عضو کمیسیون انرژی‌ مجلس: ایران با اتکا بر ظرفیت تنگه هرمز اجازه معاملات دلاری در منطقه را نخواهد داد

مالک شریعتی عضو کمیسیون انرژی‌ مجلس شورای اسلامی در گفتگویی ویدئویی با اشاره به ابزار تنگه هرمز در جنگ جاری به‌عنوان اهرم فشار بر حاکمیت دلار در جهان گفت:« ما اجازه معاملات دلارب در منطقه را نخواهیم داد؛ هر نفتی که بخواهد از مسیر تنگه هرمز عبور کند باید با ارزی به‌غیر از دلار معامله شده باشد؛ اسناد این محموله‌ها به دلار نباید باشد.»وی افزود:«آمریکایی‌ها و ناتو دو جنگ در لیبی و عراق به راه انداختند تا مانع از تضعیف جایگاه دلار شوند.»شریعتی گفت:«برای آمریکایی‌ها، دلار ارزشمندتر از جان سربازان، منابع و منافعش است.»مشروح این گفت‌وگو را ببینید.
۹ MB
12:43 - 15 فروردین 1405
اقتصاد
نفت و انرژی
نظامی و امنیتی

5 واکنش
56٫2k بازدید



1 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌عباس مهردار قائم مقامی‌
@abbasmohrdar15 فروردین 1405
در پاسخ به
کشورهایی که با ایران رابطه رسمی بانکی ندارند باید کشورهای متخاصم محسوب بشوند و اجازه تردد از تنگه هرمز به آنها داده نشود. این به نظر من خیلی مهم است.