اختلالات گسترده به بانک‌ها برگشت

امروز بار دیگر چند بانک بزرگ کشور پس از حمله سایبری به سایت پشتیبان خدمات‌دهنده با اختلال در خدمات کارتی و موبایلی مواجه شدند.
گروه اقتصادی خبرگزاری فارس؛ در ادامه اختلالات ایجادشده در شبکه پرداخت کشور، امروز نیز گزارش‌هایی از بروز مشکل در خدمات کارتی و موبایلی چند بانک بزرگ از جمله ملی، تجارت، صادرات و ملت از سوی مشتریان این بانک‌ها اعلام شده است.از حدود ۱۰ روز پیش و به دنبال بروز یک حمله سایبری به شرکت خدمات انفورماتیک، زیرساخت‌های پرداخت برخی بانک‌ها با اختلال مواجه شد. این شرکت که وابسته به بانک مرکزی است، خدمات بخشی از بانک‌های کشور از جمله بانک‌های ملی، تجارت، صادرات و توسعه صادرات را پشتیبانی می‌کند.با این حال امروز علاوه بر این بانک‌ها گزارش‌هایی از اختلال در خدمات بانک ملت منتشر شد. روابط عمومی بانک ملت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اعلام کرد که قطعی‌های ایجادشده در خدمات این بانک مقطعی و طبیعی است.بانک ملی نیز ضمن تأیید بروز مجدد اختلال، اعلام کرد که این مشکل در حالی رخ داده که امروز قرار بود اختلالات خدمات این بانک به‌طور کامل برطرف شود.بانک تجارت نیز اعلام کرد که بخشی از خدمات این بانک پیش‌تر از زیرساخت‌های شرکت خدمات انفورماتیک جدا شده، اما همچنان بخشی از سرویس‌ها از طریق این شرکت ارائه می‌شود. این بانک تأکید کرده که هنوز مشخص نیست آیا اختلال فعلی مرتبط با همان بخش زیرساختی است یا خیر و موضوع در حال بررسی توسط تیم‌های فنی است.بانک صادرات نیز از بروز اختلال در خدمات خود اظهار بی‌اطلاعی کرده است.پیگیری خبرنگار فارس از بانک مرکزی نشان می‌دهد علت اختلال دوباره، حمله سایبری به سایت پشتیبان خدمات‌دهنده به ۴ بانک ملی، صادرات، تجارت و توسعه صادرات بوده و شرکت خدمات انفورماتیک برای جلوگیری از درز اطلاعات فعلا این سایت پشتیبان را از خدمات‌دهی خارج کرده است.#اختلال#بانک
13:26 - 2 تیر 1405
اقتصاد
بانک و بیمه




56 پاسخ

@user17091014934439435551 ساعت پیش
اگر صلح شده چرا حملات سایبری به بانک‌ها ادامه داره؟!واسه خاطر درصد کمی از مردم اینترنت وصل شد، حالا با حملات سایبری به بانک‌ها صد در صد مردم دچار مشکل شدنحالا کار نداریم خیلی از درخواست‌ها برای وصل اینترنت فیک و هدفمند بود

@user17091012999051330521 ساعت پیش
نتیجه ۲ ماه مذاکرات قالبیباف و پزشکیان ، با قاتلین سردار سلیمانی و رهبر شهید و کودکان میناب:تنگه هرمز و هسته ای را تحویل دادیم به آمریکا و در عوض با پول خودمون ، از کشاورزان آمریکایی گندم می خریم اونم به چند برابر قیمت!!! 🤦‍♂😐اگر یک ماه دیگر تنگه هرمز را بسته بودیم کار آمریکا تمام بود

@user17091007960586814111 ساعت پیش
در پاسخ به
سلام اون آقای رئیس کل یه توجهی به موضوعات ابتدایی داخلی هم داشته باشه بد نیست به جای تمرکز روی سفرهای خارجی چون در کمترین و جزئی ترین موضوعات داخلی گرفتار هستیم نمیخواد موضوعات کلان رو برای نمایش حل کنه

@user1708416375521 ساعت پیش
در پاسخ به
آخه همتی سرش شلوغه فعلا رفته ذرت آنریکایی بار یزنه بیاره

تصویر نمایه‌ی ‌محمدرضا گل گل‌
@GOLGOL1 ساعت پیش
در پاسخ به
جوک امروز: 😂"بانک صادرات نیز از بروز اختلال در خدمات خود اظهار بی‌اطلاعی کرده است."

@user17091013253197466021 ساعت پیش
در پاسخ به
ب لبنان که حمله میکنه سایبری که حمله میکنه تهدید به حمله به ایران هم که میکنه تنگه که رد میشن و ماهم یه دلارم از پولامون نیومد دستمون اخرم گندم و جو و ذرت تراریخته با قیمت چندبرابر میکنه تو پاچمون

تصویر نمایه‌ی ‌مهدی پدرام‌
@mehdipedram1 ساعت پیش
در پاسخ به
اولا درصد کمی از مردم نه! درصد خیلی زیادی درخواست وصل شدن اینترنت داشتند. هنوز هم کامل وصل نیست. دوم ما دقیقا به کسانی شک داریم که این اختلالات را برای زدن اینترنت دارند مدیریت می‌کنند. سوم وقتی نخبه‌ها رد می‌شوند شایسته سالاری کنار می‌رود نتیجه‌اش می‌شود تعداد کارمند که دسته‌گل آب می‌دهند.

@user1768166486581 ساعت پیش
در پاسخ به
رئیس بانک مرکزیمون رفته ذرت و یونجه بیاره برامون حالا چنتا اختلاله دیگه اینقد سخت نگیرین😐

تصویر نمایه‌ی ‌دوست‌
@dooste_khoob1 ساعت پیش
در پاسخ به
مردم گوشت چنده؟ خونه چنده؟

تصویر نمایه‌ی ‌میلاد‌
@Milad13681 ساعت پیش
در پاسخ به
شاید از برکات تفاهم باشه!!!

تصویر نمایه‌ی ‌ملیکا کشاورز‌
@melika_keshavarz1 ساعت پیش
اینترنت داخلی تمام کارهای ما رو راه میندازهاقتصاد مهمتره🙏

تصویر نمایه‌ی ‌Mahan Ahmadi‌
@Mahan_ahmadi1 ساعت پیش
در پاسخ به
وقتی نمی‌تونین امنیت شبکه رو حفظ کنینواسه چی اینترنت بین الملل رو باز کردیناکثر بانکها مشکل دارن

@EngforIRAN1 ساعت پیش
در پاسخ به
یا بی عرضگی یا مردم آزاریه

تصویر نمایه‌ی ‌امیر‌
@Airani1 ساعت پیش
در پاسخ به
سوال از تیم مذاکره کننده بخاطر هوش بالاشون:حمله کردند، پاسخ؟با پاسخ اینکه مبدا مشخص نیست به هیچ عنوان نمیشه چیزی رو کتمان کرد.این گونه حملات شاید ده ها برابر از جنگ سخت آسیب وارد میکند،چرااقدام نمیکنید؟همه ی مردم اکنون تحت حمله قرار گرفته اند و شما تماشا میکنید؟

تصویر نمایه‌ی ‌《فانوس》 کنشگر، فعال رسانه‌
@Lantern1 ساعت پیش
در پاسخ به
اختلالات مکرر در شبکه بانکی صرفاً یک مشکل فنی نیست؛ نشانه‌ای از اهمیت روزافزون «امنیت سایبری» در زیرساخت‌های حیاتی کشور است. حمله به سامانه‌های پشتیبان نشان می‌دهد دشمنان در کنار فشارهای اقتصادی و سیاسی، به دنبال ایجاد اخلال در اعتماد عمومی و خدمات روزمره مردم هستند. راهبرد مؤثر، تسریع در بومی‌سازی …نمایش بیشتر

@user17091011049031193831 ساعت پیش
در پاسخ به
حمله سایبری با استفاده از اینترنت بین الملباور کنید دست نفوذی های طرفدار دولت ع

تصویر نمایه‌ی ‌گلی در گلدان‌
@user17091006857526931931 ساعت پیش
اومدم سفارش بستنی بدم کد تخفیف گرفتم خوشحال شدم ولی پرداخت ناموفق بود😑 ... الانم همه کیف پولام خروج از برنامه زده .... این اوضاع آیا ربطی به مذاکرات دارد؟ گروگان گیریه؟!

@user176736335801 ساعت پیش
باز اساتید بی سواد ربطش میدن به اینترنت اما چون کلا بی سواد هستند نمی دونن دیتاسنتر بانک ها روی اینترانت است و اینترنت بین الملل قطع است

تصویر نمایه‌ی ‌علی رضا آخرتی‌
@user171198259361 ساعت پیش
در پاسخ به
ما که خیلی اذیت شدیم ، کارت صادرات و ملی داشتم فقط ، جفتش کار نمی کرد ، خرید واجب داشتم که نتونستم انجام بدم ، راه دوری هم رفته بودم . اگر شدنی است اینترنت سازمان های حساس رو ملی ،ملی ،ملی کنید