راز دفاع بی‌تردید از حق و سجده دختر دانشجو بر پرچم مقدس ایران

این یک قانون نانوشته است: همین که تصمیم می‌گیری در مسیر درست قدم برداری، سروکلۀ سرزنش‌ها پیدا می‌شود! تصمیم می‌گیری در کارت صادق باشی، برچسب «بی‌عرضه» می‌خوری. می‌خواهی از یک باور دفاع کنی، فوراً متهم به «تندروی» می‌شوی و ترس از سرزنش و طردشدن، یکی از قوی‌ترین ترمزها برای حرکت‌های بزرگ است.
خبرگزاری فارس: آیا تابه‌حال طعم «زندگی با یک آیه» را چشیده‌اید؟ آن لحظه‌ای که در کورانِ یک سختی، آیه‌ای ناگهان در قلبتان می‌نشیند و تمام اضطراب‌ها را می‌شوید. یا در میانۀ یک دوراهیِ سرنوشت‌ساز، کلامی از قرآن همچون چراغی پُرنور مسیر پیش‌ رو را روشن می‌کند؛ آیه‌ای که دیگر فقط متنی بر روی کاغذ نیست، بلکه به یک دوست صمیمی، یک مشاور حکیم و پناهگاهی امن تبدیل می‌شود. این تجربه همان اِکسیری است که روح را در هیاهوی دنیای امروز زنده نگه می‌دارد. ماه رمضان امسال نیز بر آن شدیم تا با آیه‌ها، مهمانی رمضان را شیرین‌تر کنیم.
يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ.مائده، آیۀ ۵۴همواره در راه خدا جهاد می‌کنند و از سرزنشِ هیچ سرزنش‌کننده‌ای هراسی ندارند.چه‌طور از هیاهو و سرزنش دیگران نترسیم؟
مبارزه همیشه دو جبهه داردقرار است نگاه‌هایشان سنگین باشد؛ مثل همۀ وقت‌هایی که وسط شلوغی‌های مهمانی، دنبال اتاق خلوتی برای نماز اول وقت می‌گردی. قرار است پشت‌سَرت چشم و ابرو بیایند؛ مثل همۀ وقت‌هایی که موقع حرف‌زدن با دخترخاله‌ها و دخترعموها، نگاهت را از روی گُل قالی برنمی‌داری. قرار است یکی‌یکی صفحه‌ات را آنفالو کنند؛ مثل همۀ وقت‌هایی که دلت طاقت نمی‌آورَد و چیزی از خستگی و گرسنگی بچه‌های فلسطین استوری می‌کنی. مثل همه وقت‌هایی که بدون لکنت ایستادی و جهاد تبیین کردی قرار است وسط سنگ‌پراکنی و سوت و دست زدن عده‌ای دانشجونما وسط حیاط دانشگاه برای حراست از قران و پرچم وطنت نماز جماعت بخوانید. میدان‌های کوچک و بزرگ فرقی ندارند. قرار است همیشه در دو جبهه بجنگی: جبهۀ بیرون و جبهۀ درون. برای هرکدام که از قبل آماده نباشی، قافیۀ جهاد را از پیش باخته‌ای!
چگونه از سرزنش‌ها عبور کنیم؟این یک قانون نانوشته است: همین که تصمیم می‌گیری در مسیر درست قدم برداری، سروکلۀ سرزنش‌ها پیدا می‌شود! تصمیم می‌گیری در کارت صادق باشی، برچسب «بی‌عرضه» می‌خوری. می‌خواهی از یک باور دفاع کنی، فوراً متهم به «تندروی» می‌شوی و ترس از سرزنش و طردشدن، یکی از قوی‌ترین ترمزها برای حرکت‌های بزرگ است.
قرآن وقتی می‌خواهد ویژگی‌های یاران تراز اول خود را توصیف کند، پس از صفاتی چون تواضع در برابر مؤمنان و سرسختی در برابر کافران، به یک «قدرت روحی» اشاره می‌کند که آن‌ها را تسلیم‌ناپذیر می‌سازد: …يُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَلَا يَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ (مائده/۵۴) …آن‌ها همواره در راه خدا جهاد می‌کنند و از سرزنشِ هیچ سرزنش‌کننده‌ای هراسی ندارند.
۴ MB
«ملامت» در دنیای امروز چیست؟این «لَوْمَةَ لَائِمٍ» یا سرزنش، شکل‌های مختلفی به خود گرفته است؛ از متلک‌های اطرافیان گرفته تا جنگ روانی تمام‌عیار در رسانه‌ها. از جسارت به پرچم مقدس ایران و ولی فقیه گرفته تا رقص و هورا کشیدن وقت نماز. وقتی تحلیل‌های کارشناسان در شبکه‌های ماهواره‌ای و طوفان‌های توییتری، همگی یک‌صدا تلاش می‌کنند تا یک ملت را از مسیری که انتخاب کرده پشیمان کنند و با برچسب‌هایی چون «تندرو» و «عقب‌مانده»، قطب‌نمای درونی‌اش را دچار تردید کنند، این دقیقاً مصداق امروزی همان ‌«لَومَةَ لائِم» است. «یکی از نمونه‌های جنگ روانی دشمن، همین «لَومَةَ لائِم» است… از «لَومَةَ لائِم» نباید ترسید.» این همان وضعیتی است که امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) در نهج‌البلاغه درباره‌اش هشدار می‌دهند: «لَا تَسْتَوْحِشُوا فِی طَرِیقِ الْهُدَی لِقِلَّةِ أَهْلِهِ»؛ «در راه هدایت، از کم‌بودنِ همراهان، وحشت نکنید.»
راز تمام ماجرا همین‌جاست!خیلی خوب، اما چطور می‌توان به این صلابت رسید که مثل شهید بهشتی‌ها هیاهوی سرزنش‌ها ما را متوقف نکند؟ شاه‌کلید این قدرت روحی، در خودِ آیه نهفته است. خداوند قبل از آنکه بگوید این افراد از سرزنش‌ها نمی‌ترسند، یک ویژگی کلیدی‌شان را معرفی می‌کند: «يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ»؛ یعنی «خدا آن‌ها را دوست دارد و آن‌ها نیز خدا را دوست دارند».کسی که در یک رابطۀ عاشقانه با خدا قرار می‌گیرد و محبت او محور زندگی‌اش می‌شود، تمام قطب‌نمای وجودش به سمت رضایت او تنظیم می‌گردد. چنین فردی به دنبال تعریف و تأیید خداست، نه تشویق و تأیید دیگران! برایش حرف خدا مهم است، نه حرف مردم. ترس از قضاوت دیگران، از جایی می‌آید که نظر آن‌ها برایمان خیلی مهم باشد؛ اما وقتی «محبوب» ما خدا شد، نظر بقیه در حاشیه قرار می‌گیرد. چنین فردی نترس و شجاع می‌شود. و بخاطر همین در میانه جسارت‌ها و توهین‌ها وسط معرکه بر پرچم کشورش سجده می‌کند و بر آن بوسه می‌زند تا تمام عملیات روانی دشمن را با شجاعتش خنثی کند.
۳۲ MB
عمل و زندگی با آیه● _ در محل کار یا دانشگاه می‌خواهی نماز اول وقت بخوانی، ولی از نگاه دیگران خجالت می‌کشی؟ این آیه را زمزمه کن و با قدرت به سمت قبله بایست. این یک تمرین روزانه برای «نترسیدن از سرزنش» است.● _ به‌خاطر حجابت، دوستانت به تو کنایه می‌زنند و می‌گویند «اُمّل»؟ تبریک می‌گویم! تو مصداق این آیه شده‌ای. ثابت‌قدم باش و از این سرزنش‌ها نترس.
● _ در گروه دوستان، همه جوک قومیتی می‌گویند و تو تذکر می‌دهی؟ حتی اگر به تو برچسب «بچه‌مثبت» یا «اجتماعی نیستی» بزنند، تو برندۀ این میدان جهادی هستی.● _ می‌خواهی جلوی یک سنت غلط مثل جهیزیۀ سنگین یا مراسم پُرخرج بایستی، ولی کل فامیل به تو می‌گویند «آبروریزی می‌کنی»، شجاعانه بایست و این زنجیر غلط را پاره کن.● _ وقتی رسانه‌های دشمن، کشورت را تحقیر می‌کنند و عده‌ای در داخل، همان حرف‌ها را تکرار می‌کنند تا تو را ناامید کنند، با افتخار از دستاوردهای کشورت دفاع کن و نترس که به تو برچسب «ساندیس‌خور» بزنند.● _ پدر یا مادر هستی و به‌خاطر تربیت متفاوت فرزندت (مثلاً دورکردن او از فضای مجازی ناسالم) سرزنش می‌شوی؟ به راه درستی که انتخاب کرده‌ای ایمان داشته باش. این جهاد تو برای ساختن یک نسل پاک است.● ‌_ در یک جلسۀ کاری، همه با یک تصمیم نادرست موافق‌اند و تو می‌دانی که مخالفتت به قیمت ازدست‌دادن محبوبیتت تمام می‌شود؟ سکوت تو یعنی ترس از سرزنش. حرف حقت را بزن؛ این جهاد یک مدیر مؤمن است.

پاسخ گره ذهنی ترامپ درباره تسلیم نشدن ایران با وجود فشارها

دشمن گاهی آن‌قدر صحنه‌سازی و نورپردازی می‌کند که حتی گاهی سربازان جبهه حق هم وسوسه می‌شوند؛ مدام می‌گوید: «بیا! عزت این‌جاست.» اما واقعاً عزت کجاست؟ کلید قدرت در دست کیست؟ چرا بعضی ارتش‌ها و حکومت‌ها با آن‌همه ظاهرِ پرزرق‌وبرق ناگهان فرو می‌ریزند، و در مقابل، بعضی ملت‌ها زیر سنگین‌ترین فشارها خم نمی…
نمایش بیشتر

نمایش گزارش

آمریکا با لقبِ «ژاندارم منطقهٔ» پهلوی‌ها چه کرد

تاریخ پُر است از سرنوشت کسانی که این نشانی اشتباهی را رفتند. سرنوشت شاه ایران که روزی با تکیه بر آمریکا خود را ژاندارم منطقه می‌نامید، اما در پایان، همان‌ها حتی حاضر نشدند در خاکشان به او پناه دهند.

نمایش گزارش

تیر اولِ دشمن در جنگ این‌طور شلیک می‌‌شود

شایعه‌پراکن‌ها می‌چرخند و می‌گویند: «قدرت دشمن را دیدید؟! ضربهٔ دوم در راه است.» این همان تیر اولی است که در جنگ روانی شلیک می‌شود؛ تزریق ترس پیش از هر حملهٔ واقعی. اما مؤمنان با دلی آرام و نگاهی استوار پاسخ می‌دهند: «حَسْبُنَا اللّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ»؛ یعنی خدا برای ما بس است و تصمیم ما عوض نمی‌…
نمایش بیشتر

نمایش گزارش

جزئیاتی از قدرتمندترین سپر دفاعی ایران در مقابل لشکر انبوه دشمن

در معادلۀ قدرت، یک واقعیت پنهان از دیده‌های ظاهربین وجود دارد به نام «خدا»؛ یعنی اعلان بی‌نیازی از قدرت‌های پوشالی و تکیه بر قدرتی که هیچ‌گاه از بین نمی‌رود. خدای ما، همان خدای طوفان طبس است که محاسبات ابرقدرت‌ها را به هم ریخت؛ همان خدای خرمشهر است که با دست‌های خالی رزمندگان، آزاد شد.

نمایش گزارش

جنگ شیطان برای اختلال در «دستگاه محاسباتی» مردم ایران

جنگ، جنگی شناختی است. هستۀ اصلی آن هم، همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب از آن به‌عنوان «دستگاه محاسباتی» یاد می‌کنند و هدف اصلی دشمن را از کار انداختن آن می‌دانند.

نمایش گزارش

سلاح قدیمی دشمن برای تسلیم جبهه مقاومت دوباره فعال شد

دشمن گاهی با پیچیده‌ترین ابزارها نمی‌جنگد؛ بلکه با سلاح ترس به میدان می‌آید، همان سلاح کهنه و قدیمی که بارها نتیجه داده است. این آیه پرده از همین روش روانی برمی‌دارد. حمله نه با شمشیر و تیر، بلکه با واهمه آغاز می‌شود؛ با القای این‌که نیروهای دشمن قدرتمندند و شما شکست‌ خورده‌اید، حتی پیش از جنگ! هدف،…
نمایش بیشتر

نمایش گزارش

سلاحی که در مقابل سنگرشکن‌های دشمن پیروز قطعی میدان است

در هیاهوی نبردی که هر لحظه دشمن با «بمب‌های سنگرشکنِ» یأس، تردید و تهدید، بنیان‌های ایمان را هدف می‌گیرد و عقلِ مادی و دو‌دوتاچهار‌تای زمینی فریاد می‌زند: «عقب‌نشینی کن! تو حریفش نیستی!»؛ کدام «سازۀ مقاوم» می‌تواند از فروپاشیِ اراده‌ها جلوگیری کند؟

نمایش گزارش

سه ستون اصلی پیش روی ملت در میدان نبرد با دشمن سرکش

فرمان آیه قرآن، که همان دعای خالصانهٔ مؤمنان در صحنهٔ عمل است، سه درخواست حیاتی را در دل میدان نبرد باز می‌کند و سه ستون اصلی پیروزی را بنیان می‌نهد: صبر، ثبات‌قدم، نصرت الهی.

نمایش گزارش

کارآمدترین سلاحِ ملت در اوج دشمنی‌‌ها را بشناسید

در این جهان پرآشوب، خدا دو تکیه‌گاه برای استقامت به انسان بخشیده است: صبر و نماز. این دو، نه فقط آموزه‌های اخلاقی، بلکه سلاح‌های واقعیِ مؤمن‌اند. ستون‌هایی که در میدان فشار، خستگی و نبرد، دل را آرام، گام‌ها را استوار و نگاه را روشن به وعدهٔ الهی نگه می‌دارند.

نمایش گزارش

۲ عملی که مردم را از گردنه‌های سخت تاریخی عبور می‌دهد

تابه‌حال برای شما هم اتفاق افتاده است که در میانۀ یک کارِ بزرگ، یک آزمونِ مهم یا یک مشکلِ خانوادگی، ناگهان احساس کنید دیگر بنیه‌ای برای ادامه‌دادن ندارید؟ لحظه‌ای که رمقِ روحی و جسمی‌تان رو به پایان است و حس می‌کنید به آخرِ خط رسیده‌اید. در این لحظاتِ واماندگی، برای بازیابیِ نیروی خود به کدام تکیه‌گ…
نمایش بیشتر

نمایش گزارش

05:17 - 5 اسفند 1404
روایت روز
استان ها
چهار محال و بختیاری




26 پاسخ

تصویر نمایه‌ی ‌پویا‌
@pouyansari0065 اسفند 1404
در پاسخ به
درود بر‌شما . گزارش خوبی بود 🌹🙏

@user1768528734685 اسفند 1404
در پاسخ به
زنده باد قرآن و اسلام و ایران کورباد چشم بدخواهاشون

@user17091013079005875645 اسفند 1404
در پاسخ به
درود بر زنان با ایمان و آزاده . این پرچم ثمره خون شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی است و با فداکاری مادران با ایمان این سرزمین در اهتزاز خواهد ماند.

تصویر نمایه‌ی ‌حامد‌
@hamed_am5 اسفند 1404
در پاسخ به
آفرین، تمام شئونات زندگی ما متصل به قرآن است.و صد البته ولایت اهل بیت همان قرآن ناطق است که همواره باید مورد توجه قرار بگیرد.

تصویر نمایه‌ی ‌دانشجو‌
@Iran313_145 اسفند 1404
در پاسخ به
تصویر نمایه‌ی ‌دانشجو‌
دانشجو

@Iran313_14  •  2 اسفند 1404

برخورد قاطع و عادلانه با اغتشاشگران دانشجو و غیردانشجو
مطالبه

برخورد قاطع و عادلانه با اغتشاشگران دانشجو و غیردانشجو

من دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف هستم. امروز در دانشگاه صنعتی شریف تجمعی (به گفته مسئولین دانشگاه بدون مجوز) برگزار شد که قرار بود، فقط از جنس سکوت و شمع روشن کردن باشد!! اما با هتک حرمت، فحاشی ، زد و خورد، زخمی شدن چند نفر و کشف سلاح سرد توسط حراست از چند دانشجوی اغتشاش‌گر پایان یافت. اگر دانشجویان فداکار بسیجی و هیاتی نبودند و مقاومت نمی کردند، معلوم نبود دانشجویان اغتشاش گر چه بلایی سر دانشگاه می‌آوردند. ما دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف و جامعه دانشگاهی برای دفاع از امنیت و آرامش کشور، آبروی جامعه دانشگاهی و پیشرفت علمی ایران، خواستار برخورد سریع، قاطع و عادلانه با به ظاهر دانشجویان اغتشاش‌گر هستیم. این افراد با رفتار غلط خود باعث مجازی شدن دانشگاه می‌شوند، سپس ناله سر می دهند که دانشگاه باید حضوری و لبریز از حضور گرم دانشجویان باشد. با تشکر و نهایت احترام از همه مردم ایران و عرض معذرت بابت رفتار بعضی از اغتشاش گران به ظاهر دانشجوی دانشگاه ما

جامعه دانشگاهی ایران، دانشجویان و تشکل های دانشجویی، دانشجویان، اساتید دانشگاهها، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، قوه قضاییه

1000
پیگیری از مسئول مربوطه
10٬000
پیگیری از عالی ترین مسئول

تصویر نمایه‌ی کاربر
@M_khorshidi5 اسفند 1404
در پاسخ به
درود بر شرفتااان شير بچه هاي وطنم... دانشجو اينان نه اونا كه قرآن آتش زدند و پرچم و سيگارهايشان حتي طاقت پاكي و قداست خون شهدا را نداشت و پيكره بي جان اسامي و نامهايشان را سوزاند... زامبي صفتان بي ريشه را دستگير و به اشد مجازات بدون مماشات و بخشش...گول خوردم و تحت تاثير بودم و نفهميدمم ندااااارييييم

@Iraneghavi5 اسفند 1404
در تمام دنیا در آمریکا انگلیس کانادا فرانسه اس‌پانیا، دانشجوها از عمق اعتقاد و قلبشون اومدن توسط پلیس به شدید ترین و‌جه به زمین کشیده شدن تا روی قلب مردمشون تصویر نفرت انگیز ترین حکومت نسل کش و کودک کش جهان رو رسم کنند. اونوقت تو ایران اندک دانشجویی بی مطالعه جاده صاف کن همون‌رژیم نفرت انگیز می شن.

@Mehdiiranii5 اسفند 1404
در پاسخ به
داعشجوی بی رحم که دراینده میخادبشه دکترووکیل و... همین الان جلوشو بگیرید

@user17091017749652755645 اسفند 1404
در پاسخ به
شهید آوینی حزب اللهی بودن را با تمام تراژدی هایش دوست دارم.

@user1761762419385 اسفند 1404
در پاسخ به
حرف های امشب ترامپ شنیدید که‌چطوری برای مردم ایران به خاطر جنگ ابراز تاسف می کنه! بله، منظورش نابودی زیرساخت زندگی همه مردم ایرانه. حال پرچم شیر و خورشید واقعی آیا در دست نیروی نظامی ایرانه؟ یا اونایی که پرچم شیر و‌خورشید فیک دست گرفتن، تو ذهن خبیثشون زمین‌سوخته ایران رو براتون سفارش دادن به ترامپ.

@user17091017749652755645 اسفند 1404
در پاسخ به
آذربایجان شرفدی پهلوی بی شرفدی رهبر با شرفدی.

@Fayez_shafiei5 اسفند 1404
در پاسخ به
ماشاءالله ، درود و رحمت خدا بر شما دختران مومن و انقلابی و باغیرت 🇮🇷🇮🇷🇮🇷دانشگاه جای سلطنت طلبان و مزدوران و ارازل و اوباش نیست این منافقین را از دانشگاه اخراج کنید و از طریق قانون محاکمه کنید ...#ایران_قوی #ایرانی_باغیرت#دختران_انقلاب#مرگ_بر_منافق

تصویر نمایه‌ی ‌علیرضا زینلی‌
@user1708493310365 اسفند 1404
در پاسخ به
شاید بهتر باشد که دختران دانشجو تریبون به دست بگیرند به جای شعار علیه دخترانی که از پهلوی دفاع می کند همچون خواهر امام حسین علیه السلام خطبه بخوانند. از شقی بود ترامپ و اپستین و بلایی که سر دختران نوجوان و معصوم آورده اند بگویند. بله همه خواهان بهبود عملکرد در همه شئونات جامعه هستیم.

تصویر نمایه‌ی ‌علیرضا زینلی‌
@user1708493310365 اسفند 1404
در پاسخ به
باید روشنگری کنیم از مشکلاتی که شبکه اپستین که ترامپ هم جزئی از آنها است برای کشور آورده اند و اعتراض کنیم که چرا مسئولین نسبت به این شیاطین بی تفاوت بوده اند. مردم باید متحد شوند چون شبکه اپستین که 200 کودک ترک را به جزیره قاچاق کرده چنیدن کودک ایرانی را قاچاق خواهد کرد.

@Bande_gheire_KHASe_Khoda5 اسفند 1404
در پاسخ به
درود خدا بر دانشجویان را حق. ان شاءالله خدا ما رو در زمره «يُحِبُّهُمْ وَيُحِبُّونَهُ» قرار بده🙏

@user1769411094895 اسفند 1404
حوادث امروز ایران نتیجه حرف های نسنجیده دوسال گذشته پزشکیان که قبل از ریاست جمهوری به شهید سلیمانی اهانت کرد و در اولین مصاحبه بعد از ریاست جمهوری امریکا را برادر گفت و حالا نتیجه همون برادر گفتن را می بینیم و نتیجه اهانت ها را

تصویر نمایه‌ی ‌حسین‌
@a58315 اسفند 1404
در پاسخ به
حضرت مهدی(عج)»:فَاِنّا یحیطُ عِلمُنا بِأَنبائِكُم و لایعزُبُ عَنّا شَیءٌ مِن اَخباركُم.ما از اوضاع شما کاملاً باخبریم و هیچ چیز از احوال شما بر ما پوشیده نیست. (بحار، ج ٥٣، ص ١٧٥)

@user1769012171125 اسفند 1404
در پاسخ به
جالبه!کودنهایی داریم که یدک کش نام نخبه هستند. اینها میخوان با قرآن بجنگن!زهی خیال باطل خیلیها مثل شما این راه رو رفتند و الان در گور همنشین مارو عقرب هستند.

تصویر نمایه‌ی ‌Lync7‌
@Lync75 اسفند 1404
هزاران درود بر شیرزنان و شیرمردان امام حسینی اهل عمل به وظایفپاینده باد ایرانهزاران ننگ بر خاندان پهلوی و طرفداران بی وطن و وطن فروشش

اهل توجیه در دوران امام زمان عج

💯 هرکسی امروز اهل عمل به وظایف خود هست اگر دوران ائمه هم می‌بود همینطور بود. در دوران امام زمان هم همینطور خواهد بودهرکسی هم امروز اهل توجیه و فراری از تکلیف است در دوران ائمه هم همینطور می‌بود…استاد حسن رحیم‌پور #ازغدی#ضد_شبهه #امام_زمان🔸 @ZSHOBHE➡️
۴ MB