ماهواره طلوع 3 تحویل سازمان فضایی ایران شد
ماهواره سنجش از دوری طلوع 3 که به سفارش سازمان فضایی ایران و توسط صنایع الکترونیک ایران ساخته شده بود، پس از گذراندن آخرین آزمایشها، تحویل سازمان فضایی ایران شد.
به گزارش خبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان فضایی ایران، نمونه پروازی این ماهواره در بهمن ماه سال گذشته در مراسم روز فناوری فضایی با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد و پس از انجام موفق آزمونهای مختلف و اتمام فرآیند تحویلگیری در برنامه پرتاب قرار گرفته است و طبق برنامهریزی مشخصی پرتاب خواهد شد. این ماهواره با دقت تصویربرداری 5 متر تک طیفی و 10 متر رنگی، دارای وزنی بیش از 100 کیلوگرم بوده و با تکیه بر توان داخلی و توسط متخصصان کشورمان طراحی و ساخته شده است. ماهواره طلوع ۳ که در مدار لئو قرار خواهد گرفت میتواند تصاویر مورد نیاز را برای کاربردهای متنوع در حوزههای کشاورزی، منابع آبی، مدیریت مخاطرات طبیعی و... به سازمان فضایی ایران ارسال کند. پایان پیام/
14:02 - 11 شهریور 1402