فارس من| خبر خوب برای مشترکان کم مصرف برق
درحالیکه مشترکان پر مصرف زیر ذرهبین وزارت نیرو قرار دارند کم مصرفها در لیست تشویق قرار گرفتهاند.
گروه سیاسی خبرگزاری فارس: لزوم رسیدگی به افزایش هزینههای قبوض برق درخواست جمعی از مخاطبان سامانه فارس من است امروز فاطمه مهاجرانی، سخنگوی دولت، میگوید که «مشترکین کم مصرف ۳۰ درصد از مبلغ صورتحساب خود پاداش دریافت خواهند کرد.» این درحالی است که رئیسجمهور چند روز پیش از مردم خواست که صرفهجویی کنند و گفت که «چه اشکالی دارد در خانه به جای ۱۰ چراغ، ۲ چراغ روشن شود.» وزارت نیرو نیز در راستای صرفهجویی از طرح تشویقی نصب نیروگاه خورشیدی خانگی خبر داد و مصطفی رجبی مشهدی، معاون وزیر نیرو، گفت که «مشترکان خانگی در صورت احداث نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی، ۲۰ درصد از قبض برق آنها کسر میشود.»
حدود ۷۵ درصد مشترکان خانگی زیر الگوی مصرف قرار دارند که این مشترکان در صورت کاهش ۱۰ درصدی مصرف نسبت به دوره مشابه، شامل پاداش ۳۰ درصدی از مبلغ صورتحساب خود خواهند شد. این سیاست که بر اساس بند «ب» ماده ۴۳ قانون برنامه هفتم توسعه تعریف شده است با هدف تقویت رفتارهای مصرفی صحیح و قدردانی از همراهی مردم طراحی شده است. مهاجرانی میگوید که «اگر مردم درست مصرف نمیکنند، مقصر دولت است.»
16:28 - 5 خرداد 1405