برگزاری مراسم عزاداری عاشورای حسینی در تاجیکستان
مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی (ع) با حضور کارکنان سفارت، ایرانیان مقیم تاجیکستان و جمعی از ارادتمندان اهلبیت (ع) در محل سفارت ایران در دوشنبه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، مراسم عزاداری شب عاشورای حسینی (ع)، شامگاه چهارشنبه سوم تیرماه ۱۴۰۵ مصادف با نهم محرمالحرام، در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان برگزار شد.در این مراسم معنوی که با حضور کارکنان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران و خانوادههای آنان، جمع کثیری از ایرانیان مقیم و صدها نفر از دوستداران و ارادتمندان اهلبیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد، پس از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و قرائت زیارت عاشورا، آیین سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) آغاز شد.سخنران مراسم با اشاره به وقایع و فضائل شب عاشورا، فرازهایی از خطبه امام حسین (ع) در این شب سرنوشتساز را تبیین کرد و وفاداری، بصیرت و ایثار یاران آن حضرت را از برجستهترین جلوههای مکتب عاشورا دانست.در ادامه، مراسم مرثیهسرایی، نوحهخوانی و سینهزنی در سوگ حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و علمدار دشت کربلا، حضرت ابوالفضل العباس (ع)، برگزار شد و عزاداران با ذکر مصائب اهلبیت (ع) به سوگواری پرداختند.این مراسم در فضایی آکنده از شور و معنویت پایان یافت و شرکتکنندگان میهمان سفره احسان اهلبیت (ع) شدند.
21:02 - 5 تیر 1405