معاون جدید فناوری و نوآوری وزارت علوم منصوب شد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بعد از گذشت ۸ ماه از استعفای معاون فناوری و نوآوری، طی حکمی سجاد محمدعلی‌نژاد را به عنوان معاون جدید منصوب کرد.
به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی، سجاد محمدعلی‌نژاد را به عنوان معاون فناوری و نوآوری منصوب کرد. محمدعلی‌نژاد دارای دکتری مخابرات میدان و عضو هیئت علمی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران با مرتبه دانشیاری است که پیش از این مشاور عالی و مدیرکل حوزه ریاست شهرداری تهران بوده است و همچنین ریاست دانشکده فنی و مهندسی و معاونت اداری و مالی دانشگاه قم را نیز در کارنامه کاری خود دارد. ،محمدعلی زلفی‌گل در این حکم خطاب به دکتر محمدعلی نژاد آورده است: نظر به مراتب تعهد؛ تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «معاون فناوری و نوآوری» وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منصوب می شوید. انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبنای علمی و روحیه انقلابی و توجه به راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری مدیران و کارکنان (یاوران علمی) آن معاونت و دانشگاه‌ها، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری به ویژه «ارتقاء فناوری نوآورانه» با رویکردی تحول‌گرایانه و مسأله محور در راستای تحقق «تمدن نوین اسلامی» به دیپلماسی و مرجعیت علمی و فناوری به انجام رسانید.
ضروری است برنامه‌های ذیل در دستور کار قرار گیرد: - تلاش همه جانبه جهت تبیین معضل بیکاری به عنوان مسئله اول کشور - حمایت از توسعه عدالت محور و استقرار زیست بوم نوآوری شامل پارکهای علم و فناوری، نواحی و پهنه‌های نوآوری، مراکز رشد واحدهای فناوری و مراکز نوآوری در سراسر کشور با هدف ایجاد اشتغال و تولید ثروت مولد - تعامل، تکامل هم‌افزا، هماهنگی، هم‌افزایی، تقسیم کار ملی و اجتناب از موازی کاری با نهادهای نظام نوآوری به ویژه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به ماموریت و وظایف سازمان‌ها - بازنگری و تسهیل فرآیندهای مالی و معاملاتی نهادهای زیست بوم نوآوری متناسب با ماموریت آنها - بسترسازی برای ارتقاء شاخص‌های اشتغال‌زائی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی با حمایت از فعالیت‌های شرکت‌های نوآفرین (استارت آپ‌ها) و شرکت‌های کوچک متوسط - بسترسازی برای تعامل و همکاری حداکثری فی ما بین دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها با عناصر زیست بوم نوآوری و فناوری - تسهیل تبدیل علم به فناوری و ثروت از طریق تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری و ایجاد شرکت‌های زایشی با محوریت اعضای محترم هیات علمی و فارغ التحصیلان دانشگاهی - ـ پیشنهاد قوانین و اجرای سیاستهای تشویقی برای ورود اساتید و دانشجویان به نظام نوآوری و بازنگری آیین‌نامه ارتقاء در حوزه نوآوری و فناوری - تقویت همکاری‌های استراتژیک و افزایش سهم بخش خصوصی در سرمایه گذاری زیر ساختی و فناورانه در زیست بوم فناوری - طراحی ساز و کارهای لازم جهت جذب و نگهداشت نیروی انسا
سجاد محمدعلی نژاد دارای دکتری مخابرات میدان و عضو هیئت علمی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران با مرتبه دانشیاری است که پیش از این مشاور عالی و مدیرکل حوزه ریاست شهرداری تهران بوده است و همچنین ریاست دانشکده فنی و مهندسی و معاونت اداری و مالی دانشگاه قم را نیز در کارنامه کاری خود دارد. گفتنی است معاونت فناوری و نوآوری در آذرماه ۱۴۰۰ به‌عنوان یک معاونت جدید در وزارت علوم، تأسیس شد و علی خیرالدین به‌عنوان اولین معاون فناوری و نوآوری منصوب شد؛ بعد از استعفای خیرالدین در آذرماه ۱۴۰۱، این معاونت با سرپرست اداره می‌شد. پایان پیام/.
وزارت علوم
19:45 - 29 مرداد 1402

2 بازنشر
188 بازدید



1 پاسخ