تاکید روسای جمهور ازبکستان و قزاقستان بر اهمیت تعمیق روابط راهبردی
روسای جمهور ازبکستان و قزاقستان در چارچوب یک گفتوگوی تلفنی بر اهمیت تعمیق بیش از پیش مشارکت و هم پیمانی راهبردی بین دو کشور تأکید کردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان و «قاسم جومارت توکایف» رئیس جمهور قزاقستان در چارچوب یک گفتوگوی تلفنی بر اهمیت تعمیق بیش از پیش مشارکت و هم پیمانی راهبردی بین دو کشور تأکید کردند.همچنین با رضایتمندی بر سرعت بالای همکاریهای عملی، به ویژه در زمینههای تجارت، همکاریهای صنعتی، انرژی، حمل و نقل، محیط زیست، کشاورزی و مدیریت آب تاکید شد.علاوه بر این، بر تبادلات فعال در همه سطوح اشاره شد. سران دو کشور از همکاری نزدیک ایجاد شده بین دفاتر ریاست جمهوری دو کشور که به اجرای به موقع توافقات و پرمحتوا کردن دستور کار مشارکت با پروژهها و ابتکارات جدید کمک میکند، استقبال کردند.روسای جمهور ازبکستان و قزاقستان همچنین در مورد مسائل روز سیاست منطقهای تبادل نظر و برنامه رویدادهای دوجانبه و چندجانبه آینده را بررسی کردند.
16:04 - 5 تیر 1405