وعده اسقاط تحریم‌های ایران تا این لحظه عملی نشده است

درحالی‌که هیئت مذاکره‌کننده می‌گوید که اسقاطیه رفع تحریم‌های نفتی ایران صادر شده اما هنوز هیچ اعلام رسمی در سایت دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا منتشر نشده است.
گروه اقتصادی خبرگزاری فارس؛ بررسی صفحه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) نشان می‌دهد که اوفک تا این لحظه هیچ اقدام رسمی برای معافیت تحریم نفت ایران انجام نداده است.
بامداد امروز شبکه خبری الجزیره به نقل از وزیر امور خارجه، عباس عراقچی نوشت که صادرات نفت معافیت دریافت کرده، محاصره برداشته شده و برخی از دارایی‌های مسدود شده آزاد شده و طرح بازسازی در ایران آغاز شده است.
در بیانیه پایان گفت‌و‌گوهای بورگن اشتوک که کمیته رسانه هئیت مذاکره‌کننده «میناب ۱۶۸» منتشر کرده است هم آمده است، در جریان گفت‌وگوهای سوئیس همچنین براساس بند ۱۰ یادداشت تفاهم، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) وزارت خزانه‌داری آمریکا، اسناد اسقاطیه (رفع) تحریم‌های نفتی، پتروشیمی و مشتقات را به مدت ۶۰ روز صادر کرد. این به معنای آن است که ایران می‌تواند به صورت رسمی به مشتریان خود نفت بفروشد و پول آن را در سازوکارهای رسمی بانک مرکزی دریافت کند.#مذاکرات#تحریم#نفت#ایران #آمریکا#جنگ_رمضان
13:54 - 1 تیر 1405
اقتصاد
نفت و انرژی

4 بازنشر3 واکنش
38٫9k بازدید



23 پاسخ

@al_aghsa2 ساعت پیش
خخخ شما باور کردید روز اجرای ننگ جام هم همین گفتن ،اصل بر عدم صداقت این دولت و تیم مذاکراتش گذاشتیم، تا الان که دروغ زیاد گفتن ،

تصویر نمایه‌ی ‌امیر حسام رجایی‌
@amirhes2 ساعت پیش
تحریم ها علیه ایران زمانی پایان میابد که جزوی از پیمان ابراهیم باشد،ان هم که خیال است!برخی معافیت های جزیی برای تنفس را هرگز رفع تحریم ندانید!

تصویر نمایه‌ی ‌فاتح‌
@yamahdi_313_612 ساعت پیش
معافیت صادرات نفت و پتروشیمی باید از سوی وزارت خزانه‌داری اعلام شود. هنوز این اعلامیه منتشر نشده است و استفاده از فعل ماضی برای آن درست نیست. زمان دقیق انتشار اعلامیه باید اعلام شود.‎@mbarati1364

تصویر نمایه‌ی ‌فاتح‌
@yamahdi_313_612 ساعت پیش
در پاسخ به
دارایی‌های آزاد شده چقدر است؟ در گذشته نیز ادعای آزاد شدن مطرح می‌شد مانند تجربه ۱۴۰۲، اما دیدیم که به طور واقعی آزاد نشده است. لطفا اطلاعات کامل آزاد شدن از جمله مبلغ، محل منابع، کیفیت آزادسازی را منتشر کنید.

تصویر نمایه‌ی ‌فاتح‌
@yamahdi_313_612 ساعت پیش
در پاسخ به
طرح بزرگ بازسازی و توسعه در تفاهم نامه صرفا یک طرح است که قرار است با موافقت آمریکا روی کاغذ به ایران ارایه شود. اینکه گفته شده آغاز شده است، منظور نوشتن طرح آغاز شده؟ یا اینکه مبلغی از ۳۰۰ میلیارد ادعایی به کشور وارد شده است؟ آیا این نوع بیان مصرف رسانه‌ای ندارد تا تبدیل به تیترهای چشم نواز شود. مث…نمایش بیشتر

تصویر نمایه‌ی ‌فاتح‌
@yamahdi_313_612 ساعت پیش
در پاسخ به
پایان جنگ در لبنان طبق مصاحبه هفته گذشته ایشان در صدا و سیما به معنای خروج رژیم صهیونیستی از خاک لبنان قرار بود که بلافاصله بعد از امضای تفاهم‌نامه آغاز شود و تا قبل از اجرای آن مذاکرات برای توافق نهایی انجام نشود. این پیشرفتی که بیان شده است دقیقا به چه معنایی است و رژیم صهیونیستی تا چه زمانی از لب…نمایش بیشتر

@user17091009305560655472 ساعت پیش
در پاسخ به
امریکا اگر نقد و در لحظه اقدامی انجام داد خب ، وگرنه وقتی وعده می دهد یعنی قصد انجام تعهد را ندارد یا در اجرای ان انقدر شرط و شروط و قید و بند می گذارد که بی خاصیت شوداین را تجربه بارها ثابت کرده

@user17091015722967883092 ساعت پیش
در پاسخ به
این همه رفته مذاکره باید یه دستاوردی نشون بده دیگه حتی به دروغ

@user1779018193172 ساعت پیش
در پاسخ به
سیاست یعنی دروغ و پدر سوخته بازی . همه تاریخ دنیا همینه.تنها کسی که رو بازی می‌کرد رهبری بود والسلام.البته الانم رهبری با وجود همه این ایرادی که گرفتن در نهایت موافقت کردن.اما مسئولیت به خود دولت و مجلس دادن .مطمئن باشیم قالیباف و بقیه ازا همه دشمن ملت نیستند یه چیزی هست که ما نمی دونیم. بمب اتم.

@user1781273086112 ساعت پیش
آمریکا بدون اینکه تحریم ها را واقعاً بردارد، از ما باج می‌گیرد تا فقر و نارضایتی را در کشور گسترش دهد و سرانجام خود مردم حکومت را ساقط کنند.این نقشه آمریکاست ابزارش هم تهدید کردن است.ما نباید مذاکره را ادامه دهیم

@user1708416375522 ساعت پیش
در پاسخ به
۷۴ روز پیش تیم مذاکره کننده با ذوق زدگی گفتند توفق جنگ در ساحات هنوز عملیاتی نشده بعدا توقع داریت توافق دیشب امروز اجرایی شود به قول صاحب دلی گلابی برجام کاشتیم بلافاصله که ثمر نمی دهد باید صبر کنید

@user1708416375522 ساعت پیش
در پاسخ به
خداییش فارس را قسم می دهم به قول رهبر عزیز مای ملت شود و در کنار رهبری و ملت ناظر تعهدات

تصویر نمایه‌ی ‌فتح اله‌
@user17091007988534241012 ساعت پیش
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌راستگو‌
راستگو

@DoctorSadegh  •  3 روز پیش

آستاته تحمل را صفر‌ کنید و به هر نقض عهد پاسخ محکم دهید

مطالبه

آستاته تحمل را صفر‌ کنید و به هر نقض عهد پاسخ محکم دهید

سال‌هاست که آمریکا و رژیم صهیونیستی یک نقشه ثابت را دنبال می‌کنند؛ نه با یک خیانت بزرگ، بلکه با صدها خیانت کوچک و تدریجی. قدم‌به‌قدم تعهدات خود را زیر پا می‌گذارند، خطوط قرمز را جابه‌جا می‌کنند و هر بار میزان واکنش ما را می‌سنجند. اگر پاسخی درخور نبینند، گام بعدی را برمی‌دارند و جلوتر می‌آیند. حاصل این روند روشن است: توافق‌ها روی کاغذ می‌مانند و طرف مقابل بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای، به تمام اهداف خود نزدیک‌تر می‌شود. در مقابل، آستانه تحمل دشمن تقریباً صفر است. کوچک‌ترین اقدام متقابل ایران را تهدید می‌خوانند، محکوم می‌کنند و برای آن هزینه‌تراشی می‌کنند. آن‌ها حق هر اقدامی را برای خود قائل‌اند، اما برای ملت ایران حتی حق دفاع و پاسخ متناسب را نیز برنمی‌تابند. امروز مطالبه انقلابی و صریح مردم از مسئولان این است: آستانه تحمل جمهوری اسلامی را صفر کنید. هر نقض عهد باید هزینه داشته باشد. هر تجاوز باید پاسخ بگیرد. هر تهدید باید با اقدامی بازدارنده مواجه شود. دشمن باید بداند که دوران آزمودن صبر ملت ایران به پایان رسیده است. اکنون لبنان سنگ محک ماست. معاهده‌ای که بند اولش توقف جنگ در لبنان است، به تدریج نقض شده است و چیزی به بازگشت جنگ تمام عیار نمانده است. واکنش ایران چیست؟ تجربه ثابت کرده است که عقب‌نشینی، دشمن را متوقف نمی‌کند؛ بلکه گستاخ‌تر می‌کند. آنچه مانع پیشروی دشمن می‌شود، اقتدار، اقدام متقابل و تحمیل هزینه است. ملت ایران از مسئولان خود انتظار دارد که در برابر هر بدعهدی و هر تجاوز، پاسخی قاطع، فوری و پشیمان‌کننده بدهند؛ پاسخی که دشمن را از تکرار خطا بازدارد، نه اینکه او را به برداشتن گام بعدی تشویق کند.

آحاد مردم عزیز، جناب آقای دکتر محمد باقر قالیباف، ریاست محترم مجلس شورای اسلامی،، مسعود پزشکیان، شعام، مجمع تشخیص مصلحت، سید مجید موسوی

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌9**8136‌
@ResaneMeliRadio1 ساعت پیش
در پاسخ به
سلام ...بله ، برای چندمین بار تاریخ تکرار خواهد شد !!!و متاسفانه برای چندمین بار احمقها درس عبرت از تکرار بدعهدی آمریکا و غرب نمیگیرندنتیجه معلوم بود almost no thing تقریبا هیچhttps://www.aparat.com/v/rv3hO

تصویر نمایه‌ی ‌محمد‌
@user1707925469741 ساعت پیش
در پاسخ به
همین حرفها را زمانی روحانی گفت ؛ که بزودی تحریم‌ها برداشته می شود، ولی آنچه اتفاق افتاد، ایران تعهداتش را انجام داد در عوض آمریکا به هیچ یک از تعهداتش عمل نکرد، نباید، نباید همان مسیر دوباره تکرار شود

تصویر نمایه‌ی ‌مهدی حسنی‌
@Mehdihassani1 ساعت پیش
در پاسخ به
باش تا صبح دولتت بدمد !آمریکا بیاد به ما خیر برساند!ما از مسؤلان خودمان که مدعی مسلمانی هستند خیری جز گرانی و تورم ندیدیم وای بحال آمریکا که به هیچ چیز معتقد و پایبند نیست

@user1751669830711 ساعت پیش
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌فرشاد‌
فرشاد

@Iranehamdel  •  15 ساعت پیش

سرمایه را به سمت مولد سازی و صنایع و زیر ساخت ها ببرید و دست واسطه ها و دلالان را از اقتصاد کشور کوتاه نمایید.
مطالبه

شغل‌های مولد را جایگزین شغل‌های غیرمولد کنید

شغل های مولد را جایگزین شغل های غیر مولد کنید. کشور را طوری مدیریت کنید که عرصه برای دلالان سخت ، و برای تولید کنندگان راحت کند. دلالی و واسطه گری ، دو آفت بزرگ و ویرانگر اقتصاد کشور هستند. صنایع زیرساختی و مزارع تولیدی و کلا تولید کنندگان محصول ، اصل کشور هستند. واسطه ها اقتصادی به جای تولید و رفاه ، ایجاد گرانی و تولید گرانی میکنند . واسطه های فروش محصولات نیز ، از آفت های هدر رفت سرمایه کشور هستند. پس بیاییم طوری ساختار را بچینیم تا بوروکراسی اداری و واسطه ها هر روز کوچک و کوچک تر شوند و برعکس ، بخش تولید کشور ،و اشتغال مولد کشور روز به روز بزرگ و بزرگتر شود. بار تمام شغل های غیر مولد ، بر دوش تولید و بیت المال کشور افتاده است ، که باید این بار را از دوش کشور برداریم. اگر دیدید در کشور و در کوچه خیابان ، کارگاه های تولیدی بزرگ و کوچک در حال افزایش هستند و اشتغال رونق گرفته، این یعنی ،سیاستگذاران کشور مسیر درست را ، در پیش گرفته اند. اما اگر می‌بینید سهم واسطه‌ها، دلال‌ها، بانک‌ها، بنگاه‌ها و صندوق‌های مختلف در اقتصاد کشور پررنگ شده و در مقابل، صنایع و تولید سهم کوچکی از کیک اقتصادی دارند، این نشانه آن است که مسیر سیاست‌گذاری دولت و مجلس، به‌جای تقویت تولید، اشتغال و کارخانه‌ها، بیشتر به سود واسطه‌گری و فعالیت‌های غیرمولد پیش رفته است. شغل های غیر مولد و دلالی و واسطه گری ، بدترین نوع اشتغال هستند و در واقع از عوامل اصلی تضعیف اقتصاد و کشور هستند. هما باید مشغول کارهای اثر بخش با ارزش افزوده بالا باشند نه شغل های دلالی و واسطه گری. از عوامل اصلی گرانی ها ، گران سازی ها و تورم ها ، همین دلالان و واسطه های بزرگ و کوچک هستند. از بدترین های آنها دلالان و واسطه های رانتی هستند که با نفوذ خود در مراکز تصمیم گیر ، اقتصاد کشور را از نفس می اندازند و تورم های چند رقمی را به کردم و کشور تحمیل می کنند. وظیفه اصلی دولت هدایت و ایجاد بستر مناسب ،برای رونق دادن به اشتغال های مولد و افزایش کارخانه های تولیدی است. البته مجلس نیز نقش بسیار کلیدی در این راه دارد. با ایجاد قوانینی ، سمت و سوی اقتصاد را باید به سمتی برد که اشتغال مولد و پایدار ایجاد شود. برای اشتغال زایی باید سرمایه وارد بخش تولید گردد ، که این نیز ،نیازمند ثبات و آرامش سیاسی و اقتصادی است. پس کلیه سران نظام باید در این مورد دست به دست هم دهند . انشالله

شورای سران قوا، مجلس دولت، وزیر کار و دیگر وزرا، کارخانه دارها و سرمایه داران و سیاست گذاران، کلیه مسئولان

0
100
گزارش از مطالبه

تصویر نمایه‌ی ‌Mim Ba‌
@Mimba1 ساعت پیش
در پاسخ به
ای باباعمومسعود تعهد داده بود که!چرا با آبروی عمومسعود بازی می کنن این یانکی ها!🤣

تصویر نمایه‌ی ‌NEC‌
@TOBIMASU57 دقیقه پیش
در پاسخ به
آقای همتی می شود زمان وصل بانک ملی را اعلام بفرمایید چند ماه خواهد بودحداقل در تعطیلات بمانید سرکارتان برای تعمیرات سیستمعجب کاری کردم اومدم سراغ بانک ملی به خاطر وام مهربانی و سود ۲۷ درصد اشاصلا قیمت این سیستم معیوب چقدر می شه خوب بخرید مشکل مالی که نداری ...