20 فروردین 1405
درخواست تصویب قانون تمدید خودکار قراردادهای اجاره در زمان جنگ
مطالبه

درخواست تصویب قانون تمدید خودکار قراردادهای اجاره در زمان جنگ

یک پیشنهادی داشتم. در زمان کرونا دولت و ستاد مبارزه با کرونا مصوبه ی رو به نفع مستاجرین تصویب کردند که قراردادهای اجاره خونه خود به خود برای یک سال بعد تمدید شدند (با افزایش تا سقف ۲۵ درصد). با توجه به این که دشمنان با جنگ تحمیلی سوم (جنگ_رمضان ) شرایطی به ایران تحمیل کردند که حتی از همه گیری کرونا هم بدتر هست. و چه بسا دشمنان سرزمینی ایران به آتش بس دو هفته ای هم پایبند نمانند انتظار می‌رود دولت مجددا مصوبه مشابه جهت حمایت از مستاجران تصویب کند. خواستم این مطالبه رو از ه‍ئیت محترم دولت یا مجلس محترم شورای اسلامی از طریق خبرگزاری فارس مطرح کنم: با عنایت به وضعیتی که از جانب دشمنان سرزمینی ایران به کشور تحمیل شده است فضای کسب و کار کشور دچار نارسائی های شده است که اثر مستقیم آن اختلال در درآمدهای مردم است. در این وضعیت ایران و ایرانیان برای بیش از 40 روز وارد یک جنگ ناخواسته شدند که چاره ای جز دفاع تمام قد از کیان ایران نداشته و ندارند. با توجه به شرایط جنگی آن هم با دشمنی غیر متعارف که آمادگی خود را برای ارتکاب به جنایات جنگی رسما اعلان کرده است از دولت محترم یا مجلس شورای اسلامی درخواست می شود درست مانند مصوبه ی که در سال 1399 توسط ستاد مبارزه با کرونا تصویب شد و به موجب ان مالکین املاک مسکونی در کلان‌شهر تهران تنها تا 25 درصد و در سایر کلان‌شهرها تا 20 درصد و در سایر شهرها تنها تا سقف 15 درصد حق افزایش مبلغ اجاره‌بها را داشتند، در حال حاضر نیز به دلیل ضرورت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر مجددا مصوبه ی مشابه تحت عنوان: قانون تمدید اجاره در زمان جنگ و تا 6 ماه بعد از اتمام جنگ به صورت اجباری، تصویب شود تا طی این مدت قرادادهای اجاره رسمی و غیر رسمی بلا استثنا به صورت خودکار و اتوماتیک تمدید شوند تا اقشار مستاجر دچار التهاب تخلیه ملک و گشتن دنبال آپارتمان جدید در زمانی که دشمن از بمباران مناطق مسکونی هیچ گونه ابایی نداشته (و ای بسا که به اتش بس هم پایبند نباشد) نشوند و ضمنا در شرایط نامناسب اقتصادی دچار ضرر و خسران مضاعف نشوند. با تشکر عزیزان هم وطن لطفا از این مطالبه حمایت کنید.

سازمان‌ها و نهادهای دولتی و قوه قضاییه، رئیس جمهور و هئیت دولت.، سخنگوي دولت، مستاجران، مجلس و قوه قضائیه، نمایندگان مردم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، صاحبان املاک مسکونی و تجاری

یه مشت بی سواد همینطوری ریختن یه حرفی میزنن پویش راه میندازن فارس بماند کار ندارم تاحالا پویشی ک غیرمرتبط به خواست خود مسئولین باشه زیاد حمایت نشده و ندیدم، اما خدایی فک کنین قبل حرف، شاید گرف خونش ک مال خودشه رو اصلن گف ننم مریضه میخوام بفروشم بعد اتمام زمان...خیلی بی عقلین واقعا حد نداره
13:29 - 24 فروردین 1405

2 واکنش
1263 بازدید



1 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌TeloShima 🇮🇷‌
@TeloShima25 فروردین 1405
در پاسخ به و
پویش های خودت چی هستن که به بقیه میپری؟ آقای دگوری که عکس پروفایلت با عینکه انگار برگشتیم دهه هشتاد! پویش خودت حذف سربازیه . خب اسککل سرباز از کجا بیاریم؟ از افغانستان؟ پس تو به چه دردی میخوری توی این مملکت؟ فایده ات چی بوده؟