هشدار مدیریت بحران کرمان درباره افزایش گردوخاک و رگبارهای پراکنده تا اواسط هفته

اداره‌کل مدیریت بحران استان کرمان با استناد به پیش‌بینی‌های هواشناسی اعلام کرد که از اواخر روز یکشنبه تا چهارشنبه، انتقال ریزگرد، وزش باد نسبتاً شدید و افزایش غلظت غبار، به‌ویژه در مناطق شمالی و شمال‌غربی استان، موجب کاهش کیفیت هوا و اختلال در تردد خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بنا بر اعلام اداره‌کل هواشناسی استان کرمان، امروز جمعه در مناطق مرکزی و جنوبی، به‌ویژه ارتفاعات، در ساعات بعدازظهر با رشد ابر، احتمال وقوع رگبارهای پراکنده باران وجود دارد.همچنین در مناطق جنوبی و جنوب‌شرقی استان تا پایان روز یکشنبه، وزش باد همراه با گردوخاک پدیده غالب جوی خواهد بود.بر اساس این گزارش، از اواخر وقت یکشنبه، با انتقال ریزگرد از استان‌های همجوار و کویر مرکزی کشور و همچنین وزش باد نسبتاً شدید، در نیمه شمالی، نوار شرقی و برخی مناطق جنوبی استان، خیزش گردوخاک و افزایش غلظت غبار پیش‌بینی می‌شود.بیشترین غلظت غبار در صبح‌های دوشنبه تا چهارشنبه در مناطق شمالی و شمال‌غربی استان خواهد بود؛ از این‌رو کاهش دید افقی، اختلال در تردد و کاهش محسوس کیفیت هوا دور از انتظار نیست.همچنین طی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه، در ساعات بعدازظهر، برای مناطق مرکزی، جنوب‌غربی و برخی مناطق شمالی استان، رشد ابر و وقوع رگبارهای محلی باران پیش‌بینی شده است.اداره‌کل مدیریت بحران استان کرمان از شهروندان، به‌ویژه گروه‌های حساس، خواست ضمن رعایت توصیه‌های ایمنی، از ترددهای غیرضروری در زمان افزایش غلظت گردوغبار خودداری کنند.
12:07 - 5 تیر 1405
جامعه
استان ها
کرمان

1 بازنشر
6753 بازدید