30 دی 1404
مطالبه

تصمیم به قطع اینترنت!؟ "فقط باید به دستور شخص رئیس‌جمهور باشد"

در ایران، تصمیم‌گیری درباره قطع یا محدودیت سراسری اینترنت در شرایط حساس، اغلب توسط نهادهای مختلف (مانند شورای عالی فضای مجازی، قوه قضائیه، نهادهای امنیتی) گرفته می‌شود و رئیس‌جمهور به‌عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور، مسئولیت یکپارچه و اختیار متمرکز در این زمینه ندارد. این پراکندگی در تصمیم‌گیری می‌تواند منجر به قطع‌های گسترده، طولانی و بدون پاسخگویی مستقیم شود. نتیجه: اگر رئیس‌جمهور تنها مقام تصمیم‌گیرنده قطع اینترنت باشد: · پاسخگویی افزایش می‌یابد (مردم می‌توانند در انتخابات بعدی بر اساس عملکردش قضاوت کنند). · قطع‌های بی‌ضابطه کاهش می‌یابد (چون بار سیاسی تصمیم مستقیماً بر دوش اوست). · اعتماد عمومی به حکمرانی دیجیتال تقویت می‌شود. این تغییر نیاز به اصلاح مقررات شورای عالی فضای مجازی یا تصویب قانون جدید در مجلس دارد و می‌تواند بخشی از برنامه‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور آینده باشد

ریاست محترم جمهور، ریاست محترم مجلس، ریاست محترم قوه قضائیه، نمایندگان محترم مجلس

@user1768217483321 بهمن 1404
در پاسخ به
دستور قطع اینترنت در دست شورای امنیت ملی کشور هست و رئيس شورای امنیت ملی کشور همان رئيس جمهور نابغه ات هست
هر کودنی میدونه که دست اون نیست. حالا هر سمتی که داده باشن بهش
21:45 - 1 بهمن 1404

2 واکنش
59 بازدید



1 پاسخ

@user1768217483321 بهمن 1404
در پاسخ به و
از ده تا عضو شورا پنج تاش مربوط به دولت هست بعلاوه یک نفر داکتر خلبان قاقالی که سمت دولت هست ، یعنی عملا با فرض اینکه ۴ عضو باقی مانده رای مخالف بدن باز کفه ترازو به سمت دولت هست سوای اینکه تصمیم نهایی رو خود رئيس شورا که همزمان رئيس جمهور هم هست میگیره لذا بیخود خودتون رو غول نزنید