22 اردیبهشت 1405
اقتصاد بسته و انحصاری یعنی، اقتصاد رانتی و فسادزا، مثل خودرو سازیتنها محصول انحصار ، گران‌سازی محصولات بی کیفیت و عادی سازی‌ تورم ، فساد و گرانی است
مطالبه

چرا در اقتصاد، فضای انحصاری و غیر رقابتی مثل خودرو سازی شکل گرفته است؟

اقتصاد بسته و انحصاری یعنی، اقتصاد رانتی و فسادزا، مثل خودرو سازی تنها محصول انحصار ، گران‌سازی محصولات بی کیفیت و عادی سازی‌ تورم ، فساد و گرانی است. نمونه بارز آن میشه همین ناصنعت ، خودرو و پیشران در افزایش قیمت و گرانی ، که علاوه بر کاهش کیفیت ، قیمت ها را به هر بهانه ای بالا می‌برد. تنها راه خروج از فساد ناشی از آن ،خروج از انحصار است و دیگر نیازی به اینهمه سازمان بازرسی و بگیر و ببند نیست ،بازار خودشو تنظیم می‌کند . اگر اینهمه سازمان های نظارتی کارآمد بودند و نتیجه بخش بودند که ،اینهمه سال قیمت و کیفیت تولیدات خودرو های مونتاژی ما اینگونه نبود. انحصار یعنی فساد و خرابی، این چیزی است که کل دنیا بهش رسیده است. کار اصلی دولت ها مقابله با انحصار است و ایجاد امنیت ، آرامش اقتصادی و حفظ فضای رقابتی کسور است. که هم به نفع تولید و هم با نفع مصرف کننده است. این فضای رقابتی ،کیفیت ها را بالا می‌برد و قیمت ها را پایین و در نتیجه باعث صادرات محصول هم می‌شود. اما اگر رقابت نباشد ، و فضای،بسته و انحصاری،حکمفرما باشد ،هر روز قیمت ها بالا و کیفیت ها پایین می آید و رسما توان رقابت با تولیدات دیگر کشورها را از دست می‌دهیم . پس مجبوریم باز انحصار را حفظ کنیم و این رویه غلط را ادامه دهیم. مونتاژ قطعات نامرغوب چینی با بالاترین قیمت ممکن!شده افتخار صنعت ملی ما!!!! همه هم ناراضی،هم تولید کننده و هم مصرف کننده و دولت و بقیه سازمان ها نیز ناراضی !!!!! اینهمه سال از خصوصی سازی خودرو گفته شد تا از انحصار دولت خارج شود. نتیجه تغییری نکرد . با همه شدت و قدرت بر تبل گرانی ،خودرو های بی کیفیت کوبیدند. مافیای خودرو گران سازی در کلیه صنایع را در دست گرفته. خب سوال پیش نمی آید که ،اگر همه ناراضی هستند ،از مصرف کننده و تولید کننده گرفته تادیگر نهادهای نظارتی و دولت و بقیه ،پس چطور بعد سال ها هنوز ،این رویه و سیکل معیوب ادامه دارد؟ مگر می‌شود همه ناراضی باشند ،ولی هنوز هم هر سال ، محصولات مونتاژی بی کیفیت تر و با قیمت بالاتر ،به مصرف کننده تحمیل شود؟؟!!! بالاخره یکی یا گروهی ذی نفع و ناراضی نما ،هستند که این رویه غلط ، چند دهه ادامه پیدا کرده است. از مسئولان پاکدست می‌خواهم تا این سیکل معیوب را ،تعمیر کنند و به رانت و فساد ناشی از آن خاتمه داده و فضای رقابت سالم ،به دور از انحصار را در اقتصاد کشور جاری سازند. چرا چرخ معیوب لین ناصنعت ،که مثل سیب گندیده ،ما بقی صنعت را هم گرفتار فساد کرده ،هنوز می‌چرخد؟و تولید گرانی و تورم می‌کند؟ تا هم خدایش و هم بندگانش خشنود باشند . انشالله

شورای سران قوا، دولک، مجلس ،قوه قضائیه، سازمان ها و نهادهای بازرسی و نظارتی، مردم ،بسیج ،جانفدایان، علما و فضلای حوزه های علمیه، وزیر اقتصاد و وزیر صنعت و دیگر وزرا

مطالبه حمایت شد، از مطالبه ما لطفا حمایت فرمایید:https://farsnews.ir/user1709100085908540450/1778339642945255107
تصویر نمایه‌ی ‌صراط‌
صراط

@Sarat63  •  19 اردیبهشت 1405

مطالبه

عدم نصب سنگ مزار ۱۳ شهید جنگ رمضان محله قراملک تبریز

بعد از گذشت حدود ۵۰ روز از شهادت ۱۳ بسیجی منطقه قراملک تبریز، هنوز مزار این شهیدان به صورت خاکی و نابسامان باقی مانده و متاسفانه نهاد رسمی پیگیر سامان دهی به سنگ مزار این قبور نیست.

بنیاد شهید و امور ایثارگران

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول
23:25 - 2 خرداد 1405

21 بازدید