شکست تحریم‌های نفتی ترامپ از زبان وزیر انرژی آمریکا

ترامپ می‌خواست صادرات نفت ایران را صفر کند حالا تحریم‌های نفتی ایران را لغو کرده است؛ تحریم‌هایی که وزیر کابینه‌اش می‌گوید، همین را هم ایرانی‌ها قبلا بی‌اثر کرده‌اند.
گروه اقتصادی خبرگزاری فارس؛ واشنگتن مجوز لغو ۶۰ روز تحریم‌های نفتی ایران را صادر کرد اما وزیر انرژی آمریکا حالا می‌گوید، این تحریم‌ها اثر نداشت، ایرانی‌ها به‌اندازه‌ای که ظرفیت تولید دارند، نفت می‌فروختند.
نخستین ابزار فشار ترامپ برای به زانو درآوردن ایران، صفر کردن صادرات نفت کشور بود که در نهایت ایران را به بزرگ‌ترین فروشنده نفت دریابرد چین تبدیل شد.تهدیدهای تعرفه‌ای شرکای تجاری ایران هم جواب نداد و کار به جنگ و بعد محاصره دریایی کشید؛ همان راهکارهایی که ذخایر را نفت آمریکا را به مرز بحران رساند و ترامپ گفت: «اگر توافق نمی‌کردیم ذخایرمان تمام می‌شد».وزیر خزانه‌داری آمریکا، اسکانت بسنت هم بیست روز پس از حمله به ایران گفته بود: «از بشکه‌های ایران علیه خودش استفاده می‌کنیم.» همین وزیر ترامپ یک بار در میانه جنگ و یک بار در زمان محاصره مجبور شد تا برای نفت روی آب ایران معافیت صادر کند.
رایت به شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی می‌گوید، ما امتیاز بزرگی به ایران ندادیم؛ ایران باوجود همین تحریم‌ها هم ۱.۵ تا ۲ میلیون بشکه در روز نفت می‌فروخت.#نفت#تحریم#ایران #تنگه_هرمز
16:51 - 5 تیر 1405
اقتصاد

3 بازنشر5 واکنش
167٫3k بازدید



14 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌محدثه تمسکنی‌
@howeida2 روز پیش
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌محدثه تمسکنی‌
محدثه تمسکنی

@howeida  •  4 خرداد 1405

کالاها را ارزان و یارانه را تقویت کنید
مطالبه

کالاها را ارزان و یارانه‌ها را تقویت کنید

با سلام و احترام به رهبر معظم انقلاب اسلامی رئیس جمهور محترم ایران، با تاکید بر اهمیت اقتصاد اسلامی و عدالت اجتماعی، از جنابعالی می‌خواهم به موضوع ارزان شدن کالاها و افزایش یارانه توجه ویژه کنید. در حال حاضر، هزینه زندگی برای اکثر مردم ایران به قدری بالا است که بسیاری از آنها به سختی زندگی می گذرانند جوانان از ازدواج و تشکیل خانواده و آینده خود ترس دارند. افزایش قیمت‌های روزافزون و کسری بودجه کشور، باعث شده که بسیاری از مردم ایران دچار مشکلات اقتصادی و مالی شوند. با توجه به شرایط سخت و دشواری که مردم ایران در مقابله با هزینه‌های بالا و کمبود امکانات زندگی در حال گذراندنند، از رئیس جمهور می‌خواهم که اقدامات جدی برای ارزان کردن همه چیز و افزایش یارانه اتخاذ کنید. فروشگاه‌ها و مراکز تجاری قیمت‌های خود را کاهش دهند و همچنین، دولت باید با افزایش یارانه، اطمینان دهد که مردم ایران در حال گذراندن از هزینه‌های زندگی با شرایط سخت و دشواری نباشند. ما مردم ایران از جنابعالی انتظار داریم که برای ما، مردم، در این شرایط سخت و دشوار، تدابیر لازم را برای ارزان کردن کالاها و افزایش یارانه اتخاذ کنید. با آرزوی شادی و پیروزی برای تمامی مردم ایران

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌Arya‌
@user1779895883372 روز پیش
انقلاب کردیم تا شریعت اسلام احیا شوددر سرزمینی که با عشق حیدر پا گرفتهچرا باید نفس ناپاک زادگان دشمن حق تداوم یابد ؟اشدا الکفار ، باید از دورن بجوشد مومنان آگاه حمایت کنید و عزیزان مسول به وظیفه ایمانی خود عمل کنید!https://farsnews.ir/user177989588337/1781042932751924279
تصویر نمایه‌ی ‌Arya‌
Arya

@user177989588337  •  20 خرداد 1405

با توهین‌کنندگان به مقدسات مردم برخورد کنید
مطالبه

درخواست اشد مجازات برای هتاکان به مقدسات اسلامی در فضای مجازی

حبس دشنام‌دهنده به پیامبر از مباحث فقهی و حقوقی مربوط به حقوق زندانی و درباره حکم زندانی‌کردن کسی است که نسبت به پیامبر اسلام (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم) ناسزا می‌گوید. امامیه اتفاق دارند که دشنام‌دهنده به پیامبر اکرم یا یکی از معصومان (علیهم‌السّلام) حتی فاطمه زهرا (سلام‌اللّه‌علیها) واجب القتل است و در این زمینه روایات زیادی وارد شده است. — ماده ۵۱۳، قانون مجازات اسلامی ایران هر کس به مقدسات اسلام یا هر یک از انبیاء عظام یا ائمه طاهرین (ع) یا حضرت صدیقه طاهره (س) اهانت نماید اگر مشمول حکم ساب النبی باشد اعدام می‌شود و در غیر این صورت به حبس از یک تا پنج سال محکوم خواهد شد. ‎ با توجه به هتاکی مداوم و هدفمند عناصر اسلام ستیز در فضای مجازی به ساحت مقدس این آیین الهی و الوده کردن قلب اجتماع به نارسایی و سیاهی ، ضرورت مقابله قهر آمیز و همراه با حدود شرعی بر تمام مسلمانان واجب است . بدون شک سکوت و خاموشی دستگاه های قضایی و امنیتی نسبت به این سیاهی بزرگ تسهیل کننده این فساد بزرگ اجتماعی می باشد و تباه کننده دنیا و آخرت تمام افراد است. اگر فساد و رشوه و اگر تورم و گرانی و ... را تحمل کردیم ، اگر ربا خواری را پشت چشم نهادیم ، اما اینبار از این مهم نخواهیم گذشت ، اقایان رسماً دین ما را هدف گرفته‌اند سکوت و بی عملی تا کی؟ حضرات مراجع تقلید و برادران و خواهران دلسوز در دستگاه‌های امنیتی به داد اسلام برسید! بدون شک هیچ وسیله تبلیغاتی و اقناع وجود ندارد الا ایجاد وحشت در دل لذت‌جویان از ظلم و بیداد ، از این رو خواهشمندم حتی شده چند ده نفر را حداقل گوشمالی دهند ، بخدا کاری ندارد شناسایی چند حساب کاربری داخلی اینستاگرام یا پیگیری دیپلماتیک برخی از آنها. بدون شک در انحرفات اجتماعی امتحانی بزرگ نهفته و رسالت ما گاهی تنها آن است که وظیفه خود را انجام دهیم .

دفتر مراجع عظام تقلید، وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات، سازمان اطلاعات سپاه، امنیتی سپاه عملیات بسیج، فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روابط عمومی قوه قضاييه، #پلیس_فتا

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌حی علی الاصول‌
@Abbas_N1102 روز پیش
در پاسخ به
نگو این حرفارو رئیس جمهور ناراحت میشه ، پزشکیان همه جا میرسه میگه من نمیتونم و نمیشه! وما با وجود تحریم هیچ کاری نمیتونیم بکنیم به ترامپ رسیده گفته من متعهد میشم که میتونم! خدایا شر عاقبت یه شر ها رو از سر شیعیان کم کن

@user1782465043642 روز پیش
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌احمد رستمی‌
احمد رستمی

@Rostami70  •  20 خرداد 1405

مطالبه

لزوم تعیین تکلیف پذیرفته‌شدگان آزمون استخدامی پتروشیمی کیمیا صنعت مبنا

بسمه تعالی خطاب به وزیر محترم نفت، مدیرعامل محترم شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مدیرعامل محترم هلدینگ باختر، مدیران محترم شرکت پتروشیمی کیمیا صنعت مبنا، اعضای محترم کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان ذی‌ربط با سلام و احترام ما جمعی از پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون استخدامی شرکت پتروشیمی کیمیا صنعت مبنا از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ باختر در منطقه چابهار هستیم که با وجود گذشت حدود ۱۰ ماه از برگزاری آزمون در شهریور ماه سال ۱۴۰۴، همچنان در انتظار تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود به سر می‌بریم. نتایج منطقه چابهار نیز با تأخیر قابل توجه نسبت به سایر مناطق اعلام شد و پس از اعلام نتایج نهایی، در حالی که پذیرفته‌شدگان سایر مناطق از جمله تهران، عسلویه، جاسک، مهاباد و میاندوآب مراحل جذب، تکمیل مدارک و دوره‌های آموزشی خود را آغاز کرده‌اند، پذیرفته‌شدگان چابهار همچنان در شرایطی مبهم و بدون دریافت اطلاع‌رسانی شفاف درباره زمان آغاز به کار خود قرار دارند. این انتظار طولانی، علاوه بر ایجاد نگرانی برای پذیرفته‌شدگان و خانواده‌های آنان، موجب اختلال در برنامه‌ریزی‌های شغلی و معیشتی ایشان شده است. افرادی که پس از طی تمامی مراحل آزمون و رقابت علمی، موفق به کسب قبولی نهایی شده‌اند، اکنون ماه‌هاست در انتظار پاسخ روشن و تعیین تکلیف وضعیت خود هستند. از مسئولان محترم درخواست داریم با توجه به اهمیت پروژه‌های توسعه‌ای منطقه چابهار و ضرورت حفظ اعتماد عمومی به فرآیندهای استخدامی، دلایل این تأخیر را به‌صورت شفاف اعلام کرده و هرچه سریع‌تر نسبت به تعیین تکلیف وضعیت استخدامی پذیرفته‌شدگان و اعلام زمان دقیق شروع به کار آنان اقدام نمایند. مطالبه ما چیزی جز اجرای عدالت، رعایت حقوق پذیرفته‌شدگان و پایان دادن به ماه‌ها انتظار و بلاتکلیفی نیست. با احترام جمعی از پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون استخدامی شرکت پتروشیمی کیمیا صنعت مبنا در منطقه چابهار

وزیر محترم نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، وزارت نفت، مدیر عامل محترم هلدینگ باختر، مدیران محترم شرکت پتروشیمی کیمیا صنعت مبنا، اعضای محترم کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

در پاسخ به
این همون هویجیه که وزیر کثیف آمریکا به مذاکره کننده ها داد. هویج رو هم متاسفانه به خر میدن

@user1778267338762 روز پیش
در پاسخ به
برای این که ببینی تحریم موثر بوده یا بی اثر شده بوده یه نگاه به امار مالی ایران بنداز نه به حرف وزیر انرژی امریکا که برای توجیه توافقشون این حرف رو میزنه و از تحریم هیچ سر در نمیاره برای نتایج تحریم حرفای وزیر خزانه داریشون رو بیار نه وزیر انرژی تحریم خیلی دوست دارین انگار نکنه...

تصویر نمایه‌ی ‌امیرمهدی محبی‌
@Amirmahdi_IR2 روز پیش
در پاسخ به
مطالبه

لزوم بهره‌برداری از ظرفیت صادرات نفت برای رشد اقتصادی و کنترل تورم

با فراهم شدن فرصت افزایش صادرات نفت و (لغو تحریم های نفتی ایران به صورت موقتی از سوی آمریکا)، از دولت درخواست می‌شود تا حد امکان از این فرصت برای افزایش درآمدهای ارزی کشور استفاده کند. همچنین ضروری است بخش عمده این درآمدها صرف تقویت ذخایر ارزی، حمایت از تولید داخلی، توسعه صنایع صادرات‌محور، تکمیل پروژه‌های زیرساختی، نوسازی شبکه برق و آب، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال برای جوانان شود. بخشی از منابع نیز می‌تواند برای کاهش بدهی‌های دولت و تقویت ثبات اقتصادی اختصاص یابد. مدیریت صحیح این درآمدها می‌تواند به مهار تورم، افزایش ارزش پول ملی، رشد اقتصادی پایدار و بهبود معیشت مردم کمک کند. از رئیس جمهور درخواست میکنم اولویت‌هایتان این‌ها باشد: افزایش ذخایر ارزی برای تقویت ثبات اقتصادی. سرمایه‌گذاری در برق، آب، حمل‌ونقل و زیرساخت‌ها. حمایت از تولید و صادرات غیرنفتی. کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری. کاهش کسری بودجه و بدهی‌های دولت. ساخت مسکن و پروژه‌های عمرانی با بازده اقتصادی. سرمایه‌گذاری در آموزش فنی و مهارتی جوانان. و مهمتر از همه کمک به معیشت مردم در این اوضاع اقتصادی

رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و دارایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس مجلس، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌حبیب الله زارع پور‌
@Habibzarepoor2 روز پیش
در پاسخ به

چگونه در جنگ اقتصادی پیروز شویم؟

راهکار تشکیل «اتاق جنگ اقتصادی»بسیاری از ترس‌های ما از «قحطی» یا «فروپاشی اقتصادی» در اثر تحریم‌ها، واقعی نیستند و بیشتر شبیه به یک جنگ روانی هستند.اگر واقعیت‌ها را نگاه کنیم، می‌بینیم که ما توانایی مدیریت شرایط را داریم، اما مشکل اصلی ما «مدیریت استراتژیک» است، نه کمبود منابع.

نمایش گزارش


تصویر نمایه‌ی ‌امیرمهدی محبی‌
@Amirmahdi_IR2 روز پیش
در پاسخ به
مطالبه

لزوم بهره‌برداری از ظرفیت صادرات نفت برای رشد اقتصادی و کنترل تورم

با فراهم شدن فرصت افزایش صادرات نفت و (لغو تحریم های نفتی ایران به صورت موقتی از سوی آمریکا)، از دولت درخواست می‌شود تا حد امکان از این فرصت برای افزایش درآمدهای ارزی کشور استفاده کند. همچنین ضروری است بخش عمده این درآمدها صرف تقویت ذخایر ارزی، حمایت از تولید داخلی، توسعه صنایع صادرات‌محور، تکمیل پروژه‌های زیرساختی، نوسازی شبکه برق و آب، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال برای جوانان شود. بخشی از منابع نیز می‌تواند برای کاهش بدهی‌های دولت و تقویت ثبات اقتصادی اختصاص یابد. مدیریت صحیح این درآمدها می‌تواند به مهار تورم، افزایش ارزش پول ملی، رشد اقتصادی پایدار و بهبود معیشت مردم کمک کند. از رئیس جمهور درخواست میکنم اولویت‌هایتان این‌ها باشد: افزایش ذخایر ارزی برای تقویت ثبات اقتصادی. سرمایه‌گذاری در برق، آب، حمل‌ونقل و زیرساخت‌ها. حمایت از تولید و صادرات غیرنفتی. کمک به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری. کاهش کسری بودجه و بدهی‌های دولت. ساخت مسکن و پروژه‌های عمرانی با بازده اقتصادی. سرمایه‌گذاری در آموزش فنی و مهارتی جوانان. و مهمتر از همه کمک به معیشت مردم در این اوضاع اقتصادی

رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور، وزیر اقتصاد و دارایی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، رئیس مجلس، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌سعید ..‌
@Saeed32 روز پیش
در پاسخ به
پرونده لشکر کشی های آمریکا به شرق ، همیشه آکنده از شکست و فرار بوده ، ولی این یکی علاوه بر شکست و رسوایی ، تسلیم و تن دادن به خواسته های طرف مقابل را هم در خودش دارد ... این را باید قاب بگیرند و بزنند سر در کاخ سفید تا از این به بعد هر کس رییس جمهور شد فراموش نکند که نباید به شرق و بخصوص ایران حم…نمایش بیشتر

تصویر نمایه‌ی ‌فقط برای ایران  ( ارادتمند علی خضریان وطن پرست واقعی )‌
@Kiao0o2 روز پیش
در پاسخ به
از همان ابتدا مشارکت عمان در تنگه هرمز اشتباه بود.چون این کشورهای خلیج فارس تصمیم گیرنده نیستند.فقط بار اضافی در محاسبات ایران ایجاد می کنند

@user1751669830712 روز پیش
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌فرشاد‌
فرشاد

@Iranehamdel  •  3 روز پیش

مقابله و ستیز با نفس و دیگر موارد ضد اخلاقی باید سر لوحه کار مسئولان محترم باشد.
ایده و راهکار

اخلاق‌مداری؛ راهبردی برای کارآمدی بیشتر مدیریت

توجه به شاخص‌های اخلاقی و ارتقای سلامت نظام اداری، باید سرلوحه فعالیت تمامی مدیران و تصمیم‌گیران کشور باشد. امروزه، مقابله با رفتارهای غیراخلاقی و تقویت خودنظارتی در سطوح مدیریتی، نیازمند عزمی راسخ و جهادی مضاعف است که باید در لایه‌های عملیاتی و تصمیم‌گیری به شکلی ملموس تجلی یابد چند موردی که مقابله جدی باید با آن صورت گیرد را در ذیل ذکر کردم. لطفا توجه بیشتری را به این موارد مبذول بفرمائید : حق الناس خوری ستیزی ، فریب ستیزی ، اختلاس ستیزی ، بازیچه دست استعمار شرق و غرب شدن ستیزی ، حقوق نجومی نویسی ستیزی ، ترک فعل ستیزی ، وعده توخالی ستیزی ، بد عهدی ستیزی، پیمان شکنی ستیزی ، رشوه ستیزی مال اندوزی و ثروت اندوزی ستیزی ، تنفر ستیزی ، کینه ستیزی ، نفرت ستیزی ، تفرقه ستیزی منفعت طلبی شخصی و گروهی ستیزی ، ربا ستیزی ، عدم تحمل دیگر سلیقه ها ستیزی ، تکبر ستیزی و غرور ستیزی و...... یاحق التماس دعا اجرتان با حضرت حق

مسئولان محترم و تصمیم گیران کشور، وزرا و معاونین و مشاوران، دولت ، مجلس ، قوه محترم قضائیه، تولید کنندگان کالا و خدمات، سازمان‌های نظارتی، بازرسی ، امنیتی، کلیه آحاد مردم و جانفدایان و مردم درصحنه و میدان

0
100
گزارش از مطالبه

تصویر نمایه‌ی ‌Ali lavasani‌
@user1778880712941 روز پیش
در پاسخ به
بزودی دولت لبنان عواقب آن را می‌بیند. این دو رژیم رذل و تروریست به هیچ توافقی پایبند نیستند نگاهی به توافقات با ایران د ۴ دهه گذشته بیندازید .البته حرب الله هم اژ این فرصت برای بازسازی خود می‌تواند استفاده کند که دیر یا زود جنگ شروع میشود

@Sahel201 روز پیش
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌فرشاد‌
فرشاد

@Iranehamdel  •  2 روز پیش

مطالبه

مطالبه‌ی جامعه برای تمرکز بر ریشه‌های اصلی مشکلات اقتصادی

مجموعه چالش‌های اقتصادی نظیر تورم، فقر و ناترازی‌های ساختاری، تأثیرات زنجیره‌ای و گسترده‌ای بر بدنه اجتماع و معیشت مردم گذاشته است. تداوم وضعیت کنونی و اکتفا به شعارها یا راهکارهای کوتاه‌مدت، نه تنها مشکلات را حل نمی‌کند، بلکه شکاف اقتصادی را عمیق‌تر خواهد کرد. این ناترازی‌ها و فشارهای تورمی، علاوه بر تأثیرات مخرب داخلی، به بستری برای بهره‌برداری‌های خارجی تبدیل شده و ارزش پول ملی را در معرض تهدیدات مداوم قرار داده است. متأسفانه، همچنان شاهد تداوم مشاوره‌های غیرکارشناسی هستیم که تلاش می‌کنند با عادی‌سازی وضعیت تورمی و ارائه طرح‌های نمایشی، از پذیرش واقعیت‌های اقتصادی شانه خالی کنند. سیاست‌زدگی در تصمیمات کلان اقتصادی، خود به یکی از محرک‌های اصلی تورم تبدیل شده است. لازم است با بازنگری جدی در فرآیندهای مالی، به‌ویژه در زمینه انضباط پولی، کنترل هزینه‌کردهای غیرضرور در سازمان‌ها و جلوگیری از قیمت‌گذاری‌های غیرمنطقی تحت عناوین مختلف، از رویکردهای تورم‌زا فاصله گرفت. تجربه نشان داده است که برخوردهای مقطعی با عوامل پایین‌دستی بازار (مانند دلالان خرد)، اگرچه ممکن است در ظاهر واکنشی به گرانی باشد، اما در حقیقت تمرکز بر «معلول» به جای «علت» است. این‌گونه اقدامات که حکم مسکنی موقت را دارند، بدون رفع ریشه‌های اصلی، تنها تنش‌ها را تداوم بخشیده و در نهایت، تورم با شدتی بیشتر به مدار افزایشی بازمی‌گردد. امید است با عبور از فضای شعار، بازی با کلمات و رویکردهای نمایشی، شاهد تمرکز واقعی و عملیاتی مسئولان بر حل ریشه‌ای عوامل تورم، گرانی و فساد باشیم؛ چرا که تنها با اقدام عمیق و اصولی در این مسیر، امکان بازگرداندن ثبات به اقتصاد کشور فراهم خواهد شد. انشالله

مسئولان پاکدست، دولتمردان ، وزرا ، معاونین ، مشاوران، رئیس جمهور محترم، سازمان های نظارتی و بازرسی و حکومتی، شورای رقابت و سازمان حمایت، قوه محترم قضائیه، مجلس

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه