قرار بود فقط «اعتراض» کنیم

در روزهای گذشته تعدادی از جوانان و نوجوانان ایرانی بدون خبر از برنامه ریزی دشمن در تجمعات حضور پیدا کردند. اما با دیدن فعالیت تروریست‌ها، مسیرشان را از دشمن جدا کردند.

به مردم ضرر می‌زدند

دختر نوجوانی می‌گوید: «مامان و بابام معمولا تا ساعت ده شب توی مغازه‌ می‌مونن. داداشم غروب گفت می‌ره اعتراضات. ترسیدم بلایی سرش بیاد. خیال کردم آخر شبه برگرده ولی بعد از دو ساعت با مامان و بابام اومد خونه. گفت از همون اول که تجمع شروع شد، یه عده شروع کردن به آتیش زدن سطل آشغال و از جا کندن تابلو‌های راهنمایی رانندگی. تجمع نزدیک مغازه خودمون بوده. داداشم خودش رو پشت جمعیت قایم می‌کرده که مامان و بابام اونو نبینند. وقتی دیده جمعیت مشغول خراب کردن شهر شدن خواسته برگرده که شنیده تو شلوغی یکی داد زده شیشه مغازه‌ها رو بشکنید. داداشم رفته سمت مغازه خودمون و جلوی بقیه رو گرفته. دست آخر مامان و بابام با داداشم کرکره مغازه رو دادن پایین و برگشتن خونه. بعد اون روز داداشم دیگه نرفت بیرون. می‌گه رفته بود که پیش دوستاش کم نیاره نه اینکه مردم رو آزار بده.»اغتشاشگر نیستیمجوان دیگری شب هجدهم دی را این طور روایت می‌کند: «من و یکی از دوستام ساعت نه شب رفتیم. مادر دوستم همراه ما اومد تنها نباشیم. وقتی رسیدیم دو تا خانم رو دیدم که از دیوار رفته بودن بالا و میله‌های روی دیوار رو به زور از جا می‌کندن! هرچی من و دوستم داد زدیم بیا پایین، اون می‌گفت شما بیاید بالا! هیچ چیز شبیه تصور ما نبود. حتی یه شعار درست و حسابی ندادیم. همه یک صدا فحش می‌دادن. من همش رو یه کلمه حساس بودم. می‌گفتم اغتشاش نه، درستش اعتراضه. ولی اونجا همه چیز شبیه اغتشاش بود. اون قسمت شهر شبیه جهنم شد بس که هر چیزی دستشون اومد رو آتیش زدن. موتور یه بدبختی هم اون وسط تو آتیش می‌سوخت. من که رفتم سرکار و به زور دو تومن پول درآوردم، دلم واسه صاحب موتور سوخت. با دیدن اوضاع برگشتیم خونه. شب بعد هم فراخوان زدن. ولی ما هیچ جا نرفتیم‌.»

مردم دنبال اغتشاش نیستند

جوانی که اغتشاشات را به ضرر خود و دیگران شناخته می‌گوید: «خونه ما تو خیابون اصلیه. شب پنجشنبه وقتی صدای جمعیت رو شنیدم گفتم ایول به مردم! سریع لباس پوشیدم و رفتم پایین. خیلی طول نکشید که دیدم از دور آتیش معلومه. وقتی رفتم جلو دیدم یه اتوبوس رو آتیش زدن. خیر سرم رفته بودم بگم به اوضاع گرونی اعتراض دارم! من که ماشین ندارم سوار شم، با همین اتوبوس و مترو باید رفت و آمد کنم‌. آتیش گرفتن اتوبوس چه دردی از من دوا می‌کنه؟! حتی کانکس پلیس رو آتیش زده بودن. من خودم یکی دو بار بخاطر دزدی‌ای که تو محل شده بود رفته بودم به اون کانکس پلیس مراجعه کرده بودم. حالا اگه اون رو بشکنیم چه فایده‌ای واسه ما داره جز از بین رفتن امنیت محله خودمون؟دیدم با این کارا که شرایط زندگی واسه مردم سخت‌تر می‌شه. انقدر داد زدم حنجره برام نمونده ولی گوش یه تعدادی از آدما اصلا بدهکار نبود. انگار فقط اومده بودن کار خودشون رو انجام بدن. چندتا از همسایه‌ها رو دیدم که اون‌ها هم با تعجب نگاه می‌کردند. گفتم سریع از خیابون برن. خودم هم برگشتم خونه. حتی حواسم بود بچه‌های برادرم یه وقت از خونه نرن بیرون.»

مسجد، خانه خداست

دختر نوجوانی گفت: «توی گروه هم‌کلاسی‌هام ساعت فراخوان رو گفتن. یکی از دوستام گفت باید چند لایه لباس روی هم بپوشیم‌ و ماسک بزنیم. قرارمون با بچه‌ها این بود که شب بزنیم بیرون. از ماهواره یه سری فیلم پخش شد که ایران رو نشون می‌داد .یکی از دوستام زنگ زد و گفت جمعیت رفته سمت یه مسجد. گفت در مسجد رو کندن! قرآن هم آتیش زده بودن. سریع توی گروه پیام دادم و گفتم ما نریم بیرون.آخه ما که قرار نبود با خدا بجنگیم. من هفته پیش سه روز تو مسجد اعتکاف گرفتم. چندتا از دوستام وقتی فهمیدن رفتم اعتکاف کلی مسخره بازی درآوردن. ولی من اونجا با مسئولین اعتکاف خیلی بحث کردم. فهمیدم شاه اون طور که من خیال می‌کردم آدم حسابی نبوده و حالا رو پسرش نمی‌شه حساب باز کرد. وقتی فهمیدم کسایی که جمع شدن دارن به مسجدها حمله می‌کنن و حرف از برگشتن شاه می‌زنن، لباس‌های چند لایه‌ام رو درآوردم و به دوستام گفتم من باهاشون هیچ جا نمی‌رم.»
23:02 - 20 دی 1404
زندگی




21 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌حسین کاظمی۲‌
کسانی که با سیاست های غلط اقتصادی باعث شدند اینهکه صدمه ببینیم باید برکنار و محاکمه شوند و خسارت از جیب آنها پرداخت شود

در پاسخ به
بعد از جنگ ۱۲ روزه دولت از همراهی مردم سواستفاده کرد و با وضع ارزش افزوده ۱۰ درصدی روی کالاهای اساسی مثل روغن ، و قطع پرداخت ارز به واردکنندگان کالاهای اساسی بازار رو متشنج کرد . در عین حال قیمت ارز رو در طول سه ماه هشتاد درصد افزایش داد تا مردم به خیابان ها بریزند . حالا طلبکارانه میگه چرا فقط اعتر…نمایش بیشتر

تصویر نمایه‌ی ‌.. پویا‌
@user17078497541220 دی 1404
در پاسخ به
لایک و کامنت در فضای مجازی باید پیگرد قانونی داشته باشهشستشوی ذهن جوان ها ، حاصل بیخیالی مسئولین هست

تصویر نمایه‌ی ‌سید مجید موسوی‌
@Majid175620 دی 1404
در پاسخ به
درود بر مردم شریف ایران بار دیگر دسیسه دشمن رو نقش بر آب کردند

@user17661034608820 دی 1404
در پاسخ به
میگن قرار بود فقط اعتراض کنیم،روزهای اول مگر فقط اعتراض نبود بجای اینکه کسی به حرف معترضین گوش بده دلار بالاتر رفت قیمت ها اضافه شد خدا وکیلی کی به حرف مردم گوش دادید فقط تو فکر تسویه حساب های جناحی هستند یک هفته بعد از جنگ 12 روزه که مردم سنگ تمام گذاشتن ایران خودرو وسایپا قیمت خودروهاشون رو بالا ب…نمایش بیشتر

@user17661034608821 دی 1404
در پاسخ به
درست هست که این اعتراض ها با سو استفاده بعضی ها به اختشاش تبدیل شد ولی نیروهای امنیتی و اطلاعاتی به بالادستی ها بگن که مردم دل خوشی از هیچ کدام از جناح های اصولگرا و اصلاح طلب و پایداری و غیره ندارن،این چند روزه مردم کوچه و خیابان نشون دادند از کل حاکمیت دلگیرند،ولی عده ای فقط میخوان تقلیل بدن به بک…نمایش بیشتر

تصویر نمایه‌ی ‌فائزه دهقان‌
@Faaezehdehghaan21 دی 1404
در پاسخ به
عالی🤌

در پاسخ به
9**9625

@user1709100013558399185  •  19 دی 1404

راه حل اعتراضات به حق مردم
مطالبه

راه حل اعتراضات به حق مردم

مردم شریف و متین ایران نسبت به مشکلات اقتصادی و معیشتی حق اعتراض دارند و باید راهی قانونی برای بیان این اعتراضات در نظر گرفته شود تا یک سری انسانهای فرصت طلب از این اعتراضات سواستفاده نکنند و هم مطالبات به حق مردم به گوش مسولین برسد و مردم احساس نادیده گرفته شدن توسط مسیولین نداشته باشند. لطفا نمایندگان مردمی مجلس محترم اعتراضات مردم به تصمیمات و سو مدیریت ها و کم کاری دولت به گوش دولت مردان رسانده و با طرح سوال و استیضاح از حق مردم دفاع بشه ، مردم متین ایران واقعاااا در تنگنا معیشتی هستند و نیاز به اقدامات اساسی و فوری هستد ،این تنگنا و سختی منجربه خشونت و آسیب بیشتر بویژه به جوانان پرشور ایران می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

در پاسخ به
همون اعتراضم تو این کشورنباید کرد چون به اینجا ختم میشه دیروز مغازه دار رشت که مغازش سوخته بود به جد وآباد بازاریای تهران فش میداد که بدبختم کردن

تصویر نمایه‌ی ‌مهدی حسنی‌
@Mehdihassani21 دی 1404
در پاسخ به
از اختلاس تا اغتشاش شما قاطع و محکم قانون رو اجرا کن والله مملکت روی آرامش می بیند

@Mehdi199621 دی 1404
سلام دوستان از این قضیه حمایت کنیداینارو که اعدام نمیکنناینجوری هم ادب میشن هم حداقل خسارات از جیب ما نمیرهhttps://farsnews.ir/user1709100031591402796/1767983597180810324
خسارت اغتشاشات را از اغتشاشگران و حامیان سلبریتی آنها گرفته شود
مطالبه

خسارت اغتشاشات از اغتشاشگران و حامیان سلبریتی آنها گرفته شود

بسم الله الرحمن الرحیم از قوه قضاییه محترم و مسئولین این امر خواهشمندیم خسارات وارده به کشور در این ایام رو که مبلغ هنگفتی هست جدای از جریمه های دیگر که صادر میشود از اشخاص اغتشاشگر و حامیان رسانه ای آنها از جمله سلبریتی هایی مثل وریا غفوری علی دایی و امثالهم گرفته شود چرا که این اشخاص جدای از آسیب های مالی به حس امنیت کشور هم آسیب زدن و با حمایت هایی در قالب استوری و اعتصاب در کنار آسیب زنندگان به بیت المال بوده و عملا برای بار چندم به کمک پیاده نظام آمریکا و اسرائیل آمدند.

قوه قضائیه

10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول
50٬000
پیگیری از صحن علنی مجلس

تصویر نمایه‌ی ‌Omid toofan Tomayer‌
@Omidtoofan21 دی 1404
در پاسخ به
ما همه از مسائل اقتصادی وگرونی رنج می‌بریم ولی هیچ وقت نزاریم دشمن از سوء استفاده بکنه اینها هیچ وقت دلشون برای مردم نمیسوزه فقط کشورمون رو ناامن باشد وخواسته هایشان برسند ما جوانان نباید اجازه بدهیم به چیزی که میخوان برسند

@soma11021 دی 1404
در پاسخ به
ع
عباس سعادت

@soma110  •  20 دی 1404

محاکمه تحریک کنندگان به اغتشاش
مطالبه

محاکمه تحریک کنندگان به اغتشاش

بسم الله القاسم الجبارین بدینوسیله از قوه قضائیه و دادستانهای کل کشور بعنوان مدعی العموم درخواست میگردد افراد و خواصی که حمایت خود را از اعتراضات خشونت بار بطور تلویحی و یا علنی در صفحات مجازی و یا مصاحبه اعلام نمودند لکن هیچ موضعی در محکومیت اعمال اغتشاشگران در شهید کردن کودک، مردم عادی و مدافعان امنیت و هتک حرمت قران و آتش زدن مساجد، اموال عمومی و بیت المال نگرفته اند و مدام بر موجه نمودن اعتراضات تلاش کرده اند و بر این تنور دمیده اند و اعمال فتنه گرانه شان مسبوق به سابقه نیز می باشد، منجمله علی دایی، رضاکیانیان، پرویز پرستویی و.... نسبت به محاکمه و مصادره اموال و دارایهای آنان بمنظور تامین هزینه خسارات مادی وارد شده و ممنوع الخروج کردن آنان قبل از آنکه دیر شود اقدام نماید.

ریاست محترم قوه قضائیه جهت استحضار و صدور اوامر مقتضی، وزارت کشور ودادگستری

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

در پاسخ به
درصورتیکه نظام مقدس جمهوری اسلامی با الیگارشی موجود و مسئولین فاسد و خائنش و فرزندان آنها برخورد نکند در آینده شاهد حوادث تلختر از این ها خواهیم بود شک نکنید

اصلاح طلبا رویکرد تئوری تساهل و تسامح لیبرالی به حکمرانی، جامعه ایرانی رو رها و اقتدار حکومت رو تضعیف کردند و در طرف مقابل خشونت از طرف فضای مجازی، چهره های سلبریتی و ... تئوریزه شد. وقتی از داخل دولت بحث جامعة المصطفی و بودجه اون مطرح میشه قطعا منجر به آتش زدن مسجد و حسینیه میشه. دولت شرعی و اسلامی…نمایش بیشتر

@user17179173409521 دی 1404
در پاسخ به
فکری به حال اینستا گرام بکنید کاری کنید با فیلترشکن هم باز نشود زندگی و خانواده و امنیت و جوانی و نوجوانی مردم را به فنا داده

تصویر نمایه‌ی ‌فرزاد صحرا‌
@far5521 دی 1404
در پاسخ به
عزیز با کی قول و قرار گذاشته بودی ؟ مراقبت کن عزیز !

در پاسخ به
P
Pooria

@user1709101069002630169  •  27 دی 1404

پیشنهادها

پیشنهاد رایگان شدن اتوبوس و مترو

پیشنهاد رایگان شدن اتوبوس و مترو و تامین هزینه های آن از خزانه و درآمد های کشور تامین شود

شهرداری شهر تهران، وزارت راه و شهر سازی

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌سلیمی‌
@Salimi_7628 دی 1404
در پاسخ به
کشورمون رو دوست داریم.انتقاد و اعتراض به برخی مسائل داریم ولی هیچ وقت آسیبی به وطن و هم‌وطن وارد نمی‌کنیم.این اغتشاشگران اصلا از ما نبودن، این اعمال و رفتار کار یک ایرانیه واقعی نیست.