عراقچی به همراه قالیباف به مسقط رفت

محمدباقر قالیباف رئیس هیأت مذاکره‌ کننده ایران به همراه عراقچی برای دیدار با سلطان عمان راهی مسقط شدند.
گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدباقر قالیباف رئیس هیأت مذاکره‌ کننده ایران امشب (دوشنبه) اول تیرماه تهران را به مقصد مسقط ترک کرد.قالیباف در سفر به عمان با هیثم بن طارق سلطان عمان دیدار و در خصوص ارتقای همکاری‌های دوجانبه و نیز تشریک مساعی برای تثبیت ترتیبات ایرانی اداره تنگه هرمز گفت‌وگو خواهد کرد.در این سفر سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه نیز رئیس هیأت مذاکره ‌کننده ایرانی را همراهی می‌کند.
هیأت مذاکره کننده ایرانی شنبه شب ۳۰ خردادماه نیز برای شرکت در نشست سوئیس در پی امضای یادداشت تفاهم اسلام‌آباد بین ایران و آمریکا برای خاتمه جنگ به سوئیس سفر کرد. اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه پیش از این از سفر مقامات ایرانی به کشورهای همسایه و منطقه خبر داده بود.
از سوی دیگر مسعود پزشکیان رئیس جمهور هم قرار است فردا به اسلام‌آباد سفر کند.
19:31 - 1 تیر 1405
سیاست خارجی
آمریکا و اروپا
غرب آسیا

2 بازنشر
312 بازدید