«تهدید در برابر تهدید»، راهبردی برای خنثی‌سازی نقشه‌های آمریکای قلدر

رویکرد مهم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای برای خنثی‌سازی طراحی‌های آمریکای ترامپ چیست؟

سلطه‌گری‌های بی‌پایان آمریکا

فارس - خط رهبری : جهان همواره صحنه‌ی نبرد قدرت‌ها بوده است و در این میدان بی‌پایان، قلدران عالم در رأسشان آمریکا در پی آنند که با تحکم و سلطه‌جویی منافع خویش را فراتر از هر ارزشی بنشانند و حقوق ملت‌های دیگر را به پای زیاده‌خواهی‌های خود قربانی کنند: «قلدران عالم میگویند دنیا باید از ما تبعیّت کند... [میگویند] همه باید از ما تبعیّت کنند، همه باید منافع ما را بر منافع خودشان مقدّم کنند... ما به طور قاطع گفته‌ایم که ما به هیچ وجه منافع دیگران را بر منافع خودمان ترجیح نمیدهیم.» ۱۴۰۳/۱۲/۲۲
آمریکا که همواره در تعاملات بین‌المللی چهره‌ای استکباری از خود به نمایش گذاشته، هیچ‌گاه نگاهی جز منفعت‌طلبی محض نداشته است. او نه به دوستانش وفادار است و نه به دشمنانش رحم می‌کند؛ سیاستش بر پایه‌ی بهره‌کشی از دیگران بنا شده و هرگاه منافعش ایجاب کند، هم‌پیمانان خود را نیز در معامله‌ای سرد و بی‌رحمانه واگذار می‌کند. نمونه‌ی آن، سرنوشت اوکراین است؛ کشوری که بازیچه‌ی سیاست‌های آمریکا شد، به چانه‌زنی در برابر روسیه فرو نهاده شد و رهبرش در برابر جهانیان به تمسخر کشیده شد.اکنون ترامپ که پیش از این علی‌رغم فشار حداکثری نتوانسته بود بر ایران اسلامی چیره شود دست به توطئه‌ای جدید زده است. او در پی آن است که با تحمیل مذاکره‌ای ظالمانه، همه‌ی ارکان و مولفه‌های قدرت ایران را به یغما ببرد و ایران را در برابر تهدیدات دشمنان بی‌دفاع و ضعیف کند. این همان سیاستی است که پشت لبخندهای دیپلماسی و تهدیدات نهفته در پس آن، راه را برای فشار بیشتر هموار می‌کند.ارسال نامه‌ی ترامپ به ایران و رسانه‌ای کردن آن دقیقا در راستای همین استراتژی القای تهدید به افکار عمومی ایرانیان است.

سیلی سخت در انتظار متجاوزین

ترامپ در صدد است تا با ایجاد دوگانه‌ای کاذب—جنگ یا مذاکره—ایران را به پذیرش شرایطی وادارد که نتایجش از جنگ نیز ویران‌گرتر خواهد بود. اما ایران کشوری است که تاریخش گواهی می‌دهد هرگز آغازگر جنگی نبوده و نخواهد بود، اما اگر دشمنانش گمان برده‌اند که با تهدید و تحریم می‌توانند او را به زانو درآورند، در اشتباهی سهمگین به سر می‌برند. نوع واکنش رهبر انقلاب دقیقا در راستای خنثی‌سازی همین راهبرد است: «ما اگر [آمریکا] تهدیدمان بکنند، تهدیدشان میکنیم؛ اگر این تهدید را عملی کنند، ما هم تهدید را عملی میکنیم؛ اگر به امنیّت ملّت ما تعرّض کنند، ما هم به امنیّت آنها تعرّض خواهیم کرد؛ بدون تردید.» ۱۴۰۳/۱۱/۱۹آمریکا باید بداند که تهدید، سلاحی زنگ‌زده در برابر ایران است. اگر ایران را تهدید کنند، تهدید خواهند شد؛ اگر دست به اقدام زنند، پاسخی کوبنده دریافت خواهند کرد؛ و اگر امنیت این ملت را به مخاطره بیندازند، امنیت خویش را در طوفانی از خشم و مقاومت خواهند یافت. این معادله‌ای است که تاریخ آن را بارها به اثبات رسانده و این بار نیز از آن گریزی نیست: «آمریکایی‌ها بدانند که در مواجهه‌ی با ایران هرگز با تهدید به جایی نخواهند رسید... آنها و غیرِ آنها بدانند که اگر خباثتی نسبت به ملّت ایران انجام بدهند، سیلی سخت خواهند خورد.» ۱۴۰۴/۰۱/۰۱در برابر سیاست‌های زورگویانه آمریکا، چاره‌ای جز ایستادگی نیست: «در مقابل حرف زور، در مقابل زورگویی راهی [جز ایستادگی] وجود ندارد.» ۱۴۰۳/۱۲/۱۸

آینده روشن در انتظار ایران

مذاکره‌ای که در آن عزت و استقلال و منافع کشور به مسلخ رود، نه راهبردی خردمندانه، بلکه پرتگاهی است در پوشش دیپلماسی. ایران در برابر این نیرنگ، راهبردی عقلانی و مستحکم را برگزیده است؛ مقاومتی که در گذر بیش از چهار دهه، عزم ملت ایران را استوارتر و اقتدارش را افزون‌تر ساخته است: «ملّت ایران، در طول این چهل و چند سال، صبر کرده، تلاش کرده، همه‌ی قدرتهای مستکبر دنیا در مقابلش صف کشیدند، علیه او تلاش کردند، کار کردند امّا ملّت ایران نه‌فقط ضربه ندیده، [بلکه] پیش رفته، ترقّی کرده، رشد کرده.» ۱۴۰۳/۱۱/۱۴ در میدان نبرد حق و باطل، پیروزی از آنِ حقیقت است. اما پیروزی بی‌هزینه به دست نمی‌آید: «در مبارزه‌ی حق و باطل، پیروزی با حق است امّا جبهه‌ی حق هزینه میدهد.» ۱۴۰۴/۰۱/۰۱ایران اسلامی با اتکاء به تجربیات تاریخی تهدید را به فرصت تبدیل خواهد کرد و از دل توطئه‌ها، به قله‌های پیشرفت گام خواهد نهاد. آینده از آنِ استواران راه حق است و ملت صبار و شکور و مقاوم است: «هر جا از طرف بندگان خوب خدا مقاومت باشد، پیروزی در آنجا حتمی است. آن متوهّمِ خیال‌باف اعلام کرد که ایران ضعیف شده؛‌ آینده نشان خواهد داد چه کسی ضعیف شده.» ۱۴۰۳/۱۱/۰۳#خط_رهبری #آمریکا #تهدید #مذاکره
15:06 - 4 فروردین 1404

11 بازنشر35 واکنش
265٫2k بازدید



21 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌یا لثارات القائد‌
@user1708088835804 فروردین 1404
در پاسخ به
اللهم احفظ،نائب المهدی، سیدنا القائد الامام خامنه ایی

تصویر نمایه‌ی ‌🇮🇷سید داود هاشمی🇮🇷‌
@Sayyed_Davoud4 فروردین 1404
در پاسخ به
سیاست تهدید در برابر تهدید و مقاومت در برابر هژمونی استکبار ،بهترین سیاستی است که ایران می تواند در برابر آمریکا در پیش بگیرد .هرگونه نرمشی در برابر غرب و بخصوص آمریکا منجر به جری تر شدن و اعلام خواسته های بیشتر و بالاتر از جانب آنها خواهد شد .در این زمینه تجربه هم زیاد است از برجام در کشور خود ما ت…نمایش بیشتر

تصویر نمایه‌ی ‌علی مطلبی‌
@Alimotallebi4 فروردین 1404
در پاسخ به
اللهم احفظ قائدنا الخامنه ای

تصویر نمایه‌ی ‌یا ضامن آهو‌
@Ya__mahdi4 فروردین 1404
در پاسخ به
میجنگیم، میمیریم، ما صهیونیست رو به درک واصل میکنیم...

تصویر نمایه‌ی ‌بهار محمدی‌
@delina4 فروردین 1404

ما هیچ‌وقت‌ شروع‌کننده‌ی درگیری نبودیم

این جمله مقام معظم رهبری(دام‌ظله) را باید دنیا بفهمد: چنانچه کسی خباثت کند، بداند که سیلی‌های سختی خواهد خورد
۹۲۸ KB

تصویر نمایه‌ی ‌احمد طیبی‌
@Ahmad_tayebi4 فروردین 1404
در پاسخ به
نفس زدن این روزای رژیم آمریکا به مثابه نفس زدن شخص محتضر هست که میداند فردایی برایش قابل تصور نیست

تصویر نمایه‌ی ‌9**9488‌
@masoud_z4 فروردین 1404
در پاسخ به
یا لثارات الحسین 🚩

@user1708181340184 فروردین 1404
در پاسخ به
به نظرم ساده لوحی است اگر فکر کنیم آمریکا فقط تهدید میکنه. سالهاست تهاجم فرهنگی و اقتصادی آمریکا علیه کشور ما شروع شده است . وضع تورم ، کاهش ارزش پول ملی ، حجاب خانمها و ....البته آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند‌ . اللهم عجل لولیک الفرج

@user1738426799804 فروردین 1404
در پاسخ به
آمریکایی ها از مرز ایران دور شویدای جنایتکار ها

تصویر نمایه‌ی ‌محمدجواد قاسمی‌ اصل‌
@Shahidsadr18484 فروردین 1404
در پاسخ به
منطق تهدید در مقابل تهدید و اقدام در مقابل اقدام، متکی به آیه محکم قرآن کریم است:"فَمَنِ اعْتَدَىٰ عَلَيْكُمْ فَاعْتَدُوا عَلَيْهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدَىٰ عَلَيْكُم"(بقره194)اعتدا و تجاوز، ممکن است صرفا روانی و در حد تهدید باشد یا عملی. هرکدام که باشد، مقابله به مثل باید کرد!وگدرباره مقابله به مثل،…نمایش بیشتر

@user17090999961225355754 فروردین 1404
در پاسخ به
در زمان قدیم گنده لات محل رو یک دونه چک میگذاشتی در گوشش نوچه هاش در میرفتند حالا حساب کار امریکاس اگر در مقابلش ناتوانی نشون بدیم زور میگه راه حلش اینه با اقتدار وتوانایی در مقابلش وایسیم اینها توان حمله ندارند فقط بلوف میزنند اگر بود ثانیه ای صبر نمیکردندپاش رو‌کج بذاره قلم ش رو باید شکست

تصویر نمایه‌ی ‌سید حمزه باقری‌
@Sarbaze_velayat4 فروردین 1404
در پاسخ به
قربونت برم ای کشتی نجات

@Mohammad__Mahdi4 فروردین 1404
در پاسخ به
لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است

تصویر نمایه‌ی ‌کورش عروج‌
@Koorosh_Orooj4 فروردین 1404
در پاسخ به
ما شاء اللهحفظه الله تعالیخداوند قادر نگهدار ایشان باشداللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّد وآلِ مُحَمَّد وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْیا امیرالمومنین صلوات الله علیه مددرهبر ما مرد پاک و با خدایک حکیم واقعی در عصر ما

تصویر نمایه‌ی ‌سید صابر الدین حسین پناهی قروچای‌
@user1707894101374 فروردین 1404
در پاسخ به
خدا حفظت کند سلامت باشید . به تنهایی لشکر عظیم حضرت قائم آل محمد (ص) وعجل فرجهم هستید . شما دین اسلام را ستون استوار هستید . حکام منطقه از اسلام روی گردانیده اند . وبه امریکا تکیه نموده اند . اکنون می خواهند یکی از واجبات دین را "روزه رمضان " از برنامه دینی حذف کنند . تا اینکه مورد احترام ترامپ قرا…نمایش بیشتر

@user1739178669134 فروردین 1404
در پاسخ به
ملتی که برای حفظ کیان خود در مقابل دشمن آماده جنگ نباشد محکوم به نابودی تمدنی است برای همین است که روسیه خودش را درگیر این جنگ بزرگ،پر هزینه و خونین با کل تمدن نحس غربی می کند چون اگر نجنگید نابودش می کنند این جنگ بقاست

تصویر نمایه‌ی ‌احمد طیبی‌
@Ahmad_tayebi4 فروردین 1404
در پاسخ به
ما مردمان کارزار و مبارزه نفسگیریم زمانی که انقلاب کردیم و محمدرضا پهلوی را بیرون انداختیم و بعد با رژیم صدام جنگیدیم و بعد از جنگ محاصره های گوناگون را متحمل شدیم ترامپ نخود مغزی کجا بود که حالا دم درآورده و زر اضافی می زند به همان راه حاکمان پیشین آمریکا خواهد رفت البته با سرعت بیشتر

تصویر نمایه‌ی ‌بیگی‌
@baigy5 فروردین 1404
در پاسخ به
«تهدید در برابر تهدید» بهترین راهبرد عملی هم برای مقابله با تحریم ها و هم جلوگیری از تجاوز نظامي