منازل مشهد باید به لوازم کاهنده مصرف آب مجهز شود
مدیر عامل شرکت آب منطقهای خراسان رضوی گفت: تمام منازل شهر مشهد باید به لوازم کاهنده مصرف آب مجهز شود تا شاهد کاهش چشمگیر مصرف آب باشیم.
به گزارش فارس به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقهای خراسان رضوی، محمد علایی افزود: میزان خالص آب شرب در سال ۱۴۰۱ باید توسط شرکت آب و فاضلاب مشهد به تفکیک نوع منبع و تعیین نیاز آبی خالص شرب و بهداشت مشخص شود. اگر در مصرف آب صرفه جویی نشود پنج متر مکعب معادل ۵ هزار لیتر در ثانیه کسری مخازن آب خواهیم داشت که این آمار بسیار نگران کننده است. وی خاطر نشان کرد: فهرست چاههای موجود در شهر مشهد که متعلق به دستگاههای مختلف دولتی و اجرایی است و همچنین چاههای کشاورزی حاشیه شهر مشهد که قابلیت استفاده برای مصرف شرب و بهداشت دارد،در صورت اضطرار باید در طرح اضطراری تامین آب شرب کلانشهر مشهد ارائه شود. همچنین چاه غیرمجاز و چاه های دارای اضافه برداشت محدوده مطالعاتی مشهد در سال ۱۴۰۰ پر میشوند و یا اضافه برداشت آنها جلوگیری میشود. انتهای خبر/ ۷۰۰۷۹
13:42 - 17 آذر 1400