مطالبه

تصمیم به قطع اینترنت!؟ "فقط باید به دستور شخص رئیس‌جمهور باشد"

در ایران، تصمیم‌گیری درباره قطع یا محدودیت سراسری اینترنت در شرایط حساس، اغلب توسط نهادهای مختلف (مانند شورای عالی فضای مجازی، قوه قضائیه، نهادهای امنیتی) گرفته می‌شود و رئیس‌جمهور به‌عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور، مسئولیت یکپارچه و اختیار متمرکز در این زمینه ندارد. این پراکندگی در تصمیم‌گیری می‌تواند منجر به قطع‌های گسترده، طولانی و بدون پاسخگویی مستقیم شود. نتیجه: اگر رئیس‌جمهور تنها مقام تصمیم‌گیرنده قطع اینترنت باشد: · پاسخگویی افزایش می‌یابد (مردم می‌توانند در انتخابات بعدی بر اساس عملکردش قضاوت کنند). · قطع‌های بی‌ضابطه کاهش می‌یابد (چون بار سیاسی تصمیم مستقیماً بر دوش اوست). · اعتماد عمومی به حکمرانی دیجیتال تقویت می‌شود. این تغییر نیاز به اصلاح مقررات شورای عالی فضای مجازی یا تصویب قانون جدید در مجلس دارد و می‌تواند بخشی از برنامه‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور آینده باشد

ریاست محترم جمهور، ریاست محترم مجلس، ریاست محترم قوه قضائیه، نمایندگان محترم مجلس

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه
۱. مسئولیت‌پذیری: اگر تصمیم نهایی فقط با رئیس‌جمهور باشد، شهروندان می‌دانند در قبال پیامدهای قطع اینترنت چه کسی پاسخگو است.۲. مدیریت کارآمد: تصمیم‌گیری متمرکز از قطع‌های شتاب‌زده و غیرضروری جلوگیری می‌کند.
۳. حقوق شهروندی: اینترنت امروز به یک خدمت عمومی حیاتی تبدیل شده؛ قطع آن باید با ملاحظه دقیق حقوق مردم و فقط در شرایط کاملاً اضطراری انجام شود.۴. شفافیت: رئیس‌جمهور منتخب مردم است و می‌تواند تصمیم را با توجیه عمومی همراه کند.
در اعتراضات سال‌های ۹۸ و ۱۴۰۱، قطع اینترنت سراسری تخمین میلیاردها دلار خسارت اقتصادی داشت.· در حال حاضر، تصمیم‌گیری بین شورای عالی فضای مجازی (با ریاست رئیس‌جمهور ولی ترکیب گسترده از نهادهای مختلف)، قوه قضائیه و نهادهای امنیتی تقسیم شده است.
02:20 - 30 دی 1404
سیاست
دولت
مجلس




20 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌iman Sardarian‌
در پاسخ به
مطالبه ورود قوه قضاییه به ماجرای تسهیلات معوق لیزینگ رایان سایپا
مطالبه

مطالبه ورود قوه قضاییه به ماجرای تسهیلات معوق لیزینگ رایان سایپا

پویش سهام‌داران لیزینگ رایان سایپا درخواست رسیدگی فوری قوه قضائیه به عملکرد دریافت‌کنندگان تسهیلات ریاست محترم قوه قضائیه، ما جمعی از سهام‌داران شرکت لیزینگ رایان سایپا، با توجه به گزارش حسابرسی ویژه منتشره در سایت کدال در تیر ماه سال جاری در خصوص نحوه استفاده از منابع شرکت توسط برخی دریافت‌کنندگان تسهیلات در سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲، نگرانی جدی داریم. شواهد و بررسی‌های موجود نشان می‌دهد که در اکثریت تسهیلات کلان اعطای ، فرآیند دریافت و مصرف تسهیلات کلان جریان سو وجود داشته و اینکه اراده ای برای بازپرداخت تسهیلات از ابتدا وجود نداشته و شرکت های دریافت کننده عمدتا کاغذی ، فاقد فعالیت و دارای روابط درهم تنیده سهامداری بوده اند. با توجه به اهمیت صیانت از حقوق سهام‌داران و منابع شرکت، از مقام محترم قوه قضائیه درخواست داریم: 1. بررسی و رسیدگی فوری به عملکرد دریافت‌کنندگان تسهیلات کلان در دوره‌های گذشته. 2. اقدام قانونی لازم برای بازگشت سریع منابع و حفاظت از سرمایه سهام‌داران. 3. شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی به سهام‌داران درباره نحوه استفاده از تسهیلات و وضعیت بازپرداخت‌ها. 4. اطمینان از اصلاح فرآیندها و جلوگیری از تکرار مشکلات مشابه در آینده. هدف این پویش، صیانت از حقوق ده ها هزار سهام‌داران، حفاظت از منابع شرکت و ارتقای اعتماد عمومی به نظام مالی کشور است. امیدواریم قوه قضائیه با ورود سریع و رسیدگی مسئولانه، مسیر شفافیت و پاسخگویی را برای همه سهام‌داران فراهم سازد

قوه ی قضائیه، سازمان بورس و اوراق بهادار تهران، سازمان بازرسي كل كشور

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

@rezankf30 دی 1404
در پاسخ به
کاکاملا مخالفم!!!!

در پاسخ به
همین رئیس جمهوری که میگی با وجود حمله اسراییل به مراکز نظامی یه تنه وایستاد و نذاشت جواب بدیم بعدم اون فاجعه جنگ 12 روزه پیش اومد! ایشون همه کارست و اتفاقا همین اختیارات زیاده که مشکل آفرین شده!!

@Mostafapoortahan30 دی 1404
در پاسخ به
قطع کردن اینترنت مثل همه جای دنیا باید در اختیار اطلاعات ارتش باشه

تصویر نمایه‌ی ‌عمار مهدوی‌
@Ammarmahdavi30 دی 1404
در پاسخ به
https://farsnews.ir/user176833631165/1768512766837940597 🌱حمایت از محاکمه رضا ربع پهلوی در دادگاه های بین المللی🌴درخواست راه اندازی موتور جستجو ملی قدرتمند در فضای مجازیhttps://farsnews.ir/user176833631165/1768652156770969995
مطالبه

رضا پهلوی را در دادگاه لاهه محکوم کنید

بعد از انقلاب ۵۷ خاندان پهلوی از هر طریقی که توانستند به کشور و مردم ضربه زدند. در اغتشاش ۱۴۰۴ نیز رضا پهلوی که در جنگ ۱۲ روزه با اسراییل از حمله به ایران حمایت کرده بود بعنوان تفاله نفوذی آمریکا و اسراییل و با سربازان پیاده نظامش اعتراضات به حق مردم را بسمت خشونت و کشتار پیش برد. با توجه به قوانین بین المللی و دادگاه لاهه از مسئولین ایران اسلامی میخواهیم ایشان را به دادگاه لاهه بکشانند و کارهای خیانت آمیز ایشان را محکوم نمایند.

قوه قضائيه، وزارت خارجه

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

تصویر نمایه‌ی ‌بهار 🇮🇷‌
@Yas_3131 بهمن 1404
در پاسخ به
اومد و رییس جمهور مثل بنی صدر ،خائن بودنمیشه همه قدرت رو بدون نظارت بهش داد

@user176872958691 بهمن 1404
در پاسخ به
پرداخت مبلغ جبرانی به مردم بابت قطعی اینترنت بین‌الملل
مطالبه

پرداخت مبلغ جبرانی به مردم بابت قطعی اینترنت بین‌الملل

دولت موظف بشود به ازای هر روز قطعی اینترنت مبلغی را ( بین ۵۰۰ هزارتومان تا یک میلیون تومان ) به مردم و کسب و کارهای بر بستر فضای بین المللی پرداخت کند

رئیس بانک مرکزی و رئیس جمهور محترم، وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر ارتباطات، سازمان برنامه و بودجه کشور

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

در پاسخ به
در شرایط جنگی قطعی اینترنت لازم و باید با نظر نهاد امنیتی کشور باشد ، آن کسی که در کف خیابان با مزدوران اجیر شده می جنگد مدافعان امنیت و بسیج و سپاه و ارتش است نه هئیت دولت با خانواده هایشان

تصویر نمایه‌ی ‌وحید تنهاتر‌
@Vahid13691 بهمن 1404
آره اگه دست دکترمسعودباشه حتماً وصل میکنه🤣 کجای کاری؟قطع و وصل نت حتی کارمند عالی رتبه یکی از نهاد های ریاست جمهوری هم باشی میتونی بری وصل کنی و کسی کاری نداره فقط قوه قضائیه میتونه حرف بزنه که اونم وقتی از ریاست جمهوری کسی بخواد وصل کنه مانع نمیشود هرگز چون بعد بیست روز دلیل امنیتی ندارد دیگر

@user1768217483321 بهمن 1404
در پاسخ به
دستور قطع اینترنت در دست شورای امنیت ملی کشور هست و رئيس شورای امنیت ملی کشور همان رئيس جمهور نابغه ات هست

تصویر نمایه‌ی ‌حاج ممد ۲‌
@WILLIAMS_0071 بهمن 1404
در پاسخ به
معاون رئیس جمهور گفت تا اخر هفته وصله ولی الان زدن زیرش، رئیس جمهوری هیچ کاره است، مشکل جای دیگریست ..

@binam12 بهمن 1404
در پاسخ به
ب
بی نام

@binam1  •  30 دی 1404

اینترنت جهانی برای ریموت کار ها و فریلنسر ها و کسب و کار های کوچک
مطالبه

اینترنت جهانی برای ریموت کار ها و فریلنسر ها و کسب و کار های کوچک

سلام و درود همانطور که برای جلوگیری از سو استفاده سایت ها و پایش سایت ها اینماد را درست کردید تا بدون داشتن اینماد نمیتونن درگاه پرداخت داشته باشند همانطور که راه مالیاتی را برای داشتن درگاه پرداخت راحت کردید و به راحتی میتوانید افراد را پایش و همچنین سایت های خرد و کلان را پایش کنید حال برای پایش افرادی از قبیل ریموت یا فریلنسر یا کسب و کارهای کوچک که در کشور ایران مانده اند و با کشور های دیگر در کشور خودشون ایران فعالیت دارند و درآمد دلاری حتی دارند و اون درآمد را در کشور خودشون خرج میکنن و آورده ای برای ملت خودشون است باید حمایت شود پیشنهاد ۱: سامانه ای مثل اینماد برای پایش افرادی مثل ریموت کار ها و فریلنسر هایی فراهم بشه که در آن پایگاه ها ثبت کنند تا در صورت این مواقع بتوانند به اینترنت جهانی وصل باشند. این افراد امثالی مثل : طراحان سایت،برنامه نویسان که متشکل از : فرونت اند،بک اند،طراح گرافیکی،سئو،تولید محتوا هستند. که عملا اگر این اشخاص نباشند هیچ سایت و اپلیکیشنی مفهومی ندارد، پیشنهاد ۲ : اپراتوری مثل ایرانسل فراهم بشه برای این قبیل افراد که فقط برای آنها باشه یا مثل بازرگانان که فرمودید،یا خبرنگاران، دیگر نخواد تک تک برای هر قشر جداگانه کاری کنید کلا قشرهایی که باید از این اپراتور استفاده کنند در آن عضو باشند.و همچنین پایش و سازو کار راحت تری دارد تا اینکه بخش بخش کنیم هر قسمت جداگانه بخواد باشه یا سیم کارت هایی فقط برای این اشخاص داده بشه که با آنها بتوانند با اینترنت جهانی در ارتباط باشند و با پایش به راحتی میتوانید این افراد را رصد کنید. و همچنین باید این راه مثل ثبت اینماد و کد مالیاتی روندی ساده سهل باشه و همچنین مثل ثبت دامنه .ir که در سامنه nic.ir به راحتی است انجام بشه تا افراد فریلنسر و ریموت و کسب و کارهای کوچک هم بتوانند به راحتی ثبت کنند و از این روند بهره مند شوند نباید فقط به افراد بزرگ و کسب و کارهای کلان فکر کرد. همین کوچک ها کارهای بزرگی میتوانند بکنند و آورده ای برای جامعه و ملت دارند و همچنین در دنیایی هستیم که اصلا نمیشه تکنولوژی را نادیده گرفت و کسب و کارها به سمت اینترنتی چه بخواهید و چه نخواهید میرود و رده سن ها حتی پایین تر می آید و در آینده ای نزدیک خواهید دید که حتی فرزندانمون به راحتی میتوانند کمک خرج خانواده باشند و همچنین تشکیل زندگی در سنین پایین شوند و کلی از مشکلات جامعه به ترتیب رفع میشود و همچنین پایش راحت تر و امنیت بیشتر و جامعه سالمتری نیز داریم چون این اقشار دیگر دنبال هیجان و بازیگوشی نیستند و دنبال امرار معاش و تولید درآمد برای خود و جامعه هستند لطفا پیگیری شود و از ایده های جوانان استفاده کنید تا با جوانان فهیم آینده ای بهتر داشته باشیم. من یک ایرانیم و ایرانی خواهم ماند و تا پای جانم برای وطن خواهم ایستاد و من الله توفیق ارادتمند فرزند کوچک ایران

وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی، وزارت اطلاعات و فناوری ارتباطات، امنیت فضای مجازی، پارک علم و فناوری اطلاعات، سازمان ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور، ریاست محترم سازمان اطلاعات سپاه، هیات دولت و مجلس شورای اسلامی، فعالین فضای مجازی، شورای عالی فضای مجازی مجلس شورای اسلامی ریاست جمهوری

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@reza72722 بهمن 1404
در پاسخ به
رئیس جمهور هرجا میره میگه من بلد نیسام نمیشه نمیتونیم ... حالا تو چی میگی 😂😂😂🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

تصویر نمایه‌ی ‌ایران وطنم -‌
@Sarbaz_mihan2 بهمن 1404
در پاسخ به
اگه اینترنت دست امثال روحانی بیفته که باید همون روز اول کشور رو دو دستی تقدیم اسرائیل کنیم که برامون ۵ قسمتش کنههرچند پزشکیان هم کمتر از روحانی نیستروحانی شیاده ولی پزشکیان ساده و گوش به فرمان امثال روحانی

در پاسخ به
الان فقط رهبری است چون کلیه مصوبات شعام پس از تایید رهبری قابلیت اجرایی پیدا می‌کنند.

@user1751673403392 بهمن 1404
در پاسخ به و
تصویر نمایه‌ی ‌فرشاد‌
فرشاد

@Iranehamdel  •  25 دی 1404

جنس و اجناس بی کیفیت چینی
مطالبه

چرا اجناس بی کیفیت و معیوب چینی کل بازار را گرفتند؟

متاسفانه بعد از اخراج محصولات با کیفیت کره ای از ال جی گرفته تا سامسونگ که توسط نمایندگی های معتبر ارائه می‌شد جای آنرا محصولات چینی به شدت بی کیفیت گرفته. دیگر کالایی نمانده که معیوب یا شکننده و تقلبی نباشد و یا رنگ شده و یا طول عمری در حد چند روز!!!! آیا اینهمه سازمان بازرسی و قضایی و پلیس و مبارزه با قاچاق و نهادهای بازرسی و پلیس فتا که داریم برای جمع آوری و مقابله با این کالاهای تقلبی چینی کافی نیستند؟!!! متاسفانه به صورت گسترده اجناس معیوب و بی کیفیت با طول عمر کوتاه در تمامی فروشگاه های معتبر آنلاین مثل دیجی کالا و غیره به صورت گسترده عرضه می‌شوند و به اسم اصل فروش می‌رود و ترفند فروش نیز با ارائه تخفیف هست تا خریدار متوجه نشود و یا بسته بندی کالا و شماره سریال کاملا با دقت با سریال جنس مطابقت دارد!!!طوری جنس تقلبی می‌زنند که فقط وارد کننده و فروشنده می‌داند تقلبی است و خریدار بعد مدتی که استفاده می‌کندیا نمی‌سوزد یا بعد خرابی متوجه آن می‌شود. از قطعات اتومبیل گرفته تا اجناس برقی و الکترونیکی. آیا وقت آن نرسیده تا نمایندگی معتبر ایجاد شود و بساط این حجم اجناس تقلبی چینی نباشیم. بارها دیده شده روی اجناس خورده ساخت ایران ولی زیر برچسب زده ساخت چین!!!! آیا چین کل ایران را از محصولات بی کیفیتش اشباع کرده و اینهمه ارگان دریافت کننده بودجه ناتوان در جلوگیری از آن هستند؟؟!!!!!!!!! چین محصولات با کیفیت هم می‌زند چرا اجناس بی کیفیتش نصیب ما میشود؟ با مسوولان چینی هم باید صحبت شود که این حجم از محصولات تقلبی را در کشورش اجازه تولید ندهد و اگر می‌دهد اجازه فروش آنرا به دیگر کشورها ندهد. سازمان‌های بازرسی و مبارزه با قاچاق پلیس فتا و گمرک و وزارت امور خارجه و وزیر اقتصاد و صنعت و دیگر ارگان ها با تعامل با تجار ایرانی و چینی این مشکل را حل کنند.

بازرسی کل کشور، وزیر اقتصاد و دارایی، سازمان تعزیرانت حکومتی، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، سازمان بازرسی کل کشور

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

تصویر نمایه‌ی ‌مدوسا‌
@Cowgirl3 بهمن 1404
در پاسخ به
لطفا از این حمایت کنید :)https://farsnews.ir/Cowgirl/1769108913449742230
تصویر نمایه‌ی ‌مدوسا‌
مدوسا

@Cowgirl  •  2 بهمن 1404

‎تعطیلی مدارس کشور در شنبه و یکشنبه #اصفهان #مدارس #اینترنت #تعطیلی #مطالبه #آموزش_پرورش
مطالبه

نگرانی دانش‌آموزان اصفهان از برگزاری امتحانات در شرایط اختلال اینترنت

‎‎ سلام
احتراماً، با توجه به شرایط فعلی کشور و استان اصفهان، ما دانش‌آموزان، دانشجویان و خانواده‌ها نگرانی جدی خود را نسبت به آغاز امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها از روز شنبه اعلام می‌داریم و خواستار تعطیلی موقت مراکز آموزشی یا تعویق امتحانات هستیم. دلایل این مطالبه به شرح زیر است: ‎۱. قطعی و اختلال گسترده اینترنت و محرومیت آموزشی
در روزهای اخیر، اینترنت در کشور با قطعی و اختلال شدید مواجه بوده است. بخش قابل توجهی از منابع آموزشی، از جمله جزوه‌ها، فایل‌های درسی، اطلاعیه‌های آموزشی و برخی سامانه‌های دانشگاهی، وابسته به اینترنت است. در شرایط فعلی، بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان امکان دسترسی به این منابع را نداشته و این موضوع موجب نقض آشکار عدالت آموزشی شده است. ‎۲. نابرابری جدی بین دانش‌آموزان و دانشجویان
برخی افراد به اینترنت پایدار یا منابع آفلاین دسترسی دارند، در حالی که بخش زیادی از دانش‌آموزان و دانشجویان از این امکان محروم‌اند. برگزاری امتحان در چنین شرایطی به‌معنای سنجش ناعادلانه و غیرمنصفانه است و با اصول آموزشی و حقوق برابر آموزشی مغایرت دارد. ‎۳. فشار روانی و کاهش کیفیت یادگیری
عدم دسترسی به منابع درسی، بلاتکلیفی در اطلاع‌رسانی‌ها و نزدیک بودن زمان امتحانات، فشار روانی قابل توجهی بر دانش‌آموزان و دانشجویان وارد کرده است. بدیهی است که ارزیابی تحصیلی در چنین شرایطی نمی‌تواند معیار واقعی سنجش دانش و توان علمی افراد باشد. ‎۴. امکان جبران بدون لطمه به تقویم آموزشی
تعویق کوتاه‌مدت امتحانات یا تعطیلی موقت مراکز آموزشی، به‌راحتی قابل جبران در برنامه‌ی آموزشی است و آسیبی به روند کلی تحصیل وارد نمی‌کند، در حالی که برگزاری امتحانات در شرایط فعلی، تبعات آموزشی و روانی جدی به‌دنبال خواهد داشت. ‎بر این اساس، از مسئولان محترم استانداری، آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌های استان اصفهان درخواست داریم با در نظر گرفتن شرایط موجود و در راستای حفظ عدالت آموزشی، دستور تعطیلی موقت مدارس و دانشگاه‌ها یا تعویق امتحانات را صادر فرمایند. ‎با سپاس
دانش‌آموزان ایران و استان اصفهان

وزیر آموزش پرورش، آموزش پرورش اصفهان، وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامي - وزارت آموزش پرورش-، معاون آموزش و پژوهش، آموزش پرورش تهران

0
100
گزارش از مطالبه