خون‌خواهی رهبر شهید و صیانت از منافع ملی، مطالبه امروز ملت ایران است

۹۲ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور نوشتند: همه ملت ایران خون‌خواه رهبرشان هستند و این مطالبه تمام‌نشدنی است. از این‌رو هرگونه فرآیند دیپلماتیک و مذاکره با دشمن باید با پایبندی کامل به خطوط قرمز ملت و رهبری، صیانت از حقوق هسته‌ای، حفظ مؤلفه‌های بازدارندگی و تکیه بر مکتب مقاومت دنبال شود و نباید به ایجاد خسارتی دیگر در تاریخ دیپلماسی کشور بینجامد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رستا، ۹۲ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور نوشتند:بسم الله الرحمن الرحیمجناب آقای دکتر پزشکیانرئیس محترم جمهوری اسلامی ایرانسلام علیکم؛در برهه‌ای از تاریخ سرنوشت‌ساز میهن اسلامی ایستاده‌ایم که هر تصمیم، خط‌کشی و تفاهم‌نامه‌ای می‌تواند هندسه قدرتِ فردا را ترسیم کند. نظر به انعقاد تفاهم‌نامه اخیر اسلام‌آباد میان رئیس جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا و مباحث جاری پیرامون استمرار فرآیندهای دیپلماتیک و مذاکرات هسته‌ای آتی، بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، به‌عنوان دیده‌بانان جوانِ عرصه تعلیم و تبیین گفتمان انقلاب اسلامی، بر خود فرض می‌داند تحلیل، دغدغه‌ها و هشدارهای راهبردی خود را صریح، مستدل و با ادبیاتی برآمده از عقلانیت انقلابی، به استحضار شما و افکار عمومی ملت شریف ایران برساند.عهد الهی کارگزاران و ثقلِ مسئولیت در منطق اسلامیآقای رئیس‌جمهور، اکنون که با ابراز آمادگی و تضمین شخصی، مسئولیت خطیر مواجهه با پرونده‌های کلان بین‌المللی را عهده‌دار شده‌اید، یادآوری این نکته مبرهن دینی ضرورت دارد که در اندیشه سیاسی اسلام، پذیرش مناصب حاکمیتی، دِینی سنگین، امانتی الهی و طوقی فرساینده بر گردن کارگزاران است؛ همان‌گونه که امیر مؤمنان علی(ع) در منشور جاودانه خود خطاب به کارگزاران فرمودند: «وَ إِنَّ عَمَلَکَ لَیْسَ لَکَ بِطُعْمَةٍ وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَةٌ».شما امروز سکان‌دار مقدرات ملتی هستید که فراتر از یک جغرافیای سیاسی، به‌عنوان پناهگاه راهبردی مستضعفان جهان و جبهه حق در برابر کلان‌دستگاه استکبار شناخته می‌شود.
سرزمینی که از یک سو، هویت تمدنی، دیرینگی و اصالت چند هزار ساله‌اش پهنه گیتی را درنوردیده و از سوی دیگر، تار و پود نظام سیاسی‌اش با دماء مطهر شهیدان فضیلت و در رأس آن‌ها، قائد شهید و امام امت اسلامی، آبیاری شده و قوام یافته است. تصدی تکالیف چنین کشوری در بی‌سابقه‌ترین و حساس‌ترین پیچ تاریخی، امری گذرا و تشریفاتی نیست؛ بلکه مایه خسران یا سعادت دنیوی و اخروی شما در پیشگاه باری‌تعالی خواهد بود.از منظر ساختاری و گفتمانی، معماری سیاسی جمهوری اسلامی ایران بر پایه‌های لیبرال‌دموکراسی یا الگویی سکولار بنا نشده، بلکه منبعث از نظریه ولایت مطلقه فقیه است که در آن، صرفِ اخذ «اجازه» راهگشا نبوده، بلکه احراز و جلب «رضایت» ولیّ خدا و امام جامعه، شرط بنیادین عاقبت‌بخیری و مشروعیت گام‌هاست. انتظار وثیق نخبگان و توده‌ها این بود که با تأسی به سیره امامِ جامعه، اولویت‌ها و ترجیحات راهبردیِ فراتر از مسیر کنونی را ارجحیت می‌دادید؛ اما حال که با سپردن تضامینِ متقن، قدم در این مسیر نهاده‌اید، واقفید که این تعهد ابداً به معنای اذنِ بی‌قید و شرط نیست، بلکه بار مسئولیت شما را مضاعف و سنگین‌تر می‌کند. در این چارچوب، رضایتمندی آحاد ملت مبعوث نیز همسو و در طولِ رضایت ولی‌امر شکل گرفته و آحاد مردم با نگاهی مطالبه‌گر، جزءبه‌جزء تعاملات دیپلماتیک شما را به نظاره نشسته‌اند.صیانت از شروط اساسی و خطوط قرمز تفکیک‌ناپذیر ملیتجربه تاریخی ملت ایران نشان داده است که هرگونه عدول از اصول قطعی کشور، پیامدهای جبران‌ناپذیری بر امنیت ملی تحمیل خواهد کرد. مردم شریف، به‌عنوان پاسداران حقیقی دستاوردهای انقلاب، صراحتاً اجازه عقب‌نشینی از محددات زیر را نخواهند داد:
۱ـ . حاکمیت و مدیریت انحصاری ایرانی بر تنگه هرمزاین شاهراه حیاتی و چهارراه مواصلاتی انرژی جهان، اهرم پدافندی و ژئوپلیتیک بی‌بدیل جمهوری اسلامی است. در جریان تحولات پیچیده و نبردهای اخیر که از آن به‌عنوان جنگ تحمیلی سوم یاد می‌شود، اقتدار ایران در این پهنه آبی تمام قدرت‌های استکباری را به چالش کشید؛ تا جایی که ناظران بین‌المللی وزن استراتژیک این مؤلفه قدرت را هم‌تراز با بازدارندگی تسلیحات بنیادین ارزیابی کردند. هرگونه مسامحه یا نادیده انگاشتن این مزیت مطلق استراتژیک در مبادلات دیپلماتیک، خیانت به دارایی‌های ملی و مانع توسعه اقتصادی میهن است. این اهرم فوق‌راهبردی باید تماماً تحت فرماندهی و مدیریت حاکمیتی ایران باقی بماند تا منافع تجاری آن تضمین گردد.۲. حفظ تمام‌عیار حقوق هسته‌ای و بازدارندگی راهبردیبر همگان و حتی دشمنان مبرهن است که طبق فتوای شرعی و اصول دکترین دفاعی ما تا بدین لحظه، تسلیحات کشتار جمعی و بمب اتمی جایی در راهبرد ایران ندارد و به تعبیر صریح قائد شهید امت، هیاهوی غرب پیرامون این موضوع صرفاً بهانه‌ای برای متوقف‌سازی پیشرفت و دستاویزی برای سلطه بر ماست. ما هرگز تهدیدی برای صلح جهانی نبوده‌ایم که مالکان جنایتکار زرادخانه‌های اتمی نگران دانش ما باشند. در چنین فضایی، دست‌اندازی به حق غنی‌سازی یا واگذاری دستاوردهای فنی، نه‌تنها چرخه پزشکی هسته‌ای و رادیوداروها را با بحران مواجه می‌سازد، بلکه لایه بازدارندگی نسبی کشور را در برابر وحوش افسارگسیخته بین‌المللی نابود کرده و چراغ سبزی برای جسارت‌های بعدی و حتی تهدیدات اتمی آنان خواهد بود.مشروح نامه:rastakhabar.ir/?p=10457
11:57 - 2 تیر 1405

2 بازنشر1 واکنش
15٫1k بازدید