اولین سالگرد ارتحال مجاهد افغانستانی در قم برگزار شد
اولین سالگرد ارتحال مجاهد افغانستانی در مجتمع امام خمینی جامعه المصطفی با حضور بعضی نمایندگان بیوت آیات عظام و مسئولین موسسات دینی فرهنگی و عموم مهاجرین افغانستانی در قم برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اولین سالگرد ارتحال مجاهد افغانستانی حجتالاسلام والمسلمین سیدمحمد هادی هادی در مجتمع امام خمینی جامعه المصطفی در شهر مقدس قم برگزار شددر این مراسم بعضی نمایندگان بیوت آیات عظام و مسئولین موسسات دینی فرهنگی و عموم مهاجرین افغانستانی حضور داشتند.حجتالاسلام والمسلمین سیدعلی سجادی بهسودی، مرحوم هادی را از پایه گذاران روز جهانی قدس در افغانستان دانست و گفت: ایشان عمر پربار خود را در مسیر اعتلای کلمهالله سپری کرد.وی با اشاره به لزوم ادامه مسیر حجتالاسلاموالمسلمین هادی، بر حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان علیه شوروی و استکبار جهانی تاکید کرد.سیدعبدالقیوم سجادی نماینده پیشین مجلس نمایندگان افغانستان نیز در این مراسم بیان کرد: مرحوم هادی از پیشگامان جهاد افغانستان بود و در سنگرعای داغ جهاد برای مبارزه با اشغال و تجاوز زندگی خود را گذاشت.سجادی افزود: مرحوم هادی در فردای جهاد نظامی نیز با جهاد علمی و فرهنگی در راستای تقریب و اخوت مردم افغانستان تلاش کرد.وی با بیان اینکه مرحوم هادی از پیشگامان اخوت اسلامی در کشور بود، ادامه داد: اراده خلل ناپذیر و عزم استوار مرحوم هادی را برای جهاد در عرصههای مختلف کسانی به خوبی درک میکنند که از نزدیک او را دیدهاند.وی افزود: مرحوم هادی در اراده آهنین خود خستگی ناپذیر بود و با بدن رنجور و بیمار همواره حضور موثری در عرصههای جهاد داشت.
18:20 - 16 آذر 1403