26 بهمن 1404
نگهداری ارز و رمزارز برای مدیران دولتی ممنوع شود
مطالبه

نگهداری ارز و رمزارز برای مدیران دولتی ممنوع شود

نمی‌دانستم این موضوع را مطالبه کنم یا پیشنهاد دهم .اما به هر حال موضوع بسیار مهم و کلیدی است انشاءالله مورد قبول واقع گردد. مگر نه اینکه مسوولان خادم ملت شبانه روز در حال فعالیت برای عزتمندی و پیشرفت کشور هستند و قدرت اقتصادی و سیاسی و غیره...دغدغه اصلی آنهاست؟ برای قدرتمند بودن کشور، حفظ ارزش ریال و تقویت آن لازم و ضروریست. قدرت و مقاوم سازی و اقتصاد مقاومتی بدون حفظ ارزش پول ملی شعاری بیش نیست. پول ملی کشور باعث غرور و عزت کشور است و سد محکمی در برابر دشمنان در این جنگ اقتصادی حساب می‌شود. پس پیشنهاد و مطالبه می‌کنم که مسئولان خدوم و خادم و حافظ ارزش پول ملی که برای عزت و قدرت اقتصادی کشور در تلاش هستند از داشتن ارز و طلا و رمز ارز منع قانونی شوند. صد البته که اطرافیان آنها نیز باید از داشتن دلار و طلا و رمز ارز منع شوند. نتیجه این مطالبه چه می‌شود؟ مسئولان خدوم از غیرخادم مشخص می‌شوند و مسئولانی که در حال انباشت دلار و طلا و رمز ارز هستند و تمام تصمیماتشان بر علیه ریال و پول ملی است از خدمت به مردم کنار می‌کشند! (البته اگر راه در رو برای آن پیدا نکنند و تمام راه های فرار و پولشویی و دور زدن قانون آنها به بن بست بخورد). اینکه از برخی مسئولانی که خود در حال انباشت دلار و طلا و رمز ارز هستند توقع داشته باشیم که ارزش و قدرت پول ملی که باعث عزت و سربلندی و غرور هر کشور است را تقویت کنند توقع بی جا و نشدنی است زیرا در تضاد با منافع مالی شخصی آنها قرار می‌گیرد. کاری کنیم مسئولان در وضعی قرار بگیرند که چه بخواهند و چه نخواهند برای اینکه منافع شخصی‌شان از بین نرود ارزش ریال را حفظ و تقویت نمایند. حفاظت از ریال نه تنها غرور و غیرت ملی است بلکه سد بلند و محکمی در برابر پول ملی دیگر کشورهاست و مانع بزرگی برای ضربات سنگین اقتصادی به کشور می‌شود. با اجرایی شدن این قانون و انتشار و ممیزی تمام اموال آشکار و پنهان مسوولان به ناچار شروع به تعامل با همه کشورها می‌کنند و وضعیت کشور از این ناترازی خارج می‌شود. تخفیفات گسترده و افتادن پول‌ها دست دلالان داخلی و خارجی که پول ها را برگشت نمی‌دهند و ادامه فضای ناامن ناشی از تصمیمات ضد تعاملی که باعث تخریب ریال و فرار سرمایه می‌شود وضع همین می‌شود که الان می‌بینیم و دشمن شاد کن. پس تصمیمات سیاسی در درجه اول و در درجه دوم تصمیمات اقتصادی باعث تقویت پول ملی کشور می‌شود. دوستی با کشورهای دنیا فضای اعتماد و سرمایه گداری را تقویت می‌کند و تولید و اشتغال مولد ساز را افزایش می‌دهد و ورود تکنولوزی و بهره وری جایگزین متخصصان دور زدن تحریم ها می‌شود و دست کاسبان و دلالان داخلی و خارجی از اقتصاد کشور کوتاه می‌شود. پس ریشه مشکلات را باید در مدیریت کشور دید و با این قانون و البته نظارت محکم ناظران و بازرسان پاکدست می‌توان مسئولان را به سمت منافع ملی سوق داد. حفظ منافع ملی و اقتصادی با شعار دادن قابل حل نیست بلکه باید بیان با عمل یکی شود. (با حلوا حلوا گفتن دهان شیرین نمی‌شود.) مدیر باید بداند منافع خودش به منافع ملی و کشور گره خورده است و اگر منافع ملی به خطر بیافتد منافع خودش نیز به خطر می‌افتد و این راه حل اساسی تغییر رویکردهاست تا مسئولان به جای چاپ پول و اوراق و تخصیص آن برای دستمزد دادن به سازمان های غیر مولد به طور عملی و علمی به تقویت واقعی پول ملی بپردازند. بارها چند مطلب از ریال و تقویت ریال نوشتم که فایده نداشت چون مسئولان از دستگاه چاپ پول و اوراق نمی‌توانند دل بکنند! پس به ناچار سر وقت پیشنهاد و مطالبه قانونی رفتم که تصمیم‌گیران را مجبور به تقویت ریال کند و وقتی منافع خودشان در میان باشد به ناچار از شعار و وعده و وعید فراتر می‌روند و با سرعت با کمترین کاغذبازی شروع به تصمیماتی می‌کنند که ارزش ریال حفظ و تقویت گردد! چالش اصلی این است که چه ارگان و سازمان قدرتمندی باید این جراحی بزرگ و تصمیم‌گیری را بکند تا چاپ پول و اوراق متوقف شود و تصمیمات درست فراسازمانی بگیرد که هم پاکدست باشد و هم قدرت بالای اجرایی و نفوذ داشته باشد که آنرا سریعا اجرا کند. تصمیم سران سه قوه که مهم‌ترین تصمیم گیران هستند بهترین راه برای عملیاتی شدن آن است. سالهاست حفظ ارزش ریال و تقویت آن در حد شعار باقی مانده و تصمیمات اساسی دقیقا عکس این خواسته را محقق کرده است.

شورای سران قوا، بانک مرکزی، دولت، رئیس جمهور، وزیر خارجه و اقتصاد، مجلس و شورای نگهبان

https://farsnews.ir/Parda82_ir/1771333968891747120لطفا از این پویش جهت جلوگیری از گران فروشی خودرو حمایت کنید.
ا
امین پارسا

@Parda82_ir  •  28 بهمن 1404

مطالبه

انتقاد به محاسبه جدید خودروهای پیش‌فروش سایپا؛ چرا اسفند گران‌تر شد؟

قیمت‌های سایپا برخلاف انتظار افزایش قیمت بالایی را برای محصولات خودش اعمال کرده است. حالا خبری منتشر شده که در بخش پیش‌فروش دعوتنامه‌های بهمن ماه به قیمت قبل و دعوتنامه‌های اسفند ماه با قیمت جدید محاسبه می‌شود. این در صورتی است که هر دو در یک بخشنامه خرید بودند و با چه منطقی اسفند ماه به قیمت جدید محاسبه می‌شود؟ چطور می‌توان در مدتی کوتاهی این مبلغ بالا را تأمین کرد؟ درخواست دارم پیگیری بفرمایید تا با توجه به نزدیک بودن زمان افزایش قیمت و یکسان بودن بخشنامه فروش بهمن و اسفند ماه دعوتنامه‌های بهمن ماه و اسفند ماه را به قیمت قبل محاسبه و صادر کنند. خودرو پیش فروش بوده و مبلغ اولیه در تیر ماه واریز شده است و دومین واریزی در بهمن و اسفند است که هنوز دعوتنامه آن صادر نشده است. خیلی از خریداران خودروهای شرکت سایپا متضرر خواهند شد. افزایش قیمت ناگهانی و 3 باره سایپا آن هم در نزدیک ترین موعد به صدور دعوتنامه سبب ایجاد چالش در تأمین مبلغ خودرو شده است. لذا تقاضا داریم دعوتنامه اسفندماه همانند دعوتنامه بهمن ماه به قیمت قبل صادر شود. خیلی از خریداران خودرو های شرکت سایپا متضرر خواهند شد. افزایش قیمت ناگهانی و 3 باره سایپا آن هم در نزدیک ترین موعد به صدور دعوتنامه سبب ایجاد چالش در تأمین مبلغ خودرو شده است. لذا تقضا داریم دعوتنامه اسفندماه همانند دعوتنامه بهمن ماه به قیمت قبل صادر شود.

صنعت معدن تجارت،ایران خودرو وسایپا، بازرسی کل کشور، سازمان تعزیراتی، انتقاد از شرکت سایپا، وزارت صمت و سازمان تعزیرات حکومتی، اعتراض به افزایش قیمت خودرو، شرکت خودرو سازی سایپا، سایپا، کمیسیون اصل نود مجلس، مجلس ورئیس جمهوری

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

نمایش گزارش

23:07 - 29 بهمن 1404

239 بازدید