با اجرای آتش‌بس در لبنان، عبور کشتی‌های تجاری از تنگه هرمز موقتا آزاد شد

وزیر امور خارجه ایران امروز از آزادی تردد در تنگه هرمز در دوره باقی مانده از آتش‌بس بین ایران و آمریکا خبر داد و گفت: در پی اعلام آتش‌بس در لبنان، عبور و مرور تمامی کشتی‌های تجاری از طریق تنگه هرمز برای باقیمانده دوره آتش‌بس به‌طور کامل آزاد اعلام می‌شود.
گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سیدعباس عراقچی وزیر امور خارجه امروز (جمعه) ۲۸ فروردین‌ماه اعلام کرد: در پی اعلام آتش‌بس در لبنان، عبور و مرور تمامی کشتی‌های تجاری از طریق تنگه هرمز برای باقیمانده دوره آتش‌بس به‌طور کامل آزاد اعلام می‌شود. وی یادآور شد: این تردد باید در مسیر هماهنگ ‌شده و از پیش اعلام‌ شده توسط سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران انجام گیرد.
لارم به ذکر است این بازه زمانی مورد اشاره عراقچی مرتبط با آتش‌بس دو‌ هفته‌ای مورد توافق ایران و آمریکاست که در بامداد چهارشنبه ۱۹ فروردین‌ماه حاصل شد.به گزارش فارس، شب گذشته آتش‌بس در لبنان برای یک بازه زمانی ۱۰ روزه آغاز شد.
اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه نیز دیشب با استقبال از اعلام آتش‌بس در لبنان، خاطرنشان کرد توقف جنگ در لبنان بخشی از تفاهم آتش‌بس بین ایران و آمریکا با وساطت پاکستان بود و جمهوری اسلامی ایران از ابتدا در جریان گفت‌وگوهای خود با طرف‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله در مذاکرات اسلام‌آباد، بر ضرورت برقراری هم‌زمان آتش‌بس در کل منطقه از جمله لبنان تاکید داشت و این موضوع را پس از مذاکرات اسلام‌آباد نیز با جدیت دنبال کرد.
16:34 - 28 فروردین 1405
سیاست خارجی
آمریکا و اروپا
غرب آسیا




745 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌ایرانلو‌
@Iranlo28 فروردین 1405
مسئولین عادت دارن برعکس عمل کنن؟ میگن آتش بس موقت قبول نمیکنیم میکننمیگن تنگه هرمز تا پایان قطعی جنگ باز نمیشود باز میشه خسته شدیم از این همه دورویی و کلک با مردم از اصلاح طلب ها و امثال ظریفو عراقچی بیزاریم یکبار سیاست رو بسپارید به دستان سپاه

@user17688224475928 فروردین 1405
در پاسخ به
یک ساعت پیش معاونش گفت اتش بس موقت رو رد میکنیم

@Mehdimaleki28 فروردین 1405
در پاسخ به
نفت شد 83 دلار 😐

@user17688224475928 فروردین 1405
در پاسخ به
این الان عقب نشینی نیست؟

تصویر نمایه‌ی ‌رضا پویا‌
@poyan136928 فروردین 1405
در پاسخ به
🔴 آزادسازی پول های بلوکه شده هم بزودی اعلام میشه🔴 تردد هم مطابق قوانین ایران با پرداخت عوارض است

@user170910054719189555228 فروردین 1405
در پاسخ به
این طور که به نظر میرسه توافق شده و میخوان اورانیوم رو تحویل بدن

تصویر نمایه‌ی ‌کاربر افلاین‌
@user170910106368595568828 فروردین 1405
در پاسخ به
شهدا شرمنده ایم

@Sejjil11028 فروردین 1405
در پاسخ به
مگر رهبر نگفت تنگه بسته بمونهاین ذلیل بازی های ها یعنی چی

@mani_e28 فروردین 1405
در پاسخ به
پس گرفتن عوارض چی شد ؟

@a_rastgoo28 فروردین 1405
در پاسخ به
تنگه باز شد ؟ پس غرامت جنگ چی میشه ؟

@user170909999832975619728 فروردین 1405
در پاسخ به
عجب !!!!! خب ظاهرا خبرهایی هست

@user17712405095728 فروردین 1405
در پاسخ به
جام زهر نوشیده شداورانیوم ها رفت دانش هسته ای رفتحیف

تصویر نمایه‌ی ‌Eghbal monji‌
@Eghbal136628 فروردین 1405
پس عوارض چی شد?خسارت های جنگ کی میده?خون بهایی ۳۰۰۰ شهید چی میشه؟عجب !!!!

@user170910034492793177028 فروردین 1405
در پاسخ به
یکی آروم آروم به حسین کاظمی بگه تنگه باز کردن...

تصویر نمایه‌ی ‌Mehran 66‌
@user17683828603328 فروردین 1405
در پاسخ به
به نظر محاصره دریایی ترامپ جواب داد🫤

@MohammadMostafu28 فروردین 1405
در پاسخ به
مرگ بر خائن به وطن و مرگ بر سازشکار.مرگ بر خائنین به خون شهدا

@user17688224475928 فروردین 1405
در پاسخ به
ترامپ:از ایران برای بازگشایی تنگه هرمز تشکر میکنمخاک‌تو سرتون آقایون خاک عالم بر سرتون

تصویر نمایه‌ی ‌دانشجو‌
@For_Khamenei28 فروردین 1405
در پاسخ به
لطفا عوارضی را گرانتر کنید.

تصویر نمایه‌ی ‌امین یزدان پناه‌
@Amin_Y28 فروردین 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌امین یزدان پناه‌
امین یزدان پناه

@Amin_Y  •  28 فروردین 1405

نقدی بر مقاله دکتر موسی غنی‌نژاد با عنوان «منافع ملی و حق مسلم»

نمایش گزارش