هنوز صدای شهدا در زمین جاری است

چهل روز است که داغ، از سوز به شعور می‌رسد و اندوه، به عهدی ماندگار بدل می‌شود. اربعین، زمان ایستادن دوباره است؛ زمان آن‌که خاطره خون، در رگ‌های تاریخ جاری شود و حقیقت، از میان غبار حادثه سر برآورد.امروز در چهلمین روز عروج ملکوتی رهبر شهید حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و همراهانش و نیز دانش‌آموزان معصوم مدرسه میناب، دل‌ها هنوز در بهت آن فقدان بزرگ ایستاده‌اند؛ اما در پس این اندوه، نوری روشن از امید و ایستادگی دیده می‌شود، گویی این خون‌ها، نه برای خاموشی، که برای روشن‌تر شدن چراغ آینده بر زمین ریخته شده‌اند.رهبر شهید، نماد صبر و بصیرت بود؛ صدایی که در هیاهوی تهدیدها، آرام و استوار از عزت یک ملت سخن می‌گفت.او رفت، اما راهش در ذهن‌ها و دل‌ها باقی ماند، راهی که با واژه‌هایی چون استقلال، کرامت و پیشرفت معنا می‌یابد.
در کنار او، فرماندهانی که میدان را ترک نکردند و مردمی که پشت میدان ایستادند، تصویری از یک ملت یکپارچه ساختند؛ ملتی که در سخت‌ترین لحظات، قامت خم نکرد.در میان این روایت بزرگ، نام‌هایی کوچک اما عظیم می‌درخشند؛ دانش‌آموزان مدرسه میناب، کودکانی که هنوز دفترهایشان بوی آرزو می‌داد و نیمکت‌هایشان گرم حضورشان بود.آن‌ها نه در میدان جنگ، که در کلاس درس به شهادت رسیدند؛ اما خونشان، درسی شد برای همه تاریخ، درسی از مظلومیت، از حقیقت، و از اینکه دشمن حتی از روشنایی کلاس‌های درس نیز هراس دارد.اربعین، فرصتی است برای بازخوانی آنچه گذشت؛ نه برای ماندن در غم، بلکه برای ساختن فردا، چهل روز گذشته، اما صدای آنان خاموش نشده است.در هر قلمی که می‌نویسد، در هر قدمی که برای آبادانی این سرزمین برداشته می‌شود و در هر نگاهی که به آینده دوخته شده، ردپای آن‌ها دیده می‌شود.شهدا، پایان یک زندگی نیستند؛ آغاز یک مسیرند.مسیری که با خون نوشته شده و با ایمان ادامه می‌یابد. امروز، اگرچه جای خالی‌شان حس می‌شود، اما حضورشان در جان این سرزمین جاری است.آن‌ها رفته‌اند تا بمانند؛ تا یادآور شوند که راه عزت، هزینه دارد، اما مقصدش، سربلندی یک ملت است.اربعین، تجدید بیعت با همین راه است؛ با راهی که از کلاس‌های ساده یک مدرسه در میناب تا بلندای رهبری یک ملت امتداد یافته است، راهی که می‌گوید: اگرچه پیکرها می‌روند، اما حقیقت می‌ماند. اگرچه صداها خاموش می‌شوند، اما پیام‌ها در تاریخ طنین‌انداز خواهند شد.و ما، در این میانه، تنها یک مسئولیت داریم؛ ادامه دادن؛ ادامه راهی که با خون نوشته شده، با ایمان حفظ شده و با امید به آینده سپرده می‌شود.نگارنده: محمود عزیزی
20:05 - 20 فروردین 1405

56٫3k بازدید



2 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌جواد درجی‌
@user17757485667021 فروردین 1405
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌جواد درجی‌
جواد درجی

@user177574856670  •  20 فروردین 1405

درخواست تصویب قانون تمدید خودکار قراردادهای اجاره در زمان جنگ
مطالبه

درخواست تصویب قانون تمدید خودکار قراردادهای اجاره در زمان جنگ

یک پیشنهادی داشتم. در زمان کرونا دولت و ستاد مبارزه با کرونا مصوبه ی رو به نفع مستاجرین تصویب کردند که قراردادهای اجاره خونه خود به خود برای یک سال بعد تمدید شدند (با افزایش تا سقف ۲۵ درصد). با توجه به این که دشمنان با جنگ تحمیلی سوم (جنگ_رمضان ) شرایطی به ایران تحمیل کردند که حتی از همه گیری کرونا هم بدتر هست. و چه بسا دشمنان سرزمینی ایران به آتش بس دو هفته ای هم پایبند نمانند انتظار می‌رود دولت مجددا مصوبه مشابه جهت حمایت از مستاجران تصویب کند. خواستم این مطالبه رو از ه‍ئیت محترم دولت یا مجلس محترم شورای اسلامی از طریق خبرگزاری فارس مطرح کنم: با عنایت به وضعیتی که از جانب دشمنان سرزمینی ایران به کشور تحمیل شده است فضای کسب و کار کشور دچار نارسائی های شده است که اثر مستقیم آن اختلال در درآمدهای مردم است. در این وضعیت ایران و ایرانیان برای بیش از 40 روز وارد یک جنگ ناخواسته شدند که چاره ای جز دفاع تمام قد از کیان ایران نداشته و ندارند. با توجه به شرایط جنگی آن هم با دشمنی غیر متعارف که آمادگی خود را برای ارتکاب به جنایات جنگی رسما اعلان کرده است از دولت محترم یا مجلس شورای اسلامی درخواست می شود درست مانند مصوبه ی که در سال 1399 توسط ستاد مبارزه با کرونا تصویب شد و به موجب ان مالکین املاک مسکونی در کلان‌شهر تهران تنها تا 25 درصد و در سایر کلان‌شهرها تا 20 درصد و در سایر شهرها تنها تا سقف 15 درصد حق افزایش مبلغ اجاره‌بها را داشتند، در حال حاضر نیز به دلیل ضرورت حمایت از اقشار آسیب‌پذیر مجددا مصوبه ی مشابه تحت عنوان: قانون تمدید اجاره در زمان جنگ و تا 6 ماه بعد از اتمام جنگ به صورت اجباری، تصویب شود تا طی این مدت قرادادهای اجاره رسمی و غیر رسمی بلا استثنا به صورت خودکار و اتوماتیک تمدید شوند تا اقشار مستاجر دچار التهاب تخلیه ملک و گشتن دنبال آپارتمان جدید در زمانی که دشمن از بمباران مناطق مسکونی هیچ گونه ابایی نداشته (و ای بسا که به اتش بس هم پایبند نباشد) نشوند و ضمنا در شرایط نامناسب اقتصادی دچار ضرر و خسران مضاعف نشوند. با تشکر عزیزان هم وطن لطفا از این مطالبه حمایت کنید.

سازمان‌ها و نهادهای دولتی و قوه قضاییه، رئیس جمهور و هئیت دولت.، سخنگوي دولت، مستاجران، مجلس و قوه قضائیه، نمایندگان مردم، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، صاحبان املاک مسکونی و تجاری

100
گزارش از مطالبه
1000
پیگیری از مسئول مربوطه

@amin_oiuy20 اردیبهشت 1405
در پاسخ به
با وجود حملات گسترده دشمن به البرز و به ویژه کرج که در تک تک روز های جنگ حداقل یک حمله صورت گرفت و موج ناامنی که تو کرج بود و شکننده بودن آتش بس از دو طرف و حساس بودن قشر آینده ساز دانش آموز، بهترین راه برگذاری غیرحضوری و مجازی امتحانات خرداد دانش آموزان هفتم تا دهم.#جنگ #جنگ_رمضان #مدارس