اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

دولت در موضوع واگذاری ارز درست عمل نکرد/ اگر تسهیلات به بورس برسد، اقتصاد کشور از هم می‌پاشد

عضو کمیسیون اقتادی مجلس گفت: این که ارز دولتی بدهیم و نظارت نکنیم و دلال ها ارز را بگیرند و کالایی وارد نکنند نتیجه اش همین می‌شود که در حال حاضر شاهد هستیم!

دولت در موضوع  واگذاری ارز درست عمل نکرد/ اگر تسهیلات به بورس برسد، اقتصاد کشور از هم می‌پاشد

به گزارش خبرگزاری فارس در کرج، محمود بهمنی، نماینده مردم طالقان، نظرآباد و ساوجبلاغ، ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن اجتماعات باشگاه میلاد برگزار شد، با اشاره به نقش رسانه در جامعه گفت: در کشور کمتر به مسائل مدیریتی توجه کردیم با توجه به اینکه جزو 16 کشور اقتصادی دنیا هستیم و کشور ثروتمندی قلمداد می‌شویم اما شرایط خوبی از این نظر نداریم.

نماینده مردم طالقان، نظرآباد و ساوجبلاغ اضافه کرد: باید از ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم و خطوط تولیدی را به تهیه کالای وارداتی تخصیص دهیم، زمانی که حلقه اول فعالیت اقتصادی رها شده است نباید انتظار داشت حلقه آخر به خوبی نتیجه دهد.

وی با اشاره به اینکه تولیدات ما کیفیت خوبی ندارد و باید ارتقاء کیفیت کالا داشته باشیم، اضافه کرد: اگر بتوانیم تولیدات صادرات محور داشته باشیم، برای بهبود فضای اقتصاد داخلی هم کشور مفید خواهد بود.

بهمنی با طرح این سوال که پراید 90 ملیونی تحقق شعار جهش تولید است؟ افزود: این که ارز دولتی بدهیم و نظارت نکنیم و دلال ها ارز را بگیرند و کالایی  وارد نشود نتیجه اش همین می‌شود که در حال حاضر شاهد هستیم! دولت در موضوع  واگذاری ارز برای واردات کالاهای اساسی مردم درست عمل نکرد.

وی افزود: یارانه باید به طریقی به دست مصرف کننده بخش ضعیف جامعه برسد نه اینکه سفره را کوچک‌تر کنند. اگر تسهیلات به بورس برسد، اقتصاد کشور از هم می‌پاشد.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس در رابطه با تصویب حذف چهار صفر، ادامه داد: با توجه به شرایط کشور حذف 4 صفر اقدامی مثبت بود. گزارشات دقیق کارشناسی داشتیم که این اقدام در بانک جهانی ارزش ذاتی پول ایران را بالا می‌برد. از این رو مقرر شد این طرح پنج ساله اجرا شود.

بهمنی با بیان اینکه تولید یک اسکناس 100 تومنی 370 تومان هزینه بردار است، گفت: سالانه یک میلیارد اسکناس در کشور امحاء می‌شود؛ حجم پول است که تورم را تعیین می‌کند و حذف چهار صفر تأثیری ندارد.

وی با اشاره به اینکه کاغذ تولید پول کشور وارداتی است، افزود: پنج سال مهلت داریم که اسکناس‌های جدید را جایگزین اسکناس‌های امحاء کنیم.

نماینده مردم نظرآباد در مجلس اضافه کرد: سال 98 صادرات یک و نیم میلیون بشکه نفت با 55 دلار پیش‌بینی شده بود که البته محقق نشد. همچنین صادرات یک میلیون بشکه نفت با 50 دلار اعتبار برای سال جاری در نظر گرفته شده است.

بهمنی با تاکید بر این شرایط پساکرونا باید برنامه ریزی شود، تصریح کرد: باید به فکر چند ماه آینده باشیم، اگر به دلیل شرایط فعلی کشور به تعدیل نیرو برخورد کردیم باید شرایط را درک کنیم.

وی افزود: در این شرایط اقتصادی باید مالیات را کاهش دهیم در حالی که افزایش نرخ مالیات در دستور کار قرار گرفته است.

نماینده مردم ساوجبلاغ در مجلس گفت: افزایش 15 درصدی حقوق تصویب شده است اما دولت نتوانست اجرا کند، از طرفی با تورم 42 درصدی مواجه هستیم که حتی اگر افزایش حقوق هم اجرایی شود باز هم 25 درصد سفره مردم کوچکتر شده است.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول