هشدار قضائی درباره عرضه خارج از شبکه سوخت در کهنوج
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کهنوج با هشدار نسبت به عرضه خارج از شبکه فرآوردههای نفتی اعلام کرد: فروش بنزین توسط خودروها، خردهفروشان سیار و واحدهای صنفی در سطح شهر ممنوع است و از دوم خردادماه با متخلفان بدون هیچگونه مماشات برخورد قانونی خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محسن دهقان با اشاره به درخواستهای مکرر شهروندان و مصوبه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این شهرستان، اظهار کرد: عرضه بنزین در سطح شهر توسط خردهفروشان سیار، خودروها، سوپرمارکتها و سایر اصناف ممنوع است و با افرادی که اقدام به فروش غیرمجاز بنزین در سطح شهر، حاشیه جایگاههای سوخت و واحدهای صنفی میکنند برخورد قاطع قانونی صورت خواهد گرفت.وی افزود: خروج غیرقانونی گازوئیل، بنزین و نفت از شبکه توزیع رسمی، رفتاری مجرمانه محسوب میشود و مشمول مجازات قاچاق فرآوردههای نفتی است. این مجازاتها میتواند شامل حبس، جزای نقدی، ضبط فرآورده و مصادره خودرو حامل باشد و نحوه محاسبه جریمه نیز بر اساس تفاوت قیمت داخلی و بینالمللی هر لیتر از این فرآوردهها تعیین میشود.دادستان کهنوج با تأکید بر اینکه فروش بنزین در مکانی غیر از جایگاههای رسمی عرضه سوخت توجیهی ندارد، تصریح کرد: این اقدام علاوه بر غیرقانونی بودن، خطرات ایمنی قابل توجهی برای شهروندان ایجاد کرده و موجب نگرانی عمومی شده است.دهقان خاطرنشان کرد: از تاریخ دوم خردادماه با دستور قضائی، ضابطین بدون هیچگونه مماشات، نسبت به جمعآوری بنزینهای نگهداری شده در واحدهای صنفی و سطح شهر کهنوج اقدام خواهند کرد.وی در پایان گفت: شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان کهنوج نیز با تشکیل کارگروهی ویژه، نظارت مستمر بر جایگاههای عرضه سوخت خواهد داشت تا از هرگونه سوءاستفاده یا بینظمی در روند توزیع سوخت جلوگیری شود.
07:42 - 29 اردیبهشت 1405