دستگاههایی که پای کار کاهش آلودگی هوای اصفهان نیامدند
استاندار اصفهان گفت: محیطزیست اعلام کند، صنایع متخلف آلاینده را به قوه قضاییه معرفی میکنیم.
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی جمالی نژاد، استاندار اصفهان در خصوص دغدغههای مربوط به آلودگی هوای اصفهان اظهار داشت: متأسفانه ناترازی گاز در کشور وجود دارد و گاهی گاز تحویلی به صنایع کمتر از نیاز واقعی آنهاست و حتی خود این کارخانهها نیز تمایل به استفاده از مازوت ندارند، اما به علت کمبود گاز مجبور به این کار هستند.وی با اشاره به «سند برنامه کاهش آلودگی هوای اصفهان» که بر اساس قانون هوای پاک و با مشارکت حدود ۵۷ دستگاه تنظیم شده، افزود: این برنامه کوتاهمدت ۳ تا ۴ساله، کاهش ۸ درصدی روزهای ناسالم در سال اول و ۳۰ درصدی در سال سوم را هدف گرفته است.استاندار اصفهان تأکید کرد: تا زمانی که دستگاههای مرتبط از جمله محیطزیست، وزارت نفت، وزارت بهداشت و پلیس پایکار نیایند، اجرای این برنامه با مشکل مواجه خواهد شد.جمالی نژاد در پاسخ به انتقادات درباره تردد خودروها و اتوبوسهای فرسوده گفت: اگرچه پلیس در این زمینه همراه بوده، اما موارد تخلف همچنان زیاد است و از شهروندان میخواهیم مصادیق را اطلاع دهند.وی همچنین با اشاره به فرسودگی ناوگان اتوبوسهای درونشهری و بینشهری، از پیگیریها از اداره کل راهداری و وزارت کشور برای تعویض این ناوگان خبر داد و بر ضرورت توسعه استفاده از موتورسیکلت و تاکسی برقی تأکید کرد.
استاندار اصفهان با اشاره به صنایع آلاینده، اعلام کرد: صنایع باید مجهز به فیلترهای استاندارد و پایش آنلاین شوند و در صورت عدم رعایت، با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.جمالی نژاد خطاب به مدیران صنایع گفت: در موضوعاتی که با سلامت مردم مرتبط است، هیچ تعارفی نداریم و در صورت لزوم، متخلفان را به مراجع قضایی معرفی میکنیم.وی در واکنش به مطالبهگری مردم نسبت به آلودگی هوا بخصوص در صنایع و نیروگاهها، تأکید کرد: دستگاههایی که وظایف خود را در حوزه سلامت مردم انجام ندهند، درصورتیکه سازمان محیطزیست تخطی آنها را اعلام کند، یقیناً پیگیری و معرفی به دستگاه قضایی انجام میشود. وی در پایان از شهروندان خواست تا موارد تخلف را به صورت مستند به استانداری اطلاع دهند و قول داد پیگیریهای لازم را در جلسات کارگروه کاهش آلودگی هوا انجام دهد.#آلودگی #آلودگی_هوا #صنایع #آلاینده 20:16 - 17 آذر 1404