اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

اولین بیمار مبتلا به کرونا در البرز شناسایی شد

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز از ثبت مورد مثبت کرونا در استان البرز خبر داد.

اولین بیمار مبتلا به کرونا در البرز شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدحسن اینانلو روز دوشنبه با حضور در جمع خبرنگاران شناسایی یک بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان را تایید کرد و افزود: با بررسی نتایج آزمایش‌ها ، نوع بیماری این فرد کرونا تشخیص داده شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز اظهار داشت : مردم نگران نباشند اما از رعایت نکات بهداشتی درمانی غفلت نکنند.

وی ادامه داد: بررسی ها نشان می دهد که تاکنون این نوع بیماری در سطح  کودکان زیر پنج سال مشاهده نشده است و تلفاتی ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان داشت : تمهیدات لازم برای پیشگیری و کنترل این بیماری به عمل آمده اما باید مردم بیشتر در خانه بمانند تا شاهد شیوع آن نباشیم.

اینانلو با اشاره به اینکه در شورای تامین استان در این زمینه در جلسه پدافند غیرعامل موضوعات مطرح می شود‌، افزود: پیشنهاد ما علاوه بر تعطیلی مدارس باشگاه ها و تجمعات این است کنسرت ها نیز تعطیل شود چرا که هرنوع تجمعی سبب انتقال ویروس می شود.

وی اظهار داشت: بیشترین تاکید ما در خانه ماندن، رعایت بهداشت فردی، شستن دستها با الکل و محلول هایی است که پایه الکلی دارد و یا شست و شست و شوی سرویس‌های بهداشتی با وایتکس یک به ده و منازل با وایتکس یک به پنجاه است.

اینانلو به لزوم استفاده از ماسک توسط افرادی که علایم سرماخوردگی و تب دارند اشاره و تصریح کرد: تعداد موارد مشکوک ویروسی که با علایم تب و آنفولانزا به ما مراجعه کنند و کسانی که غلظت اکسیزن خود پایین و علایم ریوی پیدا کرده باشد بستری می کنیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز تصریح کرد: با توجه به اینکه افرادی که سالم هستند اما ممکن است علایم را نداشته باشند و منتقل کننده باشند، بهترین راه ماندن در منزل و تعطیلی ادارات است که باید از طریق ادارات ذی ربط انجام شود.

انتهای پیام/ب

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول