موافقت ایدرو برای سرمایه‌گذاری تولید آهن اسفنجی در اسفراین

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت راه‌اندازی تولید آهن اسفنجی در این شهرستان و تکمیل زنجیره تولید فولاد گفت: مدیرعامل ایدرو در سفر به اسفراین نسبت به سرمایه‌گذاری برای تولید آهن اسفنجی اعلام موافقت کرده است.
امان‌الله حسین پور در مصاحبه با خبرنگار فارس در اسفراین با اشاره به بازدید مدیرعامل ایدرو از مجتمع صنعتی این شهرستان اظهار کرد: خواسته ما از وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که صنایع پایین‌دستی این صنعت که به‌عنوان صنعت مادر شناخته می‌شود، در همین استان و شهرستان ایجاد و راه‌اندازی شود. وی با تأکید بر لزوم تبدیل تولیدات مجمع فولاد اسفراین به کالاهای فولادی مصرفی گفت: ایجاد ارزش‌افزوده برای کشور و استان بسیار حائز اهمیت است و آلیاژهای مصرفی از این صنعت برای کشور بسیار کاربردی و دارای اهمیت بالایی است. نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تکمیل زنجیره تولد محصولات آلیاژ فولادی در اسفراین موردتقاضا و نیاز است که باید موافقت‌های لازم نسبت به این موضوع اعلام شود. وی ادامه داد: موافقت‌هایی نیز در این سفر مبنی بر سرمایه‌گذاری در راه‌اندازی مجموعه‌های آهن اسفنجی که به‌عنوان ماده اولیه موردنیاز در صنایع مختلف فولادی است، اعلام شد. حسین پور در انتها با اشاره به اهمیت راه‌اندازی مجموعه آهن اسفنجی در اسفراین گفت: در صورت راه‌اندازی تولید مواد اولیه صنایع فولادی و همچنین تکمیل صنایع پایین‌دستی این مجموعه در شهرستان اسفراین می‌تواند برای این شهرستان قدیمی خراسان شمالی تولید ثروت و شغل را ایجاد کرد و برای کشور نیز ارزآوری مناسب به ارمغان آورد. انتهای پیام/
امان الله حسین پور
15:38 - 7 مرداد 1399

1 بازنشر
12 بازدید



1 پاسخ