آتشسوزی منطقه حفاظت شده ارژن مهار شد
آتشسوزی که از دو روز پیش در منطقه حفاظت شده ارژن آغاز شده بود؛ شب گذشته به طور کامل مهار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رئیس منطقه حفاظت شده ارژن در مورد آتشسوزی منطقه گفت: در روز ۳۱ شهریور سال جاری آتشسوزی گستردهای در منطقه حفاظت شده ارژن ایجاد شد که با توجه به وزش شدید باد و تراکم پوشش گیاهی منطقه، آتش به سرعت پیشرفت کرد اما با سرعت عمل تیم حاضر در منطقه، آتش در سریعترین زمان ممکن مهار شد. علی فرزامی افزود: در مهار این آتشسوزی، مدیر کل حفاظت محیط زیست فارس، معاون توسعه مدیریت و منابع، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست فارس، مسئول مدیریت بحران اداره کل و مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستانهای ممسنی، کازرون، شیراز و نیروهای واکنش سریع اداره کل، تعدادی از نیروهای منابع طبیعی، نیروهای بومی دشت ارژن و عشایر منطقه و تشکلهای مردم نهاد حضور داشتند. کامران اسلاملو مسوول مدیریت بحران اداره کل محیط زیست نیز در این باره گفت: با توجه به اینکه این اداره کل با آموزش و تجهیز روستاییان و عشایر ساکن در مناطق همجوار تحت مدیریت، به نتایج قابل قبولی در اطفا حریق در ساعات اولیه رسیده است؛ میتوان ابراز امیدواری کرد، که با مشارکت جوامع محلی و همکاری با اداره منابع طبیعی و استفاده از ظرفیت سمنها بتوانیم گامهای موثری در حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی برداریم. انتهای پیام/د/ر
17:16 - 3 شهریور 1400