عراقچی: به هرگونه حمله علیه ایران قاطعانه پاسخ می‌دهیم

وزیر امور خارجه با بیان اینکه اقدامات خصمانه آمریکا از تحریم تا حمله نظامی شکست خورده، تصریح کرد: هرگونه حمله جدید علیه ایران با پاسخ قاطع روبرو می‌شود.
گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سیدعباس عراقچی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مقاله‌ای در وال‌استریت ژورنال نوشت: اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم ایران پس از چند روز با ورود عناصر تروریستی داخلی و خارجی به خشونت کشیده شد و قطع اینترنت برای مهار آن ضروری بود.وی می‌افزاید که ارتباطات به‌تدریج در حال بازگشت است.عراقچی با اشاره به اینکه در جریان این اقدامات تروریستی پلیس و غیرنظامیان هدف قرار گرفتند و زیرساخت‌ها، بیمارستان‌ها و اماکن عمومی تخریب شد، عنوان کرده است: اکنون زندگی عادی به کشور بازگشته است.
وزیر امور خارجه در ادامه با اشاره به مداخله ترامپ در امور داخلی ایران یادآور شده است: تهدید تهران توسط ترامپ با هدف کشاندن آمریکا به جنگی دیگر به نفع اسرائیل به حداکثر خون‌ریزی منجر شد و اشاره مایک پامپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا، درباره نفوذ موساد نمونه‌ای از این روند بود.رئیس دستگاه دیپلماسی می‌افزاید: ایران همواره صلح را بر جنگ ترجیح داده و برای توافقی عادلانه آماده بوده و اقدامات خصمانه آمریکا از تحریم تا حمله نظامی شکست خورده است.عراقچی با تأکید بر اینکه هرگونه حمله جدید علیه ایران با پاسخ قاطع روبرو می‌شود، تصریح کرده است: رویکرد آمریکا باید تغییر کند و با ایران بر اساس احترام متقابل رفتار کند.
#عباس_عراقچی#دونالد_ترامپ#آمریکا#تروریسم#جنگبا دنبال کردن صفحه سیاست خارجی فارس در جریان آخرین تحولات حوزه سیاست خارجی قرار بگیرید.
10:07 - 1 بهمن 1404
سیاست خارجی
آمریکا و اروپا

6 بازنشر83 واکنش
378٫8k بازدید



356 پاسخ

@mahdi38441 بهمن 1404
در پاسخ به
n
ni un

@mahdi3844  •  23 دی 1404

فیلترینگ راه حل نیست باید سازوکار جدید پیدا کنیم
۱۳ MB
مطالبه

فیلترینگ راه حل نیست باید سازوکار جدید پیدا کنیم

بسمه تعالی مسئولین صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سلام علیکم از متخصصان خبره در صدا و سیما استفاه شود این خوب هست که مسئولین کشورم همواره درتلاش هستند تا منافع ملی را حفظ کرده به آنها ارزش دهند ،با این حال با توجه به کلیپ پایین که امروز در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد ، و نسبت به ملی بودن اینترنت بحث کردند مطالب زیر را خدمت شما عرض میکنم تا کمی توجیه شوید و بدانید که اصلا از لحاظ علمی و اقتصادی با کشورهای غربی قابل مقایسه نیستیم :(گزیده ای کتاب درحال تالیف هوش مصنوعی عمومی در دانشگاه تهران اثر حامدکیانی): ۱. هوش مصنوعی پیش از آنکه اسم داشته باشد هزاران سال پیش، در جزیره‌ی کرت، مهندسی به نام دایدالوس بال‌هایی از موم و پر ساخت تا پسرش ایکاروس از زندان مینوتور پرواز کند. آن لحظه‌ی دقیق، اولین تلاش بشر برای ساختن «موجودی دیگر» بود که بتواند کاری کند که خودش نمی‌تواند. از آن روز تا امروز، ما فقط اسم بال‌ها را عوض کرده‌ایم: گولم‌های کابالایی، همونکولوس کیمیاگران، ماشین تورینگ، شبکه‌های عصبی، ترنسفورمر، هوش مصنوعی عمومی. ۲. تابستان جادویی ۱۹۵۶ کنفرانس دارتموث، نیوهمپشایر. ده نفر دور یک میز چوبی نشسته‌اند. جان مک‌کارتی کلمه‌ی را برای اولین بار روی کاغذ می‌نویسد. ماروین مینسکی می‌گوید: «در یک نسل، مسئله‌ی ساختن ماشین هوشمند حل خواهد شد.» آن‌ها نمی‌دانستند که همان جمله، هم بزرگ‌ترین پیشگویی و هم بزرگ‌ترین شوخی تاریخ علم شد. نسل‌ها آمدند و رفتند، اما ما هنوز در همان تابستانیم . ۳. زمستان‌ها و بهارهای دروغین ۱۹۷۴ – اولین زمستان: بودجه‌ها قطع شد، چون ماشین‌ها هنوز نمی‌توانستند یک جمله‌ی ساده بفهمند. ۱۹۸۷ – دومین زمستان: شبکه‌های عصبی دوباره مد شدند و دوباره شکست خوردند. ما هر بار فکر کردیم «این بار دیگه تمومه»، اما هوش مصنوعی مثل ققنوس از خاکستر خودش بلند می‌شد؛ فقط هر بار بزرگ‌تر، چاق‌تر و خطرناک‌تر. ۴. لحظه‌ی «واقعاً» شروع شدن همه چیز سال ۲۰۱۲، تورنتو. الکس کریژفسکی، ایلیا ساتسکِوِر و جفری هینتون یک شبکه‌ی کانولوشنی به نام AlexNet را روی ۱.۲ میلیون عکس ImageNet آموزش دادند. خطایشان ۱۰ درصد کمتر از بهترین روش قبلی بود. آن شب، یادگیری عمیق از دنیای آکادمیک بیرون آمد و دنیا را خورد. مفهوم جملات بالا: بدانید که از سال 1956 آمریکایی ها همواره درحال پیشرفت کردن بوده اند(ولی شورای نگهبان درحال حاضر هنوز در تدوین سند ملی هوش مصنوعی مانده است) و ما درسال 1956 نسبت به اقتدار ملی خود تصمیم میگرفتیم ، حال اگر بیایم خودمان را از لحاظ نظامی با آمریکایی ها قیاس کنیم میگوییم که با توجه به جنگ تحمیلی 12 روزه و جنگ های پیش از آن مثل 8 سال دفاع مقدس ماایرانی ها از لحاظ نظامی هیچ دست کمی از آمریکایی ها نداریم ولی آیا از لحاظ اقتصادی چطور؟!!! آیا میتوانیم اقتصاد خود را با اقتصاد و رفاه مردم آمریکا مقایسه کنیم؟!! 100 درصد آن کسی که آوردید و امروز درمورد فیلترینگ مصاحبه کرد به صورت پخش زنده ، این را نمیدانست که ،اکثر کسب و کارهای اینترنتی ایرانی روی بستر های خارجی فعالیت میکنند ،‌ پلتفرم هایی مثل اینستاگرام و سایر سوشیال مدیا ها بستری مناسبی برای بازاریابی اینترنتی هستند مردم کسب و کارشان را با آنها رونق میدهند ،‌واقعا چرا باید فیلتر شویم!!!!! هم بستر مناسبی برای بازاریابی نداریم و هم فیلترینگ باعث شده که مردم از زندگی بیزار شوند، ما باید به فکر دولت و مردم همزمان باشیم نه اینکه فقط به فکر دولت باشیم مطابق با آمار اگر زندگی را برای مردم سخت کنیم ، حدود آن 10 درصد نخبگانی که در کشورم باقی مانده هستند را هم ازدست میدهیم ، و کشور را دست افراد ناشایسته میسپاریم ، پس به جای فیلترینگ بیایم یک سازو کار و روشی تعیین کنیم که هم برای مردم قابل هضم باشد و هم برای دولت و این راه قطع به یقین فیلترینگ اینترنت خارجی نخواهد بود!!! یک راه دیگر پیدا کنید با تشکر حامد کیانی

کشور، نهاد محترم ریاست جمهوری، سارمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@roorast1 بهمن 1404
در پاسخ به
پاسخ قاطعانه: «خو اومد زد رفت»

تصویر نمایه‌ی ‌Scar Face‌
@Scar_face1 بهمن 1404
در پاسخ به
با توجه به اصل ۱۹ تا ۴۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی تمام مردم از حقوق یکسان و برابر برخوردارنداین درحالی است که دولت این اصل را نادیده گرفته و باعث ایجاد تبعیض و طبقه بندی و رتبه بندی مردم نسبت به تعدادی نورچشمی شده است،حق دسترسی به فضای مجازی یا برای همه هست یا هیچ کسمگر تعدادی خونشان رنگین تر است؟

@user1768484157151 بهمن 1404
در پاسخ به
اینترنت رو وصل کنین که ما هم بتونیم زندگی کنیم 😐#اینترنت_آزاد

تصویر نمایه‌ی ‌جواد خوشنامی‌
@Javadkhoshnami1 بهمن 1404
در پاسخ به
فعلا اینترنت مارو وصل کن بعداً راجع به مفهوم «پاسخ قاطعانه» صحبت می کنیم

در پاسخ به
روی حمایت مردم واقعی حساب نکنید.

@user176891988371 بهمن 1404
در پاسخ به
درود خداوند بر عالیجنبان: پزشکیان رئیس جمهور تاثیرگذار و مردمی، قالیباف رییس مجلس دست‌پاک و حلال‌خور، محسنی‌اژه‌ای رئیس عدلیه مقتدر و عادل، آملی لاریجانی مبارزه‌گر با لابی‌های خانوادگی ‌مجمع تشخیص مصلحت نظام و جنتی جوانفکر شورای نگهبانکل ملت ایران قدردان وجود پربرکت شماست

@user1768732277911 بهمن 1404
در پاسخ به
پویش باز نکردن تبلیغات خبرگزاری ها.

تصویر نمایه‌ی ‌حسین کاظمی‌
@Hosskazem1 بهمن 1404
در پاسخ به
کرک و پشمشان را به باد خواهیم داد

تصویر نمایه‌ی ‌احمد‌
@Ahmadfear1 بهمن 1404
در پاسخ به
دوستان نت در حال وایت لیس شدن آروم آروم وصل میشه انقدر اسپم نکنید حداقل اینجا بدون سانسور هر چی دوست دارید میگید ولی تو زومیت شما کافی مخالف مدیران و نظرات اینستا گرامی کاربراش حرف بزنی هم سانسور میشی هم محدود میشی پس صبور باشید

@user176891988371 بهمن 1404
در پاسخ به
دور نیست آن روزی که ترامپ قمارباز توسط سربازان گمنام امام زمان در خاک آمریکا ربوده شده و برای حضور در دادگاه اسلامی به ایران منتقل شود، آن روز از رافت اسلامی خبری نخواهد بود و باید جوابگوی جنایات و افعال ضد حقوق بشری باشد. آن روز، روز آزادی ملت آمریکا از دست این جنایتکار خواهد بود، انشاالله

@Nimno1 بهمن 1404
در پاسخ به
احترام متقابل؟

@nima331 بهمن 1404
من میخواستم برم زیر پست ترامپ در توییتر پاسخ قاطعانه بدم ولی یادم افتاد #اینترنت_بین_الملل قطعه

@Trader_ke_bikar_shode1 بهمن 1404
در پاسخ به
اینترنت را باز کنید بیکار شدیم#اینترنت_آزاد

تصویر نمایه‌ی ‌Mahdieh Javid‌
@MahdiehJavid1 بهمن 1404
در پاسخ به
ترامپ غلط کرد

در پاسخ به
مردم نمی‌خواهند با آمریکا دشمن باشند

در پاسخ به
جنگ شد دیگه انتظار پشتیبانی از هموطن گرامی نداشته باشید وقتی مردم ... هم حساب نمیکنید و حتی حاظر نیستید دو کلمه باهاشون حرف بزنید و به سوالاشون جواب بدید