درگیری ۲۴ شهرستان فارس با سیل و آبگرفتگی/ تا کنون ۵ روستا تخلیه شده‌ است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس از درگیری ۲۴ شهرستان با سیل و آبگرفتگی از ۴ مرداد ماه تاکنون خبر داد.
حسین درویشی در گفتگو با خبرگزاری فارس در شیراز اظهار داشت: از چهارم مردادماه تا به امروز ۲۴ شهرستان شامل زرین‌دشت، گراش، داراب، نی‌ریز، فراشبند، ممسنی، کازرون، خرمبید، سپیدان، بختگان، خرامه، کوهچنار، فیروزآباد، اباده، مرودشت، شیراز، فسا، ارسنجان، اقلید، استهبان، جهرم، قیر و کارزین، خنج و رستم درگیر وقوع سیل و آبگرفتگی شده‌اند. وی افزود: در این حادثه طبیعی ۶۸۷ خانوار حادثه دیده که در مجموع سه هزار و ۶۵۴ نفر هستند. درویشی گفت: تعداد مصدومین سرپایی ۲۰ نفر بوده و تعداد ۲۵۸۴ نفر امدادرسانی شده‌اند، همچنین یک پیرزن عشایر نیز در سرچهان فوت کرده است. وی همچنین تعداد تیم‌های عملیاتی را ۱۸۱ تیم و تعداد نیروهای عملیاتی را ۸۴۰ نفر عنوان کرد و گفت: در مجموع ۱۵۰ دستگاه خودرو عملیاتی و ۵۸ دستگاه موتورپمپ و لجن‌کش طی این ۴ روز فعال بوده‌اند که کار تخلیه آبگرفتگی ۱۳۹ باب منزل را انجام داده‌اند. مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس همچنین از اسکان ۷۴۸ نفر و توزیع ۱۳۷۰ پرس غذای گرم، ۶۰۰ پرس غذای سرد، ۵۰ البسه اهدایی کودک و ۲۰ جفت دمپایی و ۱۹۹۸ کیلوگرم نایلون خبر داد. درویشی همچنین از اهدای تعداد زیادی پتو، موکت، چادر، کلمن، حبوبات، کنسرو روعن، برنج، چای، قند و شکر نیز بین افراد سیل‌زده یاد کرد و گفت: عملیات امدادرسانی تا پایداری کامل استان ادامه دارد.
درویشی همچنین تعداد روستاهای تخلیه شده را ۵ مورد عنوان کرد و افزود: در شهرستان داراب، روستای زین آباد و روستای رمبه، در شهرستان بختگان، روستای صالح آباد و روستای ایزدی و در آباده طشک روستای جعفر آباد تخلیه شده‌اند انتهای پیام/ن.
سیلاب
11:57 - 8 مرداد 1401

2 بازنشر
32 بازدید



1 پاسخ