شکنجه عزاداران در زمان رضاخان!

سال بعد عزاداریهای ماه محرم هم ممنوع شد؛ تکیه ها و حسینیه ها را بستند. دیگر کسی حق نداشت دسته راه بیندازد و شبیه خوانی و تعزیه و مجلس روضه برپا کنداجان ها چنان شدت عملی به خرج می دادند که دیگر کسی جرأت این کار را نداشت. مردم را می گرفتند و زندانی می کردند و پس از تحقیر ها و توهین ها با گرفتن تعهد و سر تراشیده آزاد می کردند.منبع:در جستجوی صبح؛ خاطرات عبد الرحیم جعفری
12:22 - 3 تیر 1405

4 بازنشر3 واکنش
23٫8k بازدید