آیا جنگ می شود ،یا صلح رقم می خورد

کمتر از 10 ساعت دیگر تا پایان اتش بس نمانده است بین مردم که راه می روی نظرات گوناگونی را قطعا می شنوید برخی ها می گویند در این دو هفته شبها برای خواب آرامش داشتیم ،برخی ها که دیگر. می توان گفت نزدیک به پنجاه روزی هست که وسط میدان جانانه ایستادند می گویند ما تا اخرش ایستاده ایم تا انتقام خون قائد شهیدمان را بگیریم گاهی دیدن بعضی صحنه ها واقعا عجیب هست مثلا همین شبی که گذشت باران این رحمت الهی با شدت می بارید و مردم بدون آنکه ذره ای بلغزند پرچم هایشان را تکان می دادند و نام ایران را بلند نجوا می کردند این همان بارانی است که وقتی می بارد یکی به دنبال چتر است تا خیس نشود یکی از خانه بیرون نمی آید که مبادا لباس هایش کثیف و خیس شود و حالا چون نام ایران جانمان مطرح است می بینید که عاشقان وطن جانمان در هر شرایطی پای کار ایستادند همین مساله باعث می شود روحیه عمومی مردم جنگ را تا حصول نتیجه ثمربخش برای کشور انتخاب کنند چرا که امریکای قلدر در همین جنگ و سالیان گذسته نشان داده است که غیر قابل اعتماد است
و این بی اعتمادی باعث شده است سیستم نظامی و دیپلماسی روندهای مذاکرات ها را بعد از آنش بست دو هفته ای خیلی مطلوب نداد و مدام با عهد شکنی های این سیاستمداران بی اخلاق و پلید روبرو شوند و اما آنچه که مرا برای ادامه جنگ قانع می کند این است که تحرکات نطامی آمریکا بعد از آتش بست بسیار گسترده بوده و این گستردگی نمی تواند در راستای صلح باش کما اینکه مساله محاصره دریایی خود ضریبی را در راستای برقراری این جنگ ایجاد کرده است و همین موارد باعث شده است دیدگاه دیپلماسی هم منطبق بر دیدگاه میدان شود البته که ممکن است در لحظات آخر با توجه به شزایط متزلزل ترامپ قمار باز در آمریکا باعث شود ایران را به آنچه که می خواسته است برساند البته که در این بین نمی شود. فراموش کنیم مهلت ۶۰ روزه دولت ترامپ نهایتا تا هشت اردیبهشت تمام می شود و او برای ادامه جنگ راهی ندارد تا سری به کنگره بزند که با توجه به تبعات این جنگ بعید است کنکره ترامپ را در این مقوله همراهی کند فلذا در این فرصت هشت روزه او می کوشد تا یک دستاورد سازی کند که قطعا نیروهای نظامی فداکار و خلاق کشور خود را برای این سناریو اماده ساختند
بدون شک ۹ ساعت آینده به زعم سیاسی ،نظامی یکی از پر التهاب ترین و حساس ترین زمان ها درچند دهه اخیر است از طرفی جنگ قیمت ها را در دنیا بالا برده است مخصوصا هلیوم که یک گاز مهم برای صنعت ،های تک است از طرفی این جنگ با صرفه میلیارد ها دلار دستاوردی برای جبهه صهیونی امریکایی نداشته است و خلاصه این وضعیت کلاف سردر گمی حتی برای تحلیلگران ایجاد نموده است اصرار ترامپ برای مذاکرات نشان می دهد او در مخمصه افتاده است و نرفتن دیپلمات کشورمان به این مذاکرات نشان می دهد قرار است آمریکا چنانچه حمله ای را شروع کند. حسابی سوپرایز کند دز این میان نقش میانجی گرها که در دامن آمریکا هستند بی تاثیر نیست آنها هم در این بین به دنبال منافع خود. هستند اما بوی کباب را اشتباه تشخیص داده اند بدون شک جنگ خوب نیست اما زیر بار حرف زور رفتن اصلا خوب نیست این همه شهید تقدیم ایران جانمان داده ایم که زور نشویم پایان این جنگ پایان خیلی از رویاپردازی های جبهه صهیونی و آمریکایی است پایان این جنگ به رسمیت شناختن توان و معادلات ایران عزیزمان است پایان این جنگ سازندگی است هر چند ممکن است مدتی تورم و مشکلات اقتصاپی بر روی دوش مردم باشد منتها اگر مردم ببینند حاکمیت سرتاسر خادمیت است این روزها را هم تحمل می کنندباز هم می گوییم مردم مردم مردم این ولی نعمتان باید الویت کشور باشند سجاد عباسیسردبیر مجتمع رسانه ای ویهان
21:29 - 1 اردیبهشت 1405
اقتصاد
نظامی و امنیتی
آمریکا و اروپا




1 پاسخ

@user17091000869087211831 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
انشاءالله ایران عزیزمان پیروز است🤲