بازگشت به چرخه تولید 14 معدن راکد در خراسان‌جنوبی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال تاکنون 14 واحد معدنی راکد در استان به چرخه تولید بازگشت.
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احمد آریافر، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی امروز به رسانه ها اعلام کرد: ۱۴ معدن در استان  از ابتدای سال تاکنون احیا شد که از این تعداد در فردوس و سرایان هر کدام ۳ و در قاین، سربیشه و نهبندان هرکدام ۲ و در بیرجند و درمیان نیز هرکدام یک معدن به چرخه تولید بازگشت. وی ذخیره قطعی این معادن را بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تن با  استخراج سالیانه ۱۹۳ هزار تن اعلام کرد و گفت: با احیای با این معادن برای ۹۴ نفر شغل ایجاد شد. مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: این معادن از سوی مالکان قبلی واحد‌ها و سرمایه گذار جدید احیا شد. آریافر افزود: بیشتر معادن احیا شده مربوط به معادن بنتونیت با ۴ معدن و گرانیت و مس هر کدام ۲ معدن و سنگ لاشه، مارن، کرومیت، بازالت و باریت، خاک صنعتی هر کدام  یک معدن است.  این مقام مسوول سرمایه گذاری اولیه برای این معادن را حدود ۱۳میلیارد تومان عنوان کرد. پایان پیام/
55
08:33 - 2 آبان 1402

2 بازنشر
32 بازدید



1 پاسخ