30 دی 1404
مطالبه

تصمیم به قطع اینترنت!؟ "فقط باید به دستور شخص رئیس‌جمهور باشد"

در ایران، تصمیم‌گیری درباره قطع یا محدودیت سراسری اینترنت در شرایط حساس، اغلب توسط نهادهای مختلف (مانند شورای عالی فضای مجازی، قوه قضائیه، نهادهای امنیتی) گرفته می‌شود و رئیس‌جمهور به‌عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور، مسئولیت یکپارچه و اختیار متمرکز در این زمینه ندارد. این پراکندگی در تصمیم‌گیری می‌تواند منجر به قطع‌های گسترده، طولانی و بدون پاسخگویی مستقیم شود. نتیجه: اگر رئیس‌جمهور تنها مقام تصمیم‌گیرنده قطع اینترنت باشد: · پاسخگویی افزایش می‌یابد (مردم می‌توانند در انتخابات بعدی بر اساس عملکردش قضاوت کنند). · قطع‌های بی‌ضابطه کاهش می‌یابد (چون بار سیاسی تصمیم مستقیماً بر دوش اوست). · اعتماد عمومی به حکمرانی دیجیتال تقویت می‌شود. این تغییر نیاز به اصلاح مقررات شورای عالی فضای مجازی یا تصویب قانون جدید در مجلس دارد و می‌تواند بخشی از برنامه‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور آینده باشد

ریاست محترم جمهور، ریاست محترم مجلس، ریاست محترم قوه قضائیه، نمایندگان محترم مجلس

آره اگه دست دکترمسعودباشه حتماً وصل میکنه🤣 کجای کاری؟قطع و وصل نت حتی کارمند عالی رتبه یکی از نهاد های ریاست جمهوری هم باشی میتونی بری وصل کنی و کسی کاری نداره فقط قوه قضائیه میتونه حرف بزنه که اونم وقتی از ریاست جمهوری کسی بخواد وصل کنه مانع نمیشود هرگز چون بعد بیست روز دلیل امنیتی ندارد دیگر
13:41 - 1 بهمن 1404

2 واکنش
601 بازدید



1 پاسخ