صادرات کنسانتره مس از سونگون باعث از بین رفتن فرصت های اقتصادی می شود
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: برای رونق و جهش تولید باید از خام فروشی و صادرات کنسانتره مس از سونگون و مواد مختلف معدنی که در حقیقت ثروت کشور هستند، جلوگیری کرد و با ایجاد کارخانه های فرآوری زمینه ساز اشتغال جوانان شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار مدیرعامل شرکت صنایع مس ایران با تاکید بر تحقق راهبرد اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: خامفروشی و صادرات کنسانتره مس از سونگون و دیگر مواد معدنی از استان به دیگر کشورها باعث از بین رفتن فرصتهای اقتصادی در استان میشود. امام جمعه تبریز با بیان اینکه باید با بهرهگیری از تکنولوژیهای روز احداث کارخانه ذوب در ورزقان تسریع شود، اضافه کرد: با یک برنامهریزی اصولی و کارآمد و ایجاد صنایع پایین دستی میتوانیم صنعت مس را در کشور توسعه داده و اقتصاد ملی را از وابستگی به نفت نجات دهیم. نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: رویکرد صادرات محوری در سونگون، یکی از بهترین سیاست های اتخاذی است که باید استمرار داشته باشد. حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: مهم ترین الزامات اقتصاد مقاومتی توجه به معادن و ذخایر خدادادی و همچنین پرهیز از خام فروشی است. انتهای پیام/60001
12:05 - 13 مهر 1399