شورای دفاع: تنها راه عبور از تنگه هرمز برای کشورهای غیرمتخاصم هماهنگی با ایران است

شورای دفاع جمهوری اسلامی ایران، با توجه به شرایط و تحولات اخیر به خصوص درباره آخرین وضعیت تنگه هرمز بیانیه‌ای صادر و تاکید کرد: تنها راه عبور از تنگه هرمز برای کشورهای غیرمتخاصم هماهنگی با ایران است.
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، شورای دفاع جمهوری اسلامی ایران، با توجه به شرایط و تحولات اخیر به خصوص درباره آخرین وضعیت تنگه هرمز بیانیه‌ای صادر کرد.
متن این بیانیه به شرح ذیل است: فمن اعتدی علیکم فاعتدو علیه بمثل مااعتدی علیکمهمانگونه که در مقابله به مثلِ حمله به تاسیسات هسته‌ای نطنز، مجتمع هسته‌ای دیمونا هدف قرار گرفت و قبل از آن پای‌بندی و عزم ایران به اصل قرآنی "مقابله به مثل" در پاسخ به زیرساخت‌های انرژی در عسلویه به اثبات رسید، شورای دفاع بر تعهد خود در خصوص پاسخ قاطع و ویرانگر به هرگونه تعرض به نیروگاه‌ها و زیرساخت‌های انرژی نیز تاکید و بر اجرای بدون تاخیر آن اصرار می‌ورزد. همچنین یادآور می‌شود که هرگونه تلاش دشمن برای تعرض به سواحل یا جزایر ایرانی، سبب خواهد شد که به طور طبیعی و بنا به رویه رایج نظامی، کلیه‌ی معابر وصولی و خطوط مواصلاتی در خلیج فارس و سواحل با انواع مین‌های دریایی از جمله مین‌های شناگر قابل رهاسازی از سواحل، مین‌ریزی شود، که در آن صورت عملاً کل خلیج‌فارس برای مدت‌های طولانی وضعیتی مشابه تنگه هرمز را پیدا خواهد کرد و این‌بار در کنار تنگه‌ی هرمز، کل خلیج فارس در عمل مسدود خواهد شد و مسئولیت آن به‌عهده‌ی تهدید کننده خواهد بود.سابقه‌ی شکست بیش از ۱۰۰ فروند مین‌روب برای پاکسازی تعداد محدودی مین دریایی در دهه‌ی ۶۰ هنوز از خاطره‌ها محو نشده است.
تنها راه عبور از تنگه‌ی هرمز برای کشورهای غیر متخاصم، هماهنگی با ایران است و همه‌ی ملت ایران، نیروهای مسلح و مسئولین، بر اجرای فرمان رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی و فرمانده معظم کل قوا، تا پای جان ایستادگی خواهند نمود.دریادار پاسدار علی اکبر احمدیان نماینده مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا در شورای دفاع
پایان پیام/
11:07 - 3 فروردین 1405
سیاست
نظامی و امنیتی




26 پاسخ

@erfan_20003 فروردین 1405
در پاسخ به
https://farsnews.ir/erfan_2000/1774002805755078859اگر با این پیشنهاد موافقید لطفاً رو گزینه ی حمایت بزنید🙏
ا
احسان عرفانی

@erfan_2000  •  29 اسفند 1404

پیشنهادها

پایگاه های ایرانی جایگزین پایگاه های آمریکایی شود

طرحی به کشورهای حوزه ی خلیج فارس پیشنهاد شود که چنانچه نظامی های آمریکایی را از سرزمین خود بیرون کنند، نیروهای ایرانی امنیت آن ها را تضمین می کنند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت امور خارجه، شورای عالی امنیت ملی

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

تصویر نمایه‌ی ‌حسین کاظمی‌
@Kazemi14043 فروردین 1405
در پاسخ به
احسنت پاسخ به دهن گشادی ترامپ پدوفیلی

تصویر نمایه‌ی ‌بهروز حسین زاده‌
@News_ir3 فروردین 1405
تصویر نمایه‌ی ‌وحید زینالی‌
وحید زینالینشان رسمی فارس

@V_zeynali  •  3 فروردین 1405

۱۲ شهید و مجروح در حمله دشمن به ۲ نقطه در تبریز

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: بر اثر حمله بامدادی دشمن صهیونی آمریکایی به تبریز ۶ نفر شهید و ۶ تن مجروح شدند.

نمایش گزارش


تصویر نمایه‌ی ‌حسین کاظمی‌
@Kazemi14043 فروردین 1405
در پاسخ به
اینجاش👋👋 در آن صورت عملاً کل خلیج‌فارس برای مدت‌های طولانی وضعیتی مشابه تنگه هرمز را پیدا خواهد کرد و این‌بار در کنار تنگه‌ی هرمز، کل خلیج فارس در عمل مسدود خواهد شد و مسئولیت آن به‌عهده‌ی تهدید کننده خواهد بود.

@mani_e3 فروردین 1405
در پاسخ به
مین ریزی دریایی کار خوبی نیست چون در آن صورت کل کشور ها برای مین روبی وارد خلیج فارس می شوند و یک اجماع جهانی علیه ایران می شودباید از همان موشک و پهپاد استفاده کنیم

تصویر نمایه‌ی ‌دکتر عادل شیرازی‌
@Adel_Shirazy3 فروردین 1405
در پاسخ به
ضعف های اف ۱۶ و احتمالا شکار این جنگنده به صورت گسترده به زودی ...https://farsnews.ir/Adel_Shirazy/1774250763129695879
تصویر نمایه‌ی ‌دکتر عادل شیرازی‌
دکتر عادل شیرازی

@Adel_Shirazy  •  3 فروردین 1405

اف-۱۶ : افسانه‌ای ماندگار اما فرسوده کالبدشکافی از ضعف‌ها و محدودیت‌ها

اف-۱۶ فایتینگ فالکن، پر تیراژترین جنگنده چندمنظوره غربی، دهه‌هاست به‌عنوان ستون اصلی نیروی هوایی بیش از ۲۵ کشور به پرواز درمی‌آید. با این حال، پشت سر این شهرت عظیم، مجموعه‌ای از ضعف‌های ساختاری، فنی و امنیتی نهفته است که از دید گزارشگران نظامی، بازنگری‌های عملیاتی و تحلیل‌گران امنیتی، امروز بیش از ه…
نمایش بیشتر

نمایش گزارش


تصویر نمایه‌ی ‌دکتر هادی طوماری‌
@Dr_h_toomari3 فروردین 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌دکتر هادی طوماری‌
دکتر هادی طوماری

@Dr_h_toomari  •  3 فروردین 1405

چرا در میدان "رسانه" دست برتریم؟!

دکتر هادی طوماری استاد علوم ارتباطات، چرایی دست برتر رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران در میدان جنگ رمضان را تشریح می‌کند.
۱۰ MB

تصویر نمایه‌ی ‌سید ابراهیم حسینی فرد‌
@Ebrahim_Hosseinifard3 فروردین 1405
در پاسخ به
ضرورت تثبیت رژیم حقوقی ایران بر تنگه هرمز در دوران پساجنگدر شرایط کنونی که درگیری نظامی میان آمریکا و ایران جریان دارد و ایران تنگه هرمز را به دلایل امنیتی و نظامی مسدود کرده است، یک واقعیت ژئوپلیتیکی حیاتی مطرح می‌شود: فردای پس از جنگ. این دوره، پنجره‌ای حیاتی برای ایران خواهد بود تا پیش از آنکه …
نمایش بیشتر

نمایش گزارش


@mani_e3 فروردین 1405
در پاسخ به
بهترین کار گرفتن عوارض از کشتی ها و کنترل هوشمند تنگه هرمز است

تصویر نمایه‌ی ‌محمدصادق فانی‌
@Msf40257483 فروردین 1405
در پاسخ به
سوره آل عمران - آیه ۱۱۱لَن یَضُرُّوکُمْ إِلَّآ أَذىً وَإِن یُقَتِلُوکُمْ یُوَلُّوکُمُ الْأَدْبَارَ ثُمَّ لَا یُنْصَرُونَ‏آنها (اهل کتاب) جز آزارى اندک، هرگز به شما زیانى نخواهند رسانید و اگر با شما بجنگند، به شما پشت کرده و بگریزند، آنگاه هیچ یارى نشوند.این آیه، بشارت و تسلّى براى مسلمانان است…نمایش بیشتر

تصویر نمایه‌ی ‌حسین کاظمی‌
@Kazemi14043 فروردین 1405
در پاسخ به
کاربر مانیالان هم تنگه بسته شد اون اجماع چه غلطی کرد؟قبل بستن تنگه هرمز هم با همین نظرات شاذ و دروغ باعث شدید کشور از نعمت بستن تنگه محروم بشه

تصویر نمایه‌ی ‌یواش یواش‌
@yawashyavash3 فروردین 1405
در پاسخ به
مین ریزی خلیج فارس یعنی فلج شدن جهان.وبازگشتش بسیاردشواره.روسیه وچین و ژاپن وکره متضرر خواهندشد و ماهم .دوستان نفتی ما،دشمن خواهند شد و اینجور دوستی به درد لای جرز میخورد.ولی آخرین راه حل خواهدبود.اسرائیل رو باید عقیم کرد .خود بچه ها میدانند چه بکنند.اسرائیل دوستان زیادی خواهدیافت با این کار.

تصویر نمایه‌ی ‌اصفهان سبز‌
@esfahansabz3 فروردین 1405
در پاسخ به
روسیه: آمریکا تشدید بحران در قبال ایران را متوقف کند🔹وزارت خارجۀ روسیه از آمریکا و اسرائیل خواست از شدت بحران در قبال ایران کم کنند تا امکان بازگشت وضعیت تنگۀ هرمز به حالت عادی فراهم شود‌.🔹مسکو در اشاره به گزارش‌ها دربارۀ احتمال عملیات زمینی آمریکا در خاک ایران افزود عملیات زمینی  واقع‌بینا…نمایش بیشتر

تصویر نمایه‌ی ‌اصلاحات=ویرانی‌
@heydarheydari3 فروردین 1405
در پاسخ به
اصلا نباید کشتی عبور کنه چه برسه به هماهنگیباید نفت بره بالا تا دهن مصرف کننده ها سرویس شهالان که ایران به جنگ کشیده شده همه باید تاوان بدن و همه دنیا باید پوزه بند آمریکا رو بزننباید اونقدر تنگه بسته بمونه که آمریکا و اسرائیل رسما به غلط کردن بیفتن و بعد اون هر کشوری میخواد از تنگه استفاده کنه ع…نمایش بیشتر

@mani_e3 فروردین 1405
در پاسخ به
الان تنگه هرمز دست ماست ولی با مین ریزی عملا دیگه دست ما نیست و برای خودمان و دیگر کشور ها مشکل ایجاد می شود و به فکر مین روبی و باز کردن تنگه هرمز می افتند

تصویر نمایه‌ی ‌فقط برای ایران  ( ارادتمند علی خضریان وطن پرست واقعی )‌
@Kiao0o3 فروردین 1405
در پاسخ به
وزارت خارجه لطفاً پس فردا ، کنترل تنگه هرمز رو بین کشورهای عربی تقسیم نکنید.خون هزاران ایرانی پای این تنگه ریخته شده است.همانطور که از اسمش هم مشخصه این آبراه تماما ایرانی است.ما هیچ گونه مصالحه و حسن همجواری و از این قبیل حرف ها ، با این کشورها نمی خواهیم

تصویر نمایه‌ی ‌شقایق اشک‌
@Shaghayegh1ashk3 فروردین 1405
در پاسخ به
سرتاسر خاورمیانه ترسیده‌اند. نه برای حمله بزرگ‌ترین ارتش دنیا به تاسیسات ایران. بلکه از واکنش نیروهای مسلح ایران به گاوهای شیرده امریکایی-اسرائیلی.حالا یک دنیا به احترام ایران ایستاده است‌؛ آمده‌ایم تاریخ را به سخره بگیریم.‌زنده باد وطن

تصویر نمایه‌ی ‌بهروز حسین زاده‌
@News_ir3 فروردین 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌بهروز حسین زاده‌
بهروز حسین زاده

@News_ir  •  3 فروردین 1405

سکوت تا بیست و سومین روز جنگ

چهره‌هایی که همیشه از وطن، عشق و ایران می‌گفتید: آیا دل شما به طفل ۲۰ روزه، برای بچه‌های میناب، برای افتخار قهرمانان ناوشکن دنا، برای دانش‌آموزان شهید شده در سراسر کشور، به کادر درمان، به نیروی امداد نجات، به مادران جگر سوخته و خانواده های داغدار و... نسوخت؟

نمایش گزارش