رهبر شهید: صنایع بزرگ را دانش‌بنیان کنیم

رهبر شهید انقلاب اسلامی در یکی از سخنرانی‌های خود از اهمیت دانش‌بنیان‌شدن صنایع بزرگ فرموده بودند.
به گزارش خبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، رهبر شهید انقلاب اسلامی در ۱۰ بهمن‌ماه سال ۴۰۰ در دیدار با تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی فرمودند که چندهزار صنعت دانش‌بنیان و بنگاه دانش‌بنیان به وجود آمده؛ آنچه که مورد غفلت قرار گرفته این است که ما صنایع بزرگ خودمان را دانش بنیان کنیم. در ادامه بخشی از بیانات رهبر شهید را درباره ضرورت دانش‌بنیان شدن صنایع بزرگ می‌خوانید.جهش تولید اهمیت دارد چون اگرواقعا بتوانید تولید را جهش دهید، همه شاخصه‌های مهم کشور تغییر میکند. تحول پیدا میکند.ما که به تولید تکیه می‌کنیم، مسئله‌ ما فقط انبوه‌سازی نیست؛ کیفیت مسئله‌ اساسی است. کیفیت تولید باید حتما به ‌عنوان یک اصل مورد توجه باشد. اگر شما ملاحظه می‌کنید که از تولیدات داخلی حمایت می‌شود باید به ارتقای کیفیت محصولات منجر بشود. ما در برخی از محصولات داخلی متاسفانه شاهد این هستیم که به کیفیت توجه نمی‌شود. خیلی بد است این.
یک نکته دیگر در باب تولید این است که کشور توجه ویژه‌ای بکند به تولید اشتغال آفرین. بعضی از تولیدات کشور تولیدات اساسی و مهمی است و نیاز حیاتی کشور است. مثلا فرض کنید صنعت نفت، صنعت فولاد و امثال اینها. لکن اینها از لحاظ اشتغال آفرینی آنچنان که برخی از صنایع دیگر اشتغال آفرینی دارد، اینها ندارند. غفلت از صنایع اشتغال آفرین یک مشکل بزرگی‌ست، نبایستی این معنا پیش بیاید.بارها و بارها تکرار شده، گفته شده، حمایت شده . چندهزار صنعت دانش‌بنیان و بنگاه دانش بنیان به وجود آمده؛ واحدهای کوچک و متوسط ایجاد شده. آنچه که مورد غفلت قرار گرفته این است که ما صنایع بزرگ خودمان را دانش بنیان کنیم. تأکیدی که بنده کردم روی مسئله‌ حمایت از تولید داخلی و دانش‌بنیان که اثر هم دارد و داشته است، این باید به ارتقای کیفیت و همچنین ارتقای فناوری منتهی شود. از جوان‌های دانشمند کار بخواهید، آنها را به حمایت خودتان دلگرم کنید، خواهید دید که از آن‌ها کار برمی‌آید و هرجا که به جوان‌ها اعماد شد به معنای واقعی کلمه درخشیدند.#دانش_بنیان#رهبر_شهید #صنایع_بزرگ
12:04 - 30 فروردین 1405
علم و پیشرفت
علم و فناوری