23 اردیبهشت 1405

صفری: روابط ایران و چین درازمدت و راهبردی بوده و خواهد بود

سفیر اسبق ایران در چین، با تأکید بر روابط راهبردی و بلندمدت تهران-پکن، چین را «کاملاً» شریکی قابل‌اعتماد برای ایران دانست و گفت: چین همواره منافع جمهوری اسلامی ایران را مدنظر داشته و ایران نیز منافع چین را مورد توجه داشته است.
آنها که میگویند چین بین ایران و آمریکا، ایران را انتخاب نمیکند:آمریکا و چین رقبای استراتژیک هستند و آمریکا چین را بزرگترین تهدید میبینند. بخشی از اهداف حمله به ونزوئلا و ایران تضعیف چین بوده. چین با ایران تقابل ذاتی ندارد، ولی با آمریکا دارد. ضمنا، موقعيت استراتژیک و نفت ایران برای چین لازم است
23:37 - 23 اردیبهشت 1405

84 واکنش
5562 بازدید



1 پاسخ

@user17779314693824 اردیبهشت 1405
روابط دیپلماتیک و سیاسی مثل روابط دو آدم نیست چین با آمریکا رقابت داره اونم شدید اما بیشترین همکاری رو با هم می کنن برای چیزی به نام منافع ملیشون دو قدرت که از بیشترین همکاری بخصوص در بخش اقتصادی رو دارن چون به نفع منابع ملیشونه باقی مونده روابط خصمانه ایران و غرب هم به نفعشونه تا نفت ارزان بدست