بسم الله الرحمن الرحیم آمریکایی ها پس از امضای تفاهمنامه اظهارات جدیدی را مطرح می کنند. از ترامپ گرفته تا معاونش ونس و از وزیرخارجه اش تا وزیر خزانه داری آمریکا و رسانه های دشمن با ادعاهای متفاوتی وارد صحنه شده اند . یا می گویند که دیگر عوارضی برای تنگه هرمز گرفته نخواهد شد و یا می گویند که پولی به ایران داده نخواهد شد و ایران باید غلات و خوراک دام از آمریکا خریداری کند و یا میگویند داراییهای ایران تحت نظارت آمریکا هزینه خواهد شد و یا ترامپ میگوید که با ایرانیها توافق کرده ایم که بازدید بازرسان آژانس بینالمللی انرژی اتمی از ایران را برنامه ریزی کنیم و یا ترامپ ادعا کرده که ایران امتیازات بسیار زیادی می دهد و ...فرض را بر این می گیریم که تمام این مطالب کذب است و آمریکایی ها می خواهند برای مصرف داخلی کشورشان و جلب نظر افکار عمومی خود، پیروزی خیالی رقم بزنند اما در عین حال نباید از تأثیرات این اخبار بر مردم ایران و دغدغه مندان غفلت نمود.خوب است مسئولان و سخنگوها به جای محاجّه کردن با مطالبات و نگرانی های ملت مبعوث و پاسخ دادن به آن و به جای پاسخ دادن به «علی الاصول»، به این ادعاهای دشمن پاسخ بدهند. این همه سکوت در مقابل زبان درازی های دشمن در شرایطی که صحنه نبرد از میدان نظامی به میدان اذهان رسیده است، بسیار خطرناک است
مسئولین باید هر چه سریع تر روایت اول را در جنگ رسانه ای دشمن به دست بگیرند. به گونه ای که این روایت درست ، قاطع و تمام کننده باشد. و دشمن را از تاثیر بر افکار عمومی نا امید کند.