مطالبه

درخواست جذب اقتصاددانان روس و چینی برای مهار بحران اقتصادی کشور

جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان رییس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران با عرض سلام ما شهروندان ایرانی با توجه به یکی از وعده‌های انتخاباتی شما که جذب کارشناس از سایر کشورها بود اکنون خواهان عمل به این وعده هستیم. با توجه به وضعیت اقتصادی کشور در این ۵ دهه نمایان می‌شود که اقتصاددانان ایرانی قادر به بهبود اقتصاد کشور نیستند. برای مثال کشور روسیه با وجود جنگ چندین ساله با کشور اوکراین و تحریم‌های فلج‌کننده دارای تورم ۴ درصدی است اما کشور ایران با یک جنگ ۱۲ روزه دچار تورهای افسارگسیخته و کاهش دو برابری ارزش پول ملی شده است. نمونه: جذب اقتصاددانان روس مانند لئونتیف (مبدع جدول داده-ستاده) توسط آمریکا در دهه ۱۹۳۰ میلادی.

نهاد محترم ریاست جمهوری

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه
رشد اقتصادی و مهار تورم.
جذب اقتصاددانان روس توسط آمریکا مانند واسیلی لئونتیف
07:35 - 8 بهمن 1404
اقتصاد




22 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌الهام انصاری‌
@Ansari86868 بهمن 1404
در پاسخ به
https://fna.ir/pVUpUلینک بالا رو اینقدر دست به دست کنید تا به دست رئیس جمهور برسه

@ERFAN_DALIR28 بهمن 1404
در پاسخ به
استاد خیال کردی ایران خودش کم نخبه و دانشمند اقتصادی دارهـ.. اینا خودشون نمیخوان استفاده کنند...

@Behzad_Behzadian8 بهمن 1404
در پاسخ به
حمایت کنیدنیروهای امنیت‌ کشورمان را به بالاترین سطح تجهیزات نظامی مجهز کنیدhttps://farsnews.ir/Behzad_Behzadian/1768167911970955237

تجهیز نیروهای امنیت در بالاترین سطح جهانی

مطالبه

نیروهای امنیت‌ کشورمان را به بالاترین سطح تجهیزات نظامی مجهز کنید

با توجه به جنگ اغتشاش آشوبگران ملاحظه می‌شود نیروهای انتظامی و بسیج‌، از امکانات مناسب در شان و جایگاه محافظان امنیت برخوردار نیستند، یا اجازه‌ی استفاده از تجهیزات را ندارد، از این رو، در چند روز گذشته متاسفانه شاهد شهادت مدافعان‌مان بودیم. لذا لازم است قدرت و جایگاه پلیس و بسیج ترمیم و افزایش پیدا کند. لازمه‌ تصویب چند لایحه‌ی حمایتی از پلیس و بسیج در مجلس، به صورت فوری و جدی ، احساس می‌شود

آقای قالیباف، آقای رادان

10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول
50٬000
پیگیری از صحن علنی مجلس

تصویر نمایه‌ی ‌کاربر فارس‌
@Bnhcdg5678 بهمن 1404
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌کاربر فارس‌
کاربر فارس

@Bnhcdg567  •  30 دی 1404

مطالبه

چرا نباید از زانو زدن والرین فیلم بسازیم؟! ساخت فیلم های تاریخی ایرانی

چرا از زانو زدن والرین فیلم نمی‌سازیم. کشورهایی هستند نهایتا ۲۰۰ ساله از تاریخ نداشته خود فیلم می‌سازند داستان پردازی می‌کنند و برای خودشان فرهنگ ،تمدن وغرور ملی می‌سازند. چرا ما نسازیم؟! چرا کشوری مثل ایران با این پشتوانه قوی تاریخی نباید درباره تاریخش فیلم یا سریال بسازد؟ خلاء فیلم تاریخی از تاریخ ایران همیشه احساس می شده. دانستن تاریخ هم روشن گری می‌کند و هم به حقیقت می‌پردازد . 🔸شبهات تاریخی را پاسخ می‌گوید چه درباره تاریخ ایران و متقابلا درباره اسلام . نشان دهید چه کسانی در فتح ایران توسط اعراب دخیل بودند یک بار برای همیشه به شبهه مشارکت در آن پاسخ دهید. 🔸به رشادت های اقوام اصیل ایرانی بپردازید . 🔸به نوابغ ایرانی بپردازید. 🔸حتی ضد قهرمان های ایران ارزش داستان پردازی دارند.البته که دیگر کشور ها ضد قهرمانانشان هم خیالیست چه برسد به قهرمان هایشان. در تمام داستان ها نباید قهرمان وجود داشته باشد.برخی فیلم ها هم ژانر ضد قهرمان دارند. حسن صباح وفرقه حشاشین. اگر به آن هم پرداخته شود ورزشی مثل پارکور ریشه ایرانی می یابد .الان ببینید اساسینز کیرید را کجا ساخته ؟ 🔸با دروغ پردازی غربی ها درباره ایران و تمدنش مقابله می‌کند جلوه واقعی ایران را نشان می‌دهد .اگر ایرانی ها فیلم ضد ایرانی ۳۰۰ را ندیده اند سایرین حتما دیده اند.به دیگر کشورها باید نشان داد که ایرانی ها چه کسانی هستند واین امر ریشه در کجا دارد. 🔸چرا نباید به غربی ها نشان دهیم که چقد حقیر بودند. 🔹فکر تاریخ و تمدن کهن ایران زمین نقطه مشترکی که همه ما نسبت به آن تعلق خاطر داریم آن را دوست داریم و می‌خواهیم درباره آن بیشتر بدانیم. 🔹ساخت فیلم سریال درباره تاریخ ایران باعث هم بستگی اقوام و اتحاد بیش از پیش مردم می‌شود علاوه بر این که فهم تاریخی را افزایش می‌دهد. 🔹همچنین اگر خودمان از چنبن ظرفیتی استفاده نکنیم کشورهای نوپا و سودجویی هستند که بخواهند از تمدن ما از مشاهیر، دانشمندان، قهرمان‌های ما سوءاستفاده کنند وعلم ،دستاورد، حرفه،کتب و... آنها را برای خودشان جا بزنند . آیا وقت آن نیست که آثار در خوری درباره تاریخ‌مان ساخته شود و جلوی سودجویی کشورها سود جو از تاریخ و هویت ما گرفته شود؟ همه ما دوست داریم تاریخ را تاریخ واقعی را بشناسیم و کجا بهتر از رسانه ملی برای نشان دادن این حقایق. #صداوسیما #نمایش‌خانگی #فرهنگ‌وارشاداسلامی

سازمان صدا وسیما، وزارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر جبلی ریاست محترم صدا وسیما،_ شبکه دو_بروجردی ها، شبکه های نمایش خانگی، تاریخ، وزارت میراث فرهنگی و گردشگری

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌9**2691‌
@Mahashemi8 بهمن 1404
در پاسخ به
چرا فکر میکنین روس و چین به نفع ایران کار میکنن؟ اونا دنبال منافع خودشونن به خصوص روس ها که علاوه بر تامین منافع خودشون به کشورمون بارها خیانت کردن.. مدیریت درست و استفاده از طرح های نخبه های کشور بهترین راه حله

تصویر نمایه‌ی ‌عمار مهدوی‌
@Ammarmahdavi8 بهمن 1404
در پاسخ به
https://farsnews.ir/user176833631165/1768512766837940597 🌱حمایت از محاکمه رضا ربع پهلوی در دادگاه های بین المللی🌴درخواست راه اندازی موتور جستجو ملی قدرتمند در فضای مجازیhttps://farsnews.ir/user176833631165/1768652156770969995
مطالبه

رضا پهلوی را در دادگاه لاهه محکوم کنید

بعد از انقلاب ۵۷ خاندان پهلوی از هر طریقی که توانستند به کشور و مردم ضربه زدند. در اغتشاش ۱۴۰۴ نیز رضا پهلوی که در جنگ ۱۲ روزه با اسراییل از حمله به ایران حمایت کرده بود بعنوان تفاله نفوذی آمریکا و اسراییل و با سربازان پیاده نظامش اعتراضات به حق مردم را بسمت خشونت و کشتار پیش برد. با توجه به قوانین بین المللی و دادگاه لاهه از مسئولین ایران اسلامی میخواهیم ایشان را به دادگاه لاهه بکشانند و کارهای خیانت آمیز ایشان را محکوم نمایند.

قوه قضائيه، وزارت خارجه

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

تصویر نمایه‌ی ‌hope‌
@ll1108 بهمن 1404
در پاسخ به
خود رییس جمهور روسیه اومد تهران پای منبر رهبر ایران درس اقتصاد مقاومتی گرفت، برگشت روسیه پیاده کرد. اینجا غرب‌لیس‌های ما هنوز آویزون شیطان‌اسمیت و کوفت و زهرمارن.

@hasan136113628 بهمن 1404
در پاسخ به
کمونیست محکوم به فناست، تکیه به دیوار ریخته می کنید؟؟؟؟؟

تصویر نمایه‌ی ‌محمدرضا همتی‌
@Mreza558 بهمن 1404
در پاسخ به
کشور ما اقتصاددان های بزرگی دارد ولی متأسفانه اجازه فعالیت به آنها داده نمی شود و اقتصاد کشور را به افرادی فاقد صلاحیت و دانش لازم سپرده اند.

@soorii8 بهمن 1404
در پاسخ به
لطفا از این مطالبه حمایت شودhttps://farsnews.ir/soorii/1769580114637439434
M
MM A

@soorii  •  8 بهمن 1404

مطالبه

جمعیت افغانها در ایران به زیر یک میلیون نفر برسد

سالهاست که افغانها به بهانه جنگ و ناامنی در ایران اقامت دارند و دولت ایران هزینه مالی سنگینی برای حضور افغانها در ایران پرداخته. اما در ۳ سال اخیر که افغانستان در شرایط ثبات و امنیت قابل قبولی به سر می‌برد و شرایط بازگشت افغانها به افغانستان کاملا فراهم شده است باز همچنان جمعیتشان در ایران چند میلیون نفری است! این مساله سوالات و نگرانی های زیادی برای مردم ایران ایجاد کرده است. بخصوص در جنگ ۱۲ روزه و اغتشاشات اخیر کشور نگرانی های زیادی در مورد حضور چند میلیون اتباع در افکار عمومی ایرانیان شکل گرفته است. با توجه به اینکه از ابتدا پذیرش افغانها در ایران موقت و در شرایط اضطرار بوده و در حال حاضر با توجه به ثبات و امنیت افغانستان، ضوابط پناهندگی شامل بیشتر افغانهای ساکن ایران نمی‌شود. سوال مهم مردم ایران اینست که کارت پناهندگی آمایش افغانها چرا همچنان تمدید میشود وقتی شرایط جنگی افغانستان پایان یافته است؟ امیدواریم دولت و مجلس برای بازگشت افغانها به افغانستان با طرف افغانی وارد مذاکره جدی شده و این پرونده با سرعت رسیدگی شود و به سرانجام برسد. جز نیروی کار موقت افغانی آن هم در مشاغل خاص و دانشجویان و سرمایه گذاران افغانی حضور چند میلیون افغانی با کل خانواده در ایران توجیه ندارد و بار مالی سنگینی به دولت و مردم ایران وارد می کند. با تشکر

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش


در پاسخ به
9**1899

@user1709100041040861599  •  30 دی 1404

ایده و راهکار

جایگزین سربازی حرفه ای به جای سربازی اجباری

سلام و وقت بخیر با توجه به فشار اقتصادی که بر دوش جوانان کشور است و با توجه به مزایای فراوان سربازی حرفه ای اعم از رضایت جوانان مملکت، افزایش سطح مهارت سربازان، رضایت سربازان و با توجه به اینکه این طرح عملی بوده و در بسیاری از کشور های جهان با طیف گسترده ای از کشور های دارای نیرو های مصلح قدرتمند و ضعیف عملی شده است. پیشنهاد می دهیم این طرح را در ایران عزیزمان نیز در اسرع وقت اجرا کرده و موجبات خشنودی و رضایتمندی جوانان و مردم کشور بشوید برای اجرای این امر دو راهکار زیر را پیشنهاد می دهیم ۱.افرادی که حاضر به خدمت رفتن نیستند یک نفر را بجای خود با پیشنهاد نیرو های مسلح به عنوان سرباز استخدام کرده و حقوق وی را از حساب خودشان پرداخت کنند یا به انتخاب نیرو های مسلح به یک نفر عضو حقوق پرداخت کنند تا هم باعث اشتغال زایی و کاهش بیکاری شود و هم باعث رضایتمندی جوانان و عدم تحمیل هزینه های اضافه به دولت شوند ۲.از افرادی که به خدمت سربازی نمی روند سالانه مبلغی تحت عنوان هزینه امنیت کشور دریافت کرده و این را به حساب سربازان و حقوق آنها منظور کنند تا هم سربازان از این قانون رضایتمندی کسب کنند هم افرادی که حاضر به خدمت رفتن نیستند با تشکر

ریاست محترم ستاد کل نیروهای مسلح، مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، نهاد محترم ریاست جمهوری

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

تصویر نمایه‌ی ‌iman Sardarian‌
در پاسخ به
مطالبه ورود قوه قضاییه به ماجرای تسهیلات معوق لیزینگ رایان سایپا
مطالبه

مطالبه ورود قوه قضاییه به ماجرای تسهیلات معوق لیزینگ رایان سایپا

پویش سهام‌داران لیزینگ رایان سایپا درخواست رسیدگی فوری قوه قضائیه به عملکرد دریافت‌کنندگان تسهیلات ریاست محترم قوه قضائیه، ما جمعی از سهام‌داران شرکت لیزینگ رایان سایپا، با توجه به گزارش حسابرسی ویژه منتشره در سایت کدال در تیر ماه سال جاری در خصوص نحوه استفاده از منابع شرکت توسط برخی دریافت‌کنندگان تسهیلات در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، نگرانی جدی داریم. شواهد و بررسی‌های موجود نشان می‌دهد که در اکثریت تسهیلات کلان اعطای ، فرآیند دریافت و مصرف تسهیلات کلان جریان سو وجود داشته و اینکه اراده ای برای بازپرداخت تسهیلات از ابتدا وجود نداشته و شرکت های دریافت کننده عمدتا کاغذی ، فاقد فعالیت و دارای روابط درهم تنیده سهامداری بوده اند. با توجه به اهمیت صیانت از حقوق سهام‌داران و منابع شرکت، از مقام محترم قوه قضائیه درخواست داریم: 1. بررسی و رسیدگی فوری به عملکرد دریافت‌کنندگان تسهیلات کلان در دوره‌های گذشته. 2. اقدام قانونی لازم برای بازگشت سریع منابع و حفاظت از سرمایه سهام‌داران. 3. شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به سهام‌داران درباره نحوه استفاده از تسهیلات و وضعیت بازپرداخت‌ها. 4. اطمینان از اصلاح فرآیندها و جلوگیری از تکرار مشکلات مشابه در آینده. هدف این پویش، صیانت از حقوق ده ها هزار سهام‌داران، حفاظت از منابع شرکت و ارتقای اعتماد عمومی به نظام مالی کشور است. امیدواریم قوه قضائیه با ورود سریع و رسیدگی مسئولانه، مسیر شفافیت و پاسخگویی را برای همه سهام‌داران فراهم سازد

قوه ی قضائیه، سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، سازمان بازرسي كل كشور

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

در پاسخ به
به جای اینکار #مزدوران_داخلی_گرانساز و سران اصلاحات و متولیان بی بخار فرهنگ را در دریا غرق نمایید تا مملکت درست شود

تصویر نمایه‌ی ‌علی صبور‌
@GHolamAliSaboorKooch9 بهمن 1404
در پاسخ به
بیشتر نیاز به قاضی چینی داریم تا بخور بخور های خصوصی بیت المال را "مثل حضرت علی (ع) توی جنگ جمل درو کنند" این قوه قضاعیه هیچ نسبتی با اسلام بخصوص نوع شیعه اش ندارد همه جا را الاغ زاده های حرام لقمه خصوصی تصاحب کردهاند

تصویر نمایه‌ی ‌پایگاه عدالتخواهی و مطالبه مردمی‌
@bultankhabarimeymeh10 بهمن 1404
در پاسخ به

اصلاح تصویبنامه ۷۹۲۴۰ هیات دولت ضرورتی انکار ناپذیر است

مطالبه

اصلاح تصویبنامه شهرستان شدن میمه در دستور کار هیات دولت قرار گیرد

امید است هیات دولت در راستای عدالتخواهی و مطالبه گری ، بیانیه جمع کثیری از مردم میمه در اعتراض به مصوبه ۷۹۲۴۰ هیات وزیران [تصویبنامه ارتقا بخش میمه به شهرستان] را مطمح نظر قرار داده و درباره شهرستان شدن بخش میمه، پاسخگوی مردم بخش میمه باشند چرا که مردم بخش میمه به جز مردم شهر وزوان،به تخلفات قانونی رخ داده در فرایند تصویب تصویبنامه ۷۹۲۴۰ هیات وزیران و تخلف قانونی رخ داده در جریان نامگذاری شهرستان تازه تاسیس استان اصفهان در پی ارتقا بخش میمه به شهرستان، معترض بوده و اعتراضات خود در این باره را با برپایی ۶ راهپیمایی اعتراض آمیز ابراز نموده ، باشد که هیات محترم دولت با صدور اصلاحیه بر تصویبنامه ۷۹۲۴۰ هیات وزیران و اصلاح تخلفات قانونی رخ داده در فرایند تصویب تصویبنامه ۷۹۲۴۰ هیات وزیران و تخلف قانونی رخ داده در جریان نامگذاری شهرستان تازه تاسیس استان اصفهان در پی ارتقا بخش میمه به شهرستان، تاسیس بیست و نهمین شهرستان استان اصفهان را رقم زده و خواسته و مطالبه مردم بخش میمه به جز مردم شهر وزوان را جامه عمل بپوشانند چرا که مردم بخش میمه به جز مردم شهر وزوان خواهان صدور اصلاحیه بر تصویبنامه ۷۹۲۴۰ هیات وزیران و اصلاح تخلفات قانونی رخ داده در فرایند تصویب تصویبنامه ۷۹۲۴۰ هیات وزیران و تخلف قانونی رخ داده در جریان نامگذاری شهرستان تازه تاسیس استان اصفهان در پی ارتقا بخش میمه به شهرستان، آن گاه ارتقا بخش میمه به شهرستان و تاسیس بیست و نهمین شهرستان استان اصفهانند و همگی مردم بخش میمه به جز مردم شهر وزوان در ارتقا بخش میمه به شهرستان،بدین ترتیب ،متفق القولند: چرا که در مصوبه مورد نظر در اقدامی خلاف قانون و خلاف تعاریف قانونی برای بخش مرکزی و همچنین بی سابقه در کل شهرستانهای کشور ؛ به طوری که همه مسئولین را هم شگفت زده کرده است ؛ بخشداری مرکزی به شهری غیر از مرکز شهرستان داده شده است . این در حالیست که بخشداری های مرکزی در کل کشور به صورت تشکیلاتی خیلی کوچک و پرسنل محدود در جوار یا داخل فرمانداری ها فعالیت دارند . مطمئنا چنین بدعتی نتیجه ای جز تعدد مراکز تصمیم گیری ، موازی کاری ها ، رفت و آمدهای مضاعف و سردرگمی در مراجعات مردمی و هزینه های ساختمانی و پرسنلی مضاعف برای دولت نخواهد داشت . همچنین طبق بند ۱۰ دستورالعمل نام‌گذاری و تغییر نام عناصر و واحدهای تقسیمات کشوری، مصوب وزارت کشور به شماره ۶۵۲۹۶ در تاریخ ۱۳۹۵/۰۵/۲۶ :«در نام‌گذاری از ترکیب نام چند عنصر یا واحد تقسیماتی، مگر در موارد استثنائی، خودداری شود.» و ترکیب نام چند عنصر یا واحد تقسیماتی، بر خلاف ضوابط بوده و تنها در موارد استثنائی مجاز شمرده شده و به همین علت وزارت کشور در نامه شماره ۱۴۰۱۳۷ به تاریخ ۱۴۰۲/۷/۹ با نام پیشنهادی "میمه و وزوان" مخالفت کرده است،اما در مصوبه‌ی ۷۹۲۴۰ هیات دولت: نام «شهرستان میمه و وزوان» تصویب شده؛ در حالی که وزارت کشور در طرح پیشنهادی خود، نام «شهرستان میمه» را پیشنهاد داده بود، این اقدام مغایر با ضوابط قانونی و دستورالعمل رسمی نام‌گذاری وزارت کشور به شماره ۶۵۲۹۶ است و در متن پیش نویسی که در کمیسیون تخصصی هیئت دولت تهیه شده تا در جلسه روز ۲۷ تیر ارائه شود هم نام شهرستان را "شهرستان میمه" ذکر کرده است ؛ متاسفانه در جلسه مذکور با اعمال نظر شخصی یکی دو نفر که مسئولیتشان هم هیچ ربطی به تقسیمات کشوری نداشته نام شهرستان به "شهرستان میمه و وزوان" تغییر داده شده است و این در حالیست که طبق قانون این اصلاح باید مجددا به تایید وزارت کشور می رسیده است که اینگونه نگردیده و اینها موجبات اعتراضات مردمی گسترده در بخش میمه شده است. لذا بدین ترتیب ،اصلاح مصوبه ۷۹۲۴۰ هیات دولت ضرورتی انکار ناپذیر است

هیات دولت، وزارت کشور، مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی

0
100
گزارش از مطالبه

@ALIAKBAR199411 بهمن 1404
در پاسخ به
https://farsnews.ir/ALIAKBAR1994/1769873980603703190حمایت کنید که زندگی مون رفت
مطالبه

لزوم رسیدگی به وضعیت بورس

با توجه به اوج تنش‌های سیاسی و قرار گرفتن کشور در شرایط حساس، وضعیت بورس کشور به‌شدت نابسامان شده است. در پی زیان‌های سنگین سهامداران، از دولت، وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان بورس و بانک مرکزی درخواست ورود فوری و قاطع به این موضوع را داریم. از ابتدای هفته گذشته، علی‌رغم آنکه بسیاری از شرکت‌ها مانند ایران‌خودرو در مسیر بهبود عملکرد قرار گرفته‌اند و شرکت‌هایی نظیر ذوب‌آهن اصفهان حتی زیان انباشته خود را پوشش داده‌اند، بازار سرمایه صرفاً به دلیل شرایط پرتنش سیاسی و افزایش ریسک سیستماتیک وارد روند ریزشی شده است. در ابتدا، حقوقی‌ها و صندوق‌ها با هدف حمایت وارد عمل شده و در سمت خرید قرار گرفتند، اما در ادامه، حتی در روزهایی مانند چهارشنبه ۸ بهمن و شنبه ۱۱ بهمن، با وجود فروکش نسبی تنش‌ها و اصلاح قابل‌قبول بازار، به‌جای حمایت، همین صندوق‌ها و حقوقی‌ها در سمت فروشنده ظاهر شدند و با رنج‌های منفی، بازار را تا صف فروش پیش بردند. در این شرایط، دو فرض متصور است: ممکن است عده‌ای عامدانه با رفتارهای مخرب به دنبال ایجاد موج نارضایتی و تضعیف اعتماد عمومی هستند که در این صورت، انتظار برخورد جدی با آن‌ها می‌رود؛ یا دولت توان کنترل شرایط بازار را ندارد که در این صورت، تقاضای تعطیلی موقت بازار تا بازگشت شرایط به حالت نرمال را داریم. قابل توجه است که امروز ۱۱ بهمن، ارزش کل بازار بورس ایران با حدود ۸۰۰ شرکت، حدود ۸۳ میلیارد دلار برآورد می‌شود؛ رقمی بسیار پایین که نشان‌دهنده تضعیف شدید بازار سرمایه کشور است. در این میان، این پرسش جدی مطرح است که آیا سرمایه‌گذاران اشتباه کرده‌اند که سرمایه حاصل از زحمات خود را به بازارهای غیرمولد مانند طلا، ارز و خودرو منتقل نکرده‌اند تا بدون دغدغه سود کسب کنند؟ کجایند اقتصاددانانی که در سال ۱۳۹۹ بورس را عامل تورم معرفی می‌کردند. بازار سرمایه شش سال در رکود و روند منفی قرار داشت، اما تورم همچنان به شکل افسارگسیخته ادامه یافت.

0
100
گزارش از مطالبه

@user17682911737014 بهمن 1404
در پاسخ به
نیاز به جذب متخصص از چین و روسیه نیست کافی است دست ابن غربگداها را از اقتصاد کوتاه کنیم و به جوانانمان که در همین کشور درس خوانده‌اند اعتماد کنیم تا اقتصاد شکوفا شود . مگر در داخل کم اندیشمند داریم مثلا دکتر زرشناس چقدر خوب اقتصاد را تحلیل می کنند ولی حیف که از این صاحبان فکر استفاده نمی شود

تصویر نمایه‌ی ‌صادق مختاری ایروانلو‌
در پاسخ به
۱  لطفا ما را حمایت کنید.🙏https://fna.ir/pwJu۲    https://fna.ir/pcTD ۳    https://fna.ir/ppUf ۴  …نمایش بیشتر

آیا حفاری چاه‌های جذبی در ارومیه، راهکاری اصولی برای مدیریت آب است؟

در شرایطی که بحران کم‌آبی و افت مداوم سفره‌های زیرزمینی به یکی از جدی‌ترین نگرانی‌های مردم تبدیل شده است، شهرداری از حفاری ۱۰ حلقه چاه جذبی با هدف «دفع آب‌های سطحی» خبر داده است.
سوال

آیا حفاری چاه‌های جذبی در ارومیه، راهکاری اصولی برای مدیریت آب است؟

آیا چاه‌های جذبی براری هدایت آب های سطحی جداول شهری هنگام بارندگی باعث آلودگی محیط زیست و آب‌های زیرزمینی نمی شود. اما پرسش مهم اینجاست: آیا چنین اقدامی، راهکاری علمی و پایدار برای مدیریت آب‌های سطحی است یا در آینده به چالشی جدید برای محیط‌زیست تبدیل خواهد شد؟ شهرداری هدف اجرای این طرح را جلوگیری از هدایت و هدررفت آب‌های سطحی به شبکه فاضلاب شهری و در عوض، تغذیه سفره‌های زیرزمینی عنوان می‌کند. بی‌تردید چاه‌های جذبی می‌توانند در کوتاه‌ مدت از آب‌گرفتگی معابر جلوگیری کنند؛ اما آیا این موفقیت ظاهری، تضمینی برای آثار مثبت بلندمدت است؟ آیا بررسی دقیقی در خصوص تأثیر این چاه‌ها بر پایداری خاک، کیفیت منابع آب و محیط زیست انجام شده است؟ و مهم‌تر از همه، آیا شهرداری پیش از اجرای این پروژه، ارزیابی زیست‌محیطی و تحلیل هزینه–فایده لازم را انجام داده است؟ اگر پاسخ منفی باشد، چه کسی مسئول پیامدهای مالی و محیطی احتمالی این تصمیم در سال‌های آینده خواهد بود؟

سازمان محیط زیست، شرکت آب منطقه‌ای، سازمان آب و فاضلاب، شورای شهر ارومیه، شهرداری ارومیه

0
100
گزارش از مطالبه

نمایش گزارش