صادرات ۲۵ درصد پسته کشور از رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: سالانه ۲۵ درصد محصول پسته تولیدی کشور از گمرک رفسنجان به کشورهای خارجی صادر می شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، حسین رضایی امروز اظهار کرد:  ۳۴ درصد پسته کشور در باغ‌های کشاورزی رفسنجان تولید و برداشت می‌شود. فرماندار رفسنجان از برداشت ۲۰۰ هزار تن پسته در سال جاری در کشور خبر داد و عنوان داشت: از این میزان ۶۵ هزار تن در رفسنجان تولید می‌شود. وی ادامه داد: با توجه به اینکه پسته کالای ارزآوری است، ۲۵ درصد پسته تولیدی از باغ‌های کشور، از گمرک رفسنجان به کشورهای دیگر از جمله چین و کشورهای اروپایی صادر می‌شود. رضایی به ظرفیت گمرک در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان اشاره و خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر یک‌میلیارد دلار کالای غیرنفتی از این گمرک صادر  شده که ۱۵ هزار تن از این کالاها شامل کاشی و سرامیک، فرومولیبدن و غیره بوده است. فرماندار رفسنجان با اشاره به وجود ۸۰ هزار هکتار باغ پسته در رفسنجان، اضافه کرد: اقتصاد مردم رفسنجان بر پایه تک‌محصولی و کشاورزی پسته است که حدود ۴۰ هزار خانوار جمعیتی معادل ۲۰۰ هزار نفر از این راه ارتزاق می‌کنند. پایان پیام/۸۰۰۱۶/ب
صادرات پسته
09:17 - 17 تیر 1402

2 Reposts
54 Views


1 Reply