بامری: ایران نیازی به غلات آمریکایی ندارد
دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس، تأکید کرد: ایران در تولید گندم به خودکفایی رسیده و نیازی به واردات غلات از آمریکا ندارد.
رحمدل بامری، نماینده ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، در گفتوگو با خبرنگار مجلس خبرگزاری فارس، با اشاره به ادعای مقامات آمریکایی مبنی بر خرید محصولات کشاورزی آمریکا از محل داراییهای بلوکهشده ایران، گفت: این اظهارات کاملاً خلاف واقع است و هیچگاه چنین موضوعی در روند مذاکرات مطرح نشده است.دبیر کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس اعلام کرد: اینگونه اظهارات بیشتر با اهداف مصرف داخلی و شرایط سیاسی آمریکا مطرح میشود و نباید آن را مبنای تحلیل روند مذاکرات قرار داد. تیم مذاکرهکننده جمهوری اسلامی ایران نیز صراحتاً چنین ادعایی را تکذیب کرده و اعلام کرده است که هیچ بندی با این مضمون در مذاکرات وجود ندارد.وی با تأکید بر اینکه ایران نیازی به واردات غلات و گندم از آمریکا ندارد، افزود: اگر در مقاطعی نیز به واردات برخی محصولات کشاورزی نیاز باشد، این محصولات از کشورهای دوست تأمین خواهد شد و هیچ ضرورتی برای واردات از آمریکا وجود ندارد. بامری با اشاره به سیاستهای جمهوری اسلامی در مذاکرات خاطرنشان کرد: ملت ایران با هوشیاری، ایستادگی و تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری، از حقوق مسلم خود عقبنشینی نخواهد کرد و خطوط قرمز نظام در مذاکرات کاملاً مشخص است. مسئولان کشور نیز بارها بر حفظ این حقوق تأکید کردهاند.
دبیر کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس همچنین درباره وضعیت تولید گندم در کشور عنوان کرد: ایران در تولید گندم به خودکفایی رسیده و امیدواریم این روند در سالهای آینده نیز استمرار داشته باشد. تحقق این هدف مستلزم حمایت بیشتر از کشاورزان از طریق قیمتگذاری مناسب، تأمین بهموقع نهادههایی مانند بذر، کود، سموم، سوخت و همچنین پرداخت بهموقع مطالبات گندمکاران است.نماینده ایرانشهر در مجلس تأکید کرد: با تداوم حمایت از بخش کشاورزی، خودکفایی در تولید گندم حفظ خواهد شد و حتی در صورت بروز کمبود نیز واردات این محصول از آمریکا در دستور کار جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.پایان پیام/#مجلس #سیاست #جنگ #آمریکا #کشاورزی #غلات #مذاکره #ایران #گندم 12:24 - 7 تیر 1405