شهادت ۱۴ نیر‌وی سپاه زنجان بر اثر انفجار مهمات عمل نکرده جنگ رمضان

روابط‌عمومی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان اعلام کرد که امروز و در پی انجام عملیات خنثی‌سازی بمب‌های عمل‌نکرده متأسفانه بر اثر انفجار، ۱۴ نفر از نیروهای متخصص این سپاه در حین انجام مأموریت، به شهادت رسیدند.
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، روابط‌عمومی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد، در پی بمباران‌های هوایی جنگنده‌های متخاصم دشمن با استفاده از بمب‌های خوشه‌ای، بمبلت‌ها و مهمات مشابه، عملیات گسترده‌ای در راستای آلوده‌سازی استان به اجرا درآمد؛ به‌گونه‌ای که بخش‌هایی از منطقه، از جمله محدوده‌ای بالغ بر ۱۲۰۰ هکتار که اراضی کشاورزی را نیز شامل می‌شد، از طریق مین ریزی هوایی به‌صورت هدف‌مند در معرض تهدید قرار گرفتند.این‌گونه تسلیحات بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی مرتبط با منع یا محدودسازی کاربرد بمب‌های خوشه‌ای، به دلیل آثار گسترده، غیر قابل تفکیک و پیامدهای انسانی پس از درگیری، در بسیاری از اسناد حقوق بین‌الملل مورد منع یا محدودیت جدی قرار گرفته‌اند. این سلاح‌ها با پخش تعداد زیادی زیر مهمات در یک منطقه وسیع، اغلب موجب باقی‌ماندن مهمات عمل‌نکرده می‌شوند که می‌توانند سال‌ها پس از پایان درگیری نیز تهدیدی جدی برای مردم ایجاد کنند.بر اساس بررسی‌های میدانی، بخشی از این پرتابه‌ها ناشناخته و نسبت به عوامل محیطی نظیر فرکانس، صدا و لرزش حساس هستند. همچنین برخی از پرتابه‌ها تا عمق حدود سه‌متری در زمین فرورفته و به دلیل عدم قابلیت رؤیت، خطر مضاعفی برای ساکنان منطقه ایجاد کرده‌اند.در واکنش به این اقدام، نیروهای متخصص و متعهد گردان‌های تخریب سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با حضور در مناطق آلوده، مأموریت شناسایی، پاک‌سازی و خنثی‌سازی تهدیدات را بادقت و حساسیت بالا آغاز کردند. این نیروها تا کنون موفق به شناسایی، خنثی‌سازی و انهدام بیش از ۱۵ هزار مورد از مهمات عمل‌نکرده شده‌اند؛ عملیاتی پیچیده که نیازمند دانش فنی پیشرفته، تجهیزات تخصصی و روحیه‌ای جهادی است.
در جریان یکی از این مأموریت‌ها، امروز و در حین انجام عملیات خنثی‌سازی، انفجار یکی از مهمات ناشناخته و عمل‌نکرده منجر به وقوع حادثه‌ای تلخ شد که در پی آن ۱۴ نفر از نیروهای خدوم و فداکار به درجه رفیع شهادت نائل آمدند و ۲ نفر دیگر مجروح شدند.سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های معظم این شهیدان، بر تداوم مسیر خدمت‌رسانی ایمن و مسئولانه با بهره‌گیری از توان تخصصی و رویکرد جهادی تأکید دارد. شهادت این عزیزان را به محضر مبارک حضرت ولی‌عصر (عج)، خانواده‌های صبور و پرافتخار آنان، ملت شریف ایران اسلامی و به‌ویژه مردم استان زنجان تبریک و تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال، علو درجات و رحمت واسعه الهی برای روح مطهرشان مسئلت می‌نماید.#سپاه#شهادت#رحمت#متخصص#آموزش
20:26 - 11 اردیبهشت 1405
حماسه و مقاومت
استان ها
زنجان




33 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌Hadi‌
@Hadi_m11 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
واقعاً تعداد زیادیهچرا برای این ۱۴ پاسدار عزیز تجهیزات مناسب تهیه نشده بود؟؟؟تو این دوره دیگه همه از ربات استفاده می‌کنن

تصویر نمایه‌ی ‌فاطمه صحرائی‌
@Doustdar_Velayat11 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
روزگار عجیب و‌ شگفت‌انگیزیسیت!#آمریکا در جبهه نظامی شکست خورده، بابت آتش‌بس التماس می‌کند، ۱۰شرط #ایران درخصوص جنگ، آتش‌بس، #تنگه_هرمز ، پرداخت غرامت، آزادسازی منابع مسدودشده و اعلام آتش‌بس در لبنان را می‌پذیرد، همه آنها را روی تخم چشم گذاشته و رعایت می‌کند، ۲۱ ساعت مذاکره می‌کنیم و‌به نتیجه نمی‌ر…نمایش بیشتر

@user170910050542739374711 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
وای از نبود تجهیزات و لباس مناسبخدا بیامرزه به خانواده هاشون صبر بده

@user17754524938111 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
به امید روزی که قوم نجس یهود صهیونسیم رو از زمین محو کنیم

@user170910099307852889611 اردیبهشت 1405
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل ، خدا نابودیتون رو جلو بندازه ********* ها

@user17690304421211 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
خدایا به همین زودی زود، با شنیدن خبر مرگ ترامپ، دل ما را شاد کن

@user170910136193347469111 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
من نمیدانم شرایط چطور بودهو میدانم چقدر این کار خطر دارد و فقط نیروهای جانفدا زیر بار اینکار میروند ولی کاش میشد برای خنثی سازی یک بمب ۱۶ نفر در اطراف آن نمی بودند ،البته من متخصص اینکار نیستم ولی ۱۴ شهید حادثه ی جان کاهی است

@user17672138484411 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
وای😰😰😰😰😰😰

تصویر نمایه‌ی ‌عاشق ایران وطن پرست‌
@hamid_135711 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
درود خدا بر این شهدای قهرمان وطن

تصویر نمایه‌ی ‌9**1694‌
@RETALIATE11 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
چرا اینهمه، نمیشد دور از هم و جدا کار کنند؟

تصویر نمایه‌ی ‌9**0371‌
@user170910054609618939311 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
هااا!!!?? با یدونه مهمات عمل نکرده چقدر ادم شهید شده😨😨😞

@user1768484306911 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
چقدر راحت شهید میدیمیعنی ما ربات های مخصوص اینکار رو نداریم؟؟

تصویر نمایه‌ی ‌صابر بصیر‌
@Saberbasir11 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
چند نفر نزدیک هم رفتن برای خنثی‌سازی که ۱۴ شهید و ۲ زخمی داشته؟فکر نمیکنید بی‌احتیاطی رخ داده؟چرا برای نیروی انسانی ارزش قائل نیستید؟

@user17745009454111 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
تسلیت میگم بعد‌ نیروهای مسلح اشتباه بزرگی که بزرگترین هسته‌ای سگ صهیونیستی نزدند اونا رحم نکردن به هیچ وهیچ کس نباید ملاحظه میکردیدحتی تمام غزه ولبنان نابود میشد کشور ۲۰سال دیگه آبادمیشه تا آن موقع اکثریت یا مردن یا سگ زرد میکشه بخاطر ملاحظات بی خودی دلم آتيش میگیره میبینم نزدید

@user17557149384711 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
چهارده تا انسان سلحشور شجاع وپاک اینا کم پیدا میشن سپاه عزیز سرافرازی امیدوارم به حق خون این عزیزان سرافرازتر وپیروزتر باشی

@S0916724d11 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
انریکا برای یه کشته هزاران ترفند به کارنیبره نا بعد جنگ به راحتی ۱۴ متخصص را ازدست میدیم..کلا ما تو ازدست دادن نیروهامون زیادی دست ودلبازبم

@user17695398072211 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
تا ابد مرگ بر شیطان بزرگ

تصویر نمایه‌ی ‌ذره خاک وطن‌
@Dr_Rashidi11 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
سطح رعایت اصول ایمنی! بودجه نظامی ما در حد فاجعه هست.

@user170909999722333883611 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
همه از خداییم و بسوی خدا میرویم روحشان شاد و یادشان گرامی درود بر دلاوران وطن