تاکسی‌های اینترنتی زیر بار بیمه رانندگان نمی‌روند

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با انتقاد از موضع شرکت های تاکسی اینترنتی گفت: بیمه خویش فرما با حداقل پوشش خدمات و حداکثر نرخ بیمه برای راننده ای که تمام سرمایه مالی و جانی خود را برای امرار معاش به کار گرفته است لطف و دستاوردی نیست.
جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار رفاه فارس، اظهار کرد: اظهار کرد: بیمه این رانندگان شریف و زحمت‌کش ضرورت دارد چرا که شغل اصلی و محل اصلی درآمد و امرار معاش اغلب آن‌ها همین کار است و باید همه آنان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار بگیرند.رئیس کمیسیون ویژۀ جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسیِ مجلس دوازدهم اضافه کرد: وقتی برچیده شدن آژانس‌ها در دستور کار قرار گرفت، با این هدف بود که شرکت‌های دارندۀ سکوی حمل‌ونقل اینترنتی، رانندگان را با هزینۀ کمتری زیر چتر بیمۀ تأمین اجتماعی ببرند و سهم بیش‌‎تری به کارفرما اختصاص یابد، اما اکنون آنان نسبت به اعمال و اجرای این مهم شانه خالی می‌کنند و اعلام می کنند اگر رانندگان بیمه می خواهند باید رانندگان از بیمۀ خویش‌فرما استفاده کنند.قادری با انتقاد از این موضع شرکت های تاکسی اینترنتی گفت: بیمه خویش فرما با حداقل پوشش خدمات و حداکثر نرخ بیمه برای راننده ای که تمام سرمایه مالی و جانی خود را برای امرار معاش به کار گرفته است لطف و دستاوردی نیست. نایب‌رئیس دوم کمیسیون اقتصادیِ مجلس دوازدهم اظهار کرد: امیدوارم در اسرع وقت طرحی که در کمیسیون عمران و اجتماعی مجلس در جریان است و تلاش شده نظرات همه ذینفعان را تامین کند، به صحن بیاید و به تصویب برسد تا برای این قشر گرامی حاشیه امنی ایجاد شود و آنان با طیب خاطر به خدمات‌رسانی مشغول شوند.
09:31 - 29 آبان 1404
جامعه
آموزش و پرورش

7 بازنشر15 واکنش
85٫7k بازدید



14 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌Ali Kashiri‌
@Allah_Akbar29 آبان 1404
در پاسخ به
سلام و درود سازمان تامین اجتماعی خدمات مناسب را به همین تحت پوشش های فعلی بدهد ، بیمه اجباری جدید پیش کش😂😂😂

@user17568167739729 آبان 1404
در پاسخ به
تاکسی های اینترنتی استثمار نوین از قشر نیازمند است که دولت ودستگاه هاي دولتي و. از آن خوشحال اند واز استثمار حمایت می کنند وسهم م گیرند

@user170910006416007390629 آبان 1404
در پاسخ به
افرادی که در تاکسی اینترنتی کار می کنند واقعا انسانهای مظلوم هستند که با این تورم یک سوم کرایه دریافت میکنند و هیچ کس هیچ کس هم بفکر این مظلومان نیست

@user17085225057129 آبان 1404
در پاسخ به
بنده راننده اسنپ هستمقیمت گذاری دولتی بلای جان تاکسی اینترنتی هست با این شرایط اسنپ طرحهای تشویقی برای بالا بردن درامد برای رانندگان در نظر می‌گیرد فرق بیمه شخصی با کارفرمایی ماهی حدود دومیلیون تومان هست که اگر کرایه ها عادلانه شو اصلا به حساب نمی آید و در مسئله کلی تورم افسار گسیخته مشکل اصلی همه …نمایش بیشتر

@user17082823809429 آبان 1404
در پاسخ به
با سلامیک راننده تاکسی های اینترنتی باید ۳ برابر یک کارمند درامد داشته باشد زیرا که:۱_ از نظر تحصیلات خیلی از افرادی که در این کار هستند دارای تحصیلات عالیه هستند فقط فرقی که با کارمندان دارند این است که یکی رانت داشته و دیگری خیر۲_ رانندگاه بیمه نیستند۳_ این کار جزو کارهای فرساینده و مشاغل سخت…نمایش بیشتر

@user17636835462130 آبان 1404
در پاسخ به
راننده پاره وقت هستم ده جا باید حق بیمه بدیم با این بیمه اجباری مخالف هستم سازمان تحمیل اجتماعی که نیست

@user17634708655130 آبان 1404
در پاسخ به
واقعاً رانندگان از لحاظ مالی و جانی تحت استثمار نوین هستند که بعد از چند سال تلاش پر خطر با یک ماشین فرسوده تنها میمونن بی هیچ آینده ای!

در پاسخ به
هرکی هر کاری دلش میخواد داره میکنه یعنی چی تاکسیهای اینترنتی زیر بار بیمه نمیرن پس قانون یعنی چیمگه دل بخواهیه

@user1763055463122 آذر 1404
در پاسخ به
اینم بگم چندوقت پیش یکی ازاقایون افاضات فرمودندوگفتندکه چهاردرصدکرایه های اینترنتی روزیادمیکنیم تارانندگان بیمه شوند!!چون مردم ماایثارگرند!!؟؟خبرنگارحرفه ای وکاربلد؟؟؟!!!اماازایشان نپرسیدنمیشه شرکتهایی که بیست درصدازدرامدراننده کمیسیون میگیرندوبرای جلب مشتری بیشترکرایه هارویک چهارم حتی کمترازنرخ واق…نمایش بیشتر

@masomeh3173 آذر 1404
در پاسخ به
بااین اصطلاک وهزینه های بالا اصلا بصرفه نیست

@user1764013918243 آذر 1404
در پاسخ به
تاکسی اینترنتی یعنی تکه تیکه از ماشینت میخوری تا تمام بشه از صبح ساعت 8 تا 12 ظهر یک پشت کار کردم 390 هزارتومان درامد از اسنپ داشتم استهلاک و پول بنزین هم حساب نکنیم فقط پول یک ساندویج کار کردم متاسفانه مجبور هستم واز طرفی درامد اسنپ هم جوابگو زندگیم نیست

در پاسخ به
من خودم راننده اسنپ هستم کرایه یک مسیر رو اولا معلوم نیست بر چه اساسی مشخص می کنند منظورم اینه که تاکسی ها که زیر نظر تاکسیرانی هستند خیلی بیشتر از اون مبلغ اون مسیر رو دریافت می کنند تا رانندگان اسنپ تو رو خدا این مسئله رو حل کنیددوما چرا اینقدر کمیسیون حساب می کنند الان مدتی هست که مالیات هم اضاف…نمایش بیشتر

@user1764073954284 آذر 1404
در پاسخ به
اقا یکی رسیدگی کنه این اسنپ راننده وانتهارو بیچاره کرده جریمه بیمه بار کمسیون نرخ 1/4پایین هیچکیم جواب گو نیست جریمه ها 400هزاری مسدود کردن حساب کاربری موقت بعضی مواقع ماهانه کمک راننده وانتها واسنپ سواریها بکنید یکی که زورش بهشون میرسه یکاری بکنه راننده که زنگ میزنه برای جریمه الکی سریع میزارن رو پ…نمایش بیشتر

تصویر نمایه‌ی ‌صادق مختاری ایروانلو‌
سلام ، خوش به حال سهامداران اسنپ # ماشین از راننده # استهلاک بالای خودرو # بنزین از جیب راننده (نبود سهمیه بنزین) # اینترنت از جیب راننده # وقت و زمان از راننده # جریمه از جیب راننده # درگیر کردن راننده با مسافر # کمیسیون بالا # تمام کسورات از جیب راننده …نمایش بیشتر