اولویت ها در جنگ نامتقارن

✍️دکتر پوریا طیبی؛ کارشناس مسائل راهبردی جمهوری اسلامی ایران با توجه به انتخاب مدل جنگ فرسایشی بر اساس دکترین اقدام نامتقارن، از سطح زیرساخت نظامی آمریکا در منطقه شروع کرده و سپس به سمت زیرساخت های اقتصادی و اجتماعی آنها در منطقه، آنگاه در اولویت بعدی بسمت زدن زیرساخت های نظامی، اقتصادی و احتمالا اجتماعی در سرزمین های اشغالی گام برمی دارد. دلیلش؛ مشغول سازی توان سیاسی_نظامی سناریوهای بعدی دشمن که با افزایش سطح تنش پیش رو، نیاز است. اکنون در این راستا ایران توانسته برای پنجمین بار در جنگ، سامانه راداری تاد آمریکا را در منطقه که برای ره گیری موشک های بالستیک ساخته شده است را با اقدام موشکی نقطه زن نابود کند. این اتفاق مبارک از آن جهت در سطح ضربات راهبردی(نه تاکتیکی) قرار می گیرد که بدانیم در سال توان ساخت یک سامانه و ۱۳عدد موشک از آن وجود دارد. یعنی با وجود پول فراوان هم بدلیل محدودیت زمانی با زدن ۵ سامانه تاد، برای چند سال زمان می برد تا جایگزین شود... ان شاالله با فرسایش گام به گام رینگ های بسیار مدرن پدافندی آمریکا و صهیون، نواخت (( رگباری)) موشک ها بسیار بسیار سهل الوصول تر می شود...این اتفاقی است که باید تا سه هفته پیش رو برای دشمن آمریکایی_صهیون رخ بدهد. بعد از آن نوبت های جدیدی از سوی ایران فرا می رسد... جنگ نامتقارن با دو کرگدن جهانی، نیاز به صبر_ آرامش_دقت_ برآورد_هوشمندی_ اقدام به موقع دارد... بنابراین نه از تحمیل هزینه به دشمن جوگیر بشویم و نه از دریافت هزینه خسته و... بدانیم برای رسیدن به توسعه و امنیت پایدار و نبود سایه جنگ بر بالای سر ایرانیان، طبق تدابیر ولی فقیه نیاز به طی نمودن(( روند)) جنگ داریم.
همچنان میادین و تجمعات پر شور ایرانیان را برای طی نمودن مسیر جنگمان تا رسیدن به هدف ترسیمی، بسیار نیاز داریم.
00:41 - 15 فروردین 1405