گسترش روابط محور دیدار مقامات تاجیکستان و صندوق اوپک برای توسعه بینالمللی
در دیدار وزرای انرژی و دارایی تاجیکستان با رئیس صندوق اوپک برای توسعه بینالمللی، درباره اجرای پروژههای اولویتدار در حوزه انرژی، مدیریت منابع آب، توسعه زیرساختها و جذب سرمایهگذاری گفتوگو و بر تقویت همکاریهای دوجانبه تأکید شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «دلیر جمعه»، وزیر انرژی و منابع آب و «فیضالدین قهارزاده»، وزیر دارایی تاجیکستان در دیدار با «عبدالحمید الخلیفه» رئیس صندوق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای توسعه بینالمللی، چشمانداز گسترش همکاریهای دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.در این دیدار، درباره اجرای پروژههای اولویتدار در بخشهای انرژی، مدیریت منابع آبی، توسعه زیرساختها و جذب سرمایهگذاری در راستای تحقق اهداف راهبردی توسعه اجتماعی و اقتصادی تاجیکستان تبادل نظر شد.بر اساس اعلام وزارت انرژی و منابع آب تاجیکستان، طرفین همچنین بر ضرورت بیشتر گسترش همکاریها در حوزههای یادشده و اجرای ابتکارات مشترک جدید تأکید کردند.هیئت تاجیکستانی در این دیدار ضمن ابراز رضایت از سطح همکاریهای متقابل و سودمند با صندوق اوپک در اجرای برنامهها و پروژههای مهم اجتماعی و اقتصادی، آمادگی خود را برای تقویت هرچه بیشتر روابط مشارکتی اعلام کرد.دو طرف در پایان، بر اهمیت ادامه همکاریهای مشترک با هدف توسعه پایدار بخشهای کلیدی اقتصاد و افزایش جذابیت سرمایهگذاری در این کشور تاکید کردند.
11:50 - 5 تیر 1405