۶ ماه حبس برای تخلیه فاضلاب در اراضی قم

کارشناسان حفاظت محیط زیست استان قم در جریان گشت و پایش‌های مستمر، یک دستگاه تانکر در حال تخلیه غیرمجاز فاضلاب در اراضی اطراف شهر قم را شناسایی کردند؛ متخلف پس از تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع قضایی، به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی به ۶ ماه حبس محکوم شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، علی احمدی امروز در گفت‌وگویی خبری اظهار کرد: کارشناسان حفاظت محیط زیست استان قم در جریان گشت و پایش مستمر در سطح استان، موفق به کشف یک دستگاه تانکر در حال تخلیه غیرمجاز فاضلاب در اراضی اطراف قم شدند.وی افزود: پس از ثبت مستندات و توقف عملیات تخلیه، این فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی و به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی، بر اساس قوانین و مقررات، به تحمل شش ماه حبس محکوم شد. رییس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم خاطرنشان کرد: تخلیه هرگونه فاضلاب صنعتی و انسانی در اراضی و حاشیه جاده‌ها و رودخانه‌ها ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود و این اقدام علاوه بر مجازاتهای قانونی برای فرد متخلف، به توقیف خودروی حامل فاضلاب نیز منجر خواهد شد.وی از عموم شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلیه غیرمجاز فاضلاب و پسماند توسط خودروها، ضمن ثبت شماره پلاک وسیله نقلیه، مراتب را از طریق سامانه ارتباط مردمی ۱۵۴۰ به این اداره کل گزارش دهند.#فاضلاب #اراضی_شهری #تخلیه_غیرمجاز_فاضلاب
20:52 - 6 تیر 1405
محیط زیست
استان ها
قم

2 بازنشر3 واکنش
12٫7k بازدید