افزایش ۱۲۳ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار

مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار گفت: صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار ۱۲۳ درصد افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، لطف‌اله بابائی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ۵ ماه گذشته ۱۸۵ هزارتن کالا از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است که افزایش ۱۲۳ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد. وی افزود: از این میزان کالا ۱۵۷ هزار تن کالا توسط ۶ هزار و ۸۸۷ دستگاه کامیون ایرانی و ۲۷ هزار و ۶۰۰ تن کالا توسط یک هزار و ۳۶۹ دستگاه کامیون آذری، اوکراین، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان از مرز خارج شده است. مدیر پایانه مرزی بیله‌سوار محصولات کشاورزی، انواع شیشه، نئوپان، انواع بنزین، سنگ ساختمانی، انواع کاشی، خرما، نمک و پروفیل را عمده کالاهای صادر شده ایرانی عنوان کرد. وی با اشاره به صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه،گرجستان و حوزه قفقاز، تصریح کرد: در ۵ ماه گذشته بیش از ۱۷۶ هزار تن کالا توسط ۸ هزار و ۱۰۶ دستگاه از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده که این مهم نیز افزایش ۱۲۵ درصدی داشته است. بابایی بیان کرد: آب معدنی، سیمان، ام دی اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، برنج، پروفیل، نمک و انواع البسه عمده کالاهای ترانزیت خروجی شده هستند. وی تردد ۵ هزار و ۶۶۶ نفر مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار در مدت یادشده را یادآور شد و ادامه داد: این میزان مسافر از مبدأ آذربایجان به مقصد نخجوان و بالعکس تردد کرده‌اند.
مدیر پایانه مرزی بیله سوار گفت: عملیات گندزدایی، ضدعفونی و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های تجاری، مسافری و محوطه پایانه مرزی بیله‌سوار جهت مبارزه با ویروس کرونا در حال انجام است انتهای پیام/3463/ی.
بیله سوار
12:01 - 2 شهریور 1400

2 بازنشر
21 بازدید



1 پاسخ